Bir süredir markanız üzerinde çalışıyorsunuz. Rakipler sizi tanıyor. Tüketiciler sizi tanıyor. Sizce bu yeterli mi?
Ne yazık ki değil. Markalar, gelir ve gider. Uzun süre hayatta kalmak için, sosyal medyada güven inşa etmeniz gerekiyor.
Küresel çapta yapılan bir anket, bir markaya duyulan güvenin, tüketicilerin alışveriş yapmaya karar verdiği noktayı güçlü bir şekilde etkilediğini ortaya koydu. Ankete katılanların %35'i, belirli bir perakendeciden alışveriş yapma kararlarını etkileyen ilk üç neden arasında 'markaya güvenin' olduğunu söylerken , %14'ü marka güveninin, fiyattan sonraki ana etken olduğunu söyledi.
Ayrıca, aynı çalışmanın sonuçları, hem arkadaşlar hem de yabancılar tarafından sosyal medyada yayınlanan görüşlerin, satın alma kararları üzerinde, reklam ve fiyatlandırma gibi perakendecilerin kontrolündeki faktörlerden daha fazla etkiye sahip olduğunu gösteriyor.
Açıkçası, sosyal medya güven inşa etme yeridir. Mesafe kat eden bir marka geliştirmenize yardımcı olmak için, sosyal medyada marka güveni oluşturmanın on yolunu burada bulabilirsiniz.
Sosyal Medyada Güven Kazanmanın 8 Yolu
Sosyal medya çağının getirdiği heyecan verici fırsatlar ve sınırsız iletişim imkanlarıyla birlikte, güven unsuru da dijital dünyada hayati bir öneme sahip hale gelmiştir. Sosyal medyada güvenin oluşturulması, kullanıcıların dijital platformlarda rahatlıkla kendilerini ifade edebilmelerini, içerikleriyle etkileşime geçebilmelerini ve güvenli bir çevrede online deneyimlerini sürdürebilmelerini sağlamaktadır. Ancak, bu güveni inşa etmek, sürekli gelişen dijital ekosistemin karmaşıklığı ve bilinmezlikleriyle dolu bir meydan okumadır.
Bu makalede, sosyal medyada güven oluşturmanın önemi ve nasıl başarılabileceği üzerine derinlemesine bir inceleme sunulacaktır. İnsanların internet üzerinde karşılaştıkları sahte hesaplar, yanıltıcı bilgiler ve kötü niyetli kullanıcılar gibi riskler, güven oluşturma sürecini zorlaştırabilir. Ancak, etkili stratejiler ve bilinçli kullanım ile bu risklerin üstesinden gelmek mümkündür.
Sosyal medyada güven oluşturmanın ilk adımı, dürüstlük ve şeffaflıktır. Kullanıcılar, içerik sağlayıcılarından gerçek ve güvenilir bilgilere erişmeyi beklerken, paylaşılan içeriklerin kaynağını ve doğruluğunu sorgulama eğilimindedirler. Bu nedenle, sosyal medya platformları ve kullanıcılar, güvenilirliği artırmak için hesap doğrulama yöntemleri ve güvenliğe odaklanan politikalar benimsemelidir.
Ayrıca, sosyal medya kullanıcılarıyla etkileşim kurmak ve onları dinlemek, güven ilişkisi inşa etmenin önemli bir parçasıdır. Geribildirimlere açık olmak, kullanıcıların ihtiyaçlarını ve endişelerini anlamaya çalışmak, onları dinlemek ve uygun şekilde yanıt vermek, sosyal medya markalarının güvenilirliğini artırmada büyük bir rol oynamaktadır.
1. Yüksek Kalitede İçerik Paylaşın
Halihazırda sosyal medya platformlarınızı kurduğunuzu varsayarsak, yapmanız gereken ilk şey, ziyaretçileriniz için değerli olan kaliteli içerik sağlamaktır. Bu, ziyaretçilerin web sitenizde ne kadar süre kaldıklarını ve sosyal medyada sizinle ne kadar etkileşim kurduklarını etkiler. Ayrıca, daha fazlası için geri gelmelerini sağlayan, sadık bir topluluk oluşturmaya da yardımcı olur.
Harika içerik yayınlamak, markanızın bir otorite olduğunu ve sadece para kazanmaktan daha fazlasını amaçladığını gösterir. İzleyicilerin sosyal medyaya olan güvenini oluşturmak istediğinizde, başlamanız gereken temel budur.
Sektörünüzde bir otorite olmak ve hedef kitlenize hitap edecek içerik sağlamak için şunları yapmalısınız:
Müşterilerinizin kim olduğunu, ne istediklerini ve neden istediklerini belirleyin
Rakiplerinizi, içeriklerinde ne söylediklerini ve içeriklerinde nelerin eksik olduğunu belirleyin
Rakiplerin bıraktığı boşlukları doldurarak ve içeriğinizi tüketicilerin ihtiyaçlarına uygun hale getirerek, daha iyi içerik sağlayın.
İçeriğinizi asla yalnızca ürün veya hizmetlerinizi satmakla ilgili yapmayın. İzlenecek iyi bir uygulama 80/20 kuralıdır. Yani içeriğinizin %80'i bilgilendirici olmalı ve tanıtım içermemeli, geri kalan %20'lik kısım ise, markanız veya ürününüz hakkında olmalıdır.
Bu genel içerik planınız, bir blog gönderisinin yapısı veya sosyal medya gönderileriniz için geçerli olabilir . Kitleniz için değeri olan dört ilginç tweet paylaşırsanız, daha tanıtım amaçlı olan beşincisini gördüklerinde, sinirlenmeleri veya spam olarak algılamaları daha az olasıdır. Takipçilerinizin dikkat çekmesi ve etkileşim kurma ihtimali daha yüksektir.
Markanızı bir düşünce lideri olarak kurabilirseniz, başvurulacak bir kaynak haline gelebilirsiniz. Bu, sosyal medyada konumunuzu güçlendirmek için daha fazla fırsata yol açmalıdır. İçeriğinize ilgi duyan takipçiler mutlaka müşteri olmayabilir. Ancak şirketinizin sağladığı şeylere ihtiyaçları olursa, markanız kesinlikle akıllarında olacaktır.
Ürününüzü çok fazla zorlamadığınızda, sosyal medya kullanıcıları sizi dinlemeye devam edecek, markanıza güvenecek ve bazılarını paylaştığınızda, promosyon içeriğine daha açık olacaktır.
2. Sosyal Kanallarınızda Etkileşimi Besleyin
Sosyal medyanın amacı sosyalleşmektir. İçeriğinizi paylaşıp öylece bırakamazsınız.
Bazı ücretsiz sosyal medya yönetim araçlarını kullanarak etkileşimde bulunmalı, sorulara hızla yanıt vermeli, etkileşimleri teşvik etmeli ve hakkınızda konuşan müşterilere teşekkür etmelisiniz. Ne kadar çok etkileşimde bulunursanız, o kadar çok insan size ulaşacaktır.
Hedef kitlesine açık ve sorumlu bir marka olarak itibar oluşturmak, insanların ürünlerinizi veya hizmetlerinizi kullanma konusunda kendilerine daha fazla güvenmeleri anlamına gelir. Bunları yapmak, bir güven itibarı ve nihayetinde, markanızın etrafında bir topluluk oluşturmanıza yardımcı olur.
3. Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçeriği Teşvik Edin
Müşterileri, ürünlerinize ait fotoğraflarını ve videolarını sosyal medyada paylaşmaya teşvik ederek, etkileşimi bir sonraki seviyeye taşıyın. Günümüzde tüketiciler, satın almadan önce, bir ürünü kullanan gerçek insanları görmek istiyor ve pazarlamacıların sosyal medya güveni oluşturmak için bu bilgileri sosyal medya hesapları aracılığıyla paylaşmalarına olanak tanıyor. Bu, özgünlük derecelendirmelerinizin yükselmesini sağlarken, müşteriler, içeriklerinin paylaşıldığını veya retweetlendiğini görmekten memnun olacaktır.
Tüketicilerin, kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği paylaşma olasılığı iki kat daha fazladır. Bu, markanızın iki kat daha fazla gösterim alabileceği anlamına gelir. Facebook'ta yapılan araştırma, UGC içeren reklamların diğer reklamlardan üç kat daha yüksek tıklama oranına sahip olduğunu da buldu.
4. Müşterilerden Şirketinizi İncelemelerini İsteyin
İncelemeler, markanıza güven oluşturmak için çok önemlidir. Pek çok tüketici, satın almadan önce bir şirketin Google İşletme Profili gibi sitelerdeki yorumlarına ve Facebook'taki puanlarına bakar. Aslında Facebook, bir sosyal medya platformu olsa bile, ziyaretçilerin tavsiye edip etmeyeceğine göre bir sayfayı 5 üzerinden derecelendiren, özel bir sayfa inceleme bölümüne sahiptir. İnsanlar ayrıca bir inceleme bırakarak görüşlerini detaylandırabilirler.
Müşterilerinizi yorum bırakmaya ve sosyal medya hesaplarında paylaşmaya teşvik etmelisiniz. Böylece potansiyel müşteriler kendilerini güvende hissedecek ve insanların markanız hakkında söylediklerini kontrol ettiklerinde, dönüşüm gerçekleştireceklerdir.
İncelemeler, markanızın kalitesinin yanı sıra insanların destek ekibiniz, personeliniz ve ürün veya hizmetin kendisi ile yaşadıkları kişisel deneyimleri vurgulayabilir. Olumlu eleştiriler oluşturmak, bir güven itibarını teşvik edebilir.
Onlara yanıt verme konusunda proaktif olursanız, kötü yorumlar bile şirketiniz için olumlu bir özelliğe dönüştürülebilir. Olumsuz geri bildirimlere yapıcı ve hızlı bir şekilde yanıt veriyorsanız, bu, markanızın güvenilirliğini ve şeffaflığını gösterir. Çok az müşteri şirketinizin mükemmel olmasını bekler. Ancak olumsuz bir yoruma olumlu yanıt verdiğinizi görürlerse, sizinle iş yapma konusunda kendilerini daha iyi hissedeceklerdir.
Bu nedenle, müşterilerin markanıza çevrimiçi geri bildirim bırakmak için zaman ayırdıklarında, bunu dikkate aldığınızdan ve mümkün olan en kısa sürede yanıt verdiğinizden emin olun.
5. Gönderilerinizde Güvenilir Bağlantılar Kullanın
Bağlantılar, markanız ile çevrimiçi dünya arasındaki bağlantıdır. İster trend olan makaleleri bulmak için içerik düzenleme araçlarını kullanmış olun, ister sektör haberlerini paylaşıyor olun, bağlantılarınızın saygın sitelere yönlendirmesi önemlidir .
Seçilmiş içeriği paylaşırken sektördeki favorilere bağlantı verin ve sosyal medya için özel bir bağlantı kısaltıcı kullanın. Böylece okuyucular neye tıkladıklarını bilirler.
Özel kısa bağlantılar, özel bir alan adından ve eğik çizgiden sonra gelen bir anahtar kelimeden oluşur. Böylece kullanıcılar, paylaştığınız içerikle ilişkili markanızın adını gördüklerinde, bunun spam veya kimlik avı sitelerine yol açmayacağını bilirler. Anahtar kelime ayrıca, bağlantının onları nereye götüreceğinin bir göstergesidir. Bu ekstra iletişim ve güven, tıklama oranlarını %40 artırabilir.
6. Markanızın Tutarlı Olduğundan Emin Olun
Takipçilerinde güven uyandırmak isteyen her marka için tutarlı kalmak son derece önemlidir.
Volkswagen'in araç emisyonları konusunda müşterileri ve devlet kurumlarını aldattığı ortaya çıktığında, bu, oluşturmaya çalıştığı çevreye duyarlı imajla tamamen çelişiyordu. Bu sebeple marka ağır hasar gördü. Bu aşırı bir örnek ama sosyal medyanın hızla viral olma gücünü asla unutmayın. Bu nedenle, markanızın kişiliğinin, şirketinizin sosyal medyadaki eylemleri ve içeriğiyle eşleştiğinden emin olun.
Yani çevreye değer verdiğinizi söylüyorsanız, sadece söylemeyin, gösterin.
7. Canlı Yayın yapın
Canlı yayınlar, sosyal medyadaki etkileşimi artırmanın ve tüketicilerin soruları, istekleri ve ihtiyaçlarından yararlanmanın harika bir yoludur. Canlı video etkinlikleri, etkileşimi teşvik eder ve markaları takipçileriyle yüz yüze getirir .
Canlı yayınlar, markanızı insancıllaştırmanıza yardımcı olabilir ve gerçek zamanlı olarak soruları yanıtladığınızı gören izleyicilerde, güven duygusu uyandırır.
8. Influencer’ler ile Çalışın
Diğer güvenilir markalar ve influencerler ile etkileşim kurun. Diğer markalardan şirketinizden bahsedenleri retweetleyin ve aldığınız tüm medya haberlerini sosyal kanallarınızda paylaşın.
Kendinizi diğer güvenilir markalar ve yayınlarla aynı çizgiye getirmek, itibarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır. Sektörünüzdeki markalarla çalışarak bu sürece yardımcı olun. Birlikte bir e-kitap oluşturun, içerik alışverişinde bulunun veya bir etkinliğe birlikte ev sahipliği yapın ve ardından onu, sosyal medyada tanıtın.
Influencer'lar da markanız için çok şey yapabilir, bu nedenle ürünlerinizi alakalı olanlara gönderin, onları bir etkinliğe davet edin veya bir ajanstan yardım alın.
Birlikte çalıştığınız Influencer’ler, şirketinizin büyüklüğüne, sektörünüze ve hedeflerinize bağlı olacaktır. Ancak etkileşim oranlarının yüksek olduğundan emin olun. Çünkü bu, takipçilerin, sözlerine ne kadar güvendiklerinin bir göstergesidir. Markanızın geniş bir erişime sahip biri tarafından değil, güvenilir bir kaynak tarafından tavsiye edilmesini tercih edin.
Bir marka oluşturuyorsanız, sosyal medya kesinlikle denklemin bir parçası olacaktır. Ancak müşterilere yanıt verme ve sitenize trafik çekme görevini yerine getirmenin ötesinde, bunun markanız için uzun vadede nasıl işe yarayabileceğini düşünün.
İnsanların markanıza olan güveni, şirketinizi ileriye taşıyacak ve gelecekte de kâr hanenize fayda sağlayacak bir takipçi kitlesi oluşturarak, orada kalmanıza yardımcı olacaktır.
ir süredir markanız üzerinde çalışıyorsunuz. Rakipler sizi tanıyor. Tüketiciler sizi tanıyor. Sizce bu yeterli mi?Ne yazık ki değil. Markalar, gelir ve gider. Uzun süre hayatta kalmak için, sosyal medyada güven inşa etmeniz gerekiyor.
Küresel çapta yapılan bir anket, bir markaya duyulan güvenin, tüketicilerin alışveriş yapmaya karar verdiği noktayı güçlü bir şekilde etkilediğini ortaya koydu. Ankete katılanların %35'i, belirli bir perakendeciden alışveriş yapma kararlarını etkileyen ilk üç neden arasında 'markaya güvenin' olduğunu söylerken , %14'ü marka güveninin, fiyattan sonraki ana etken olduğunu söyledi.
Ayrıca, aynı çalışmanın sonuçları, hem arkadaşlar hem de yabancılar tarafından sosyal medyada yayınlanan görüşlerin, satın alma kararları üzerinde, reklam ve fiyatlandırma gibi perakendecilerin kontrolündeki faktörlerden daha fazla etkiye sahip olduğunu gösteriyor.
Açıkçası, sosyal medya güven inşa etme yeridir. Mesafe kat eden bir marka geliştirmenize yardımcı olmak için, sosyal medyada marka güveni oluşturmanın on yolunu burada bulabilirsiniz.
Sosyal Medyada Güven Kazanmanın 8 Yolu
Sosyal medya çağının getirdiği heyecan verici fırsatlar ve sınırsız iletişim imkanlarıyla birlikte, güven unsuru da dijital dünyada hayati bir öneme sahip hale gelmiştir. Sosyal medyada güvenin oluşturulması, kullanıcıların dijital platformlarda rahatlıkla kendilerini ifade edebilmelerini, içerikleriyle etkileşime geçebilmelerini ve güvenli bir çevrede online deneyimlerini sürdürebilmelerini sağlamaktadır. Ancak, bu güveni inşa etmek, sürekli gelişen dijital ekosistemin karmaşıklığı ve bilinmezlikleriyle dolu bir meydan okumadır.
Bu makalede, sosyal medyada güven oluşturmanın önemi ve nasıl başarılabileceği üzerine derinlemesine bir inceleme sunulacaktır. İnsanların internet üzerinde karşılaştıkları sahte hesaplar, yanıltıcı bilgiler ve kötü niyetli kullanıcılar gibi riskler, güven oluşturma sürecini zorlaştırabilir. Ancak, etkili stratejiler ve bilinçli kullanım ile bu risklerin üstesinden gelmek mümkündür.
Sosyal medyada güven oluşturmanın ilk adımı, dürüstlük ve şeffaflıktır. Kullanıcılar, içerik sağlayıcılarından gerçek ve güvenilir bilgilere erişmeyi beklerken, paylaşılan içeriklerin kaynağını ve doğruluğunu sorgulama eğilimindedirler. Bu nedenle, sosyal medya platformları ve kullanıcılar, güvenilirliği artırmak için hesap doğrulama yöntemleri ve güvenliğe odaklanan politikalar benimsemelidir.
Ayrıca, sosyal medya kullanıcılarıyla etkileşim kurmak ve onları dinlemek, güven ilişkisi inşa etmenin önemli bir parçasıdır. Geribildirimlere açık olmak, kullanıcıların ihtiyaçlarını ve endişelerini anlamaya çalışmak, onları dinlemek ve uygun şekilde yanıt vermek, sosyal medya markalarının güvenilirliğini artırmada büyük bir rol oynamaktadır.
1. Yüksek Kalitede İçerik Paylaşın
Halihazırda sosyal medya platformlarınızı kurduğunuzu varsayarsak, yapmanız gereken ilk şey, ziyaretçileriniz için değerli olan kaliteli içerik sağlamaktır. Bu, ziyaretçilerin web sitenizde ne kadar süre kaldıklarını ve sosyal medyada sizinle ne kadar etkileşim kurduklarını etkiler. Ayrıca, daha fazlası için geri gelmelerini sağlayan, sadık bir topluluk oluşturmaya da yardımcı olur.
Harika içerik yayınlamak, markanızın bir otorite olduğunu ve sadece para kazanmaktan daha fazlasını amaçladığını gösterir. İzleyicilerin sosyal medyaya olan güvenini oluşturmak istediğinizde, başlamanız gereken temel budur.
Sektörünüzde bir otorite olmak ve hedef kitlenize hitap edecek içerik sağlamak için şunları yapmalısınız:
Müşterilerinizin kim olduğunu, ne istediklerini ve neden istediklerini belirleyin
Rakiplerinizi, içeriklerinde ne söylediklerini ve içeriklerinde nelerin eksik olduğunu belirleyin
Rakiplerin bıraktığı boşlukları doldurarak ve içeriğinizi tüketicilerin ihtiyaçlarına uygun hale getirerek, daha iyi içerik sağlayın.
İçeriğinizi asla yalnızca ürün veya hizmetlerinizi satmakla ilgili yapmayın. İzlenecek iyi bir uygulama 80/20 kuralıdır. Yani içeriğinizin %80'i bilgilendirici olmalı ve tanıtım içermemeli, geri kalan %20'lik kısım ise, markanız veya ürününüz hakkında olmalıdır.
Bu genel içerik planınız, bir blog gönderisinin yapısı veya sosyal medya gönderileriniz için geçerli olabilir . Kitleniz için değeri olan dört ilginç tweet paylaşırsanız, daha tanıtım amaçlı olan beşincisini gördüklerinde, sinirlenmeleri veya spam olarak algılamaları daha az olasıdır. Takipçilerinizin dikkat çekmesi ve etkileşim kurma ihtimali daha yüksektir.
Markanızı bir düşünce lideri olarak kurabilirseniz, başvurulacak bir kaynak haline gelebilirsiniz. Bu, sosyal medyada konumunuzu güçlendirmek için daha fazla fırsata yol açmalıdır. İçeriğinize ilgi duyan takipçiler mutlaka müşteri olmayabilir. Ancak şirketinizin sağladığı şeylere ihtiyaçları olursa, markanız kesinlikle akıllarında olacaktır.
Ürününüzü çok fazla zorlamadığınızda, sosyal medya kullanıcıları sizi dinlemeye devam edecek, markanıza güvenecek ve bazılarını paylaştığınızda, promosyon içeriğine daha açık olacaktır.
2. Sosyal Kanallarınızda Etkileşimi Besleyin
Sosyal medyanın amacı sosyalleşmektir. İçeriğinizi paylaşıp öylece bırakamazsınız.
Bazı ücretsiz sosyal medya yönetim araçlarını kullanarak etkileşimde bulunmalı, sorulara hızla yanıt vermeli, etkileşimleri teşvik etmeli ve hakkınızda konuşan müşterilere teşekkür etmelisiniz. Ne kadar çok etkileşimde bulunursanız, o kadar çok insan size ulaşacaktır.
Hedef kitlesine açık ve sorumlu bir marka olarak itibar oluşturmak, insanların ürünlerinizi veya hizmetlerinizi kullanma konusunda kendilerine daha fazla güvenmeleri anlamına gelir. Bunları yapmak, bir güven itibarı ve nihayetinde, markanızın etrafında bir topluluk oluşturmanıza yardımcı olur.
3. Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçeriği Teşvik Edin
Müşterileri, ürünlerinize ait fotoğraflarını ve videolarını sosyal medyada paylaşmaya teşvik ederek, etkileşimi bir sonraki seviyeye taşıyın. Günümüzde tüketiciler, satın almadan önce, bir ürünü kullanan gerçek insanları görmek istiyor ve pazarlamacıların sosyal medya güveni oluşturmak için bu bilgileri sosyal medya hesapları aracılığıyla paylaşmalarına olanak tanıyor. Bu, özgünlük derecelendirmelerinizin yükselmesini sağlarken, müşteriler, içeriklerinin paylaşıldığını veya retweetlendiğini görmekten memnun olacaktır.
Tüketicilerin, kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği paylaşma olasılığı iki kat daha fazladır. Bu, markanızın iki kat daha fazla gösterim alabileceği anlamına gelir. Facebook'ta yapılan araştırma, UGC içeren reklamların diğer reklamlardan üç kat daha yüksek tıklama oranına sahip olduğunu da buldu.
4. Müşterilerden Şirketinizi İncelemelerini İsteyin
İncelemeler, markanıza güven oluşturmak için çok önemlidir. Pek çok tüketici, satın almadan önce bir şirketin Google İşletme Profili gibi sitelerdeki yorumlarına ve Facebook'taki puanlarına bakar. Aslında Facebook, bir sosyal medya platformu olsa bile, ziyaretçilerin tavsiye edip etmeyeceğine göre bir sayfayı 5 üzerinden derecelendiren, özel bir sayfa inceleme bölümüne sahiptir. İnsanlar ayrıca bir inceleme bırakarak görüşlerini detaylandırabilirler.
Müşterilerinizi yorum bırakmaya ve sosyal medya hesaplarında paylaşmaya teşvik etmelisiniz. Böylece potansiyel müşteriler kendilerini güvende hissedecek ve insanların markanız hakkında söylediklerini kontrol ettiklerinde, dönüşüm gerçekleştireceklerdir.
İncelemeler, markanızın kalitesinin yanı sıra insanların destek ekibiniz, personeliniz ve ürün veya hizmetin kendisi ile yaşadıkları kişisel deneyimleri vurgulayabilir. Olumlu eleştiriler oluşturmak, bir güven itibarını teşvik edebilir.
Onlara yanıt verme konusunda proaktif olursanız, kötü yorumlar bile şirketiniz için olumlu bir özelliğe dönüştürülebilir. Olumsuz geri bildirimlere yapıcı ve hızlı bir şekilde yanıt veriyorsanız, bu, markanızın güvenilirliğini ve şeffaflığını gösterir. Çok az müşteri şirketinizin mükemmel olmasını bekler. Ancak olumsuz bir yoruma olumlu yanıt verdiğinizi görürlerse, sizinle iş yapma konusunda kendilerini daha iyi hissedeceklerdir.
Bu nedenle, müşterilerin markanıza çevrimiçi geri bildirim bırakmak için zaman ayırdıklarında, bunu dikkate aldığınızdan ve mümkün olan en kısa sürede yanıt verdiğinizden emin olun.
5. Gönderilerinizde Güvenilir Bağlantılar Kullanın
Bağlantılar, markanız ile çevrimiçi dünya arasındaki bağlantıdır. İster trend olan makaleleri bulmak için içerik düzenleme araçlarını kullanmış olun, ister sektör haberlerini paylaşıyor olun, bağlantılarınızın saygın sitelere yönlendirmesi önemlidir .
Seçilmiş içeriği paylaşırken sektördeki favorilere bağlantı verin ve sosyal medya için özel bir bağlantı kısaltıcı kullanın. Böylece okuyucular neye tıkladıklarını bilirler.
Özel kısa bağlantılar, özel bir alan adından ve eğik çizgiden sonra gelen bir anahtar kelimeden oluşur. Böylece kullanıcılar, paylaştığınız içerikle ilişkili markanızın adını gördüklerinde, bunun spam veya kimlik avı sitelerine yol açmayacağını bilirler. Anahtar kelime ayrıca, bağlantının onları nereye götüreceğinin bir göstergesidir. Bu ekstra iletişim ve güven, tıklama oranlarını %40 artırabilir.
6. Markanızın Tutarlı Olduğundan Emin Olun
Takipçilerinde güven uyandırmak isteyen her marka için tutarlı kalmak son derece önemlidir.
Volkswagen'in araç emisyonları konusunda müşterileri ve devlet kurumlarını aldattığı ortaya çıktığında, bu, oluşturmaya çalıştığı çevreye duyarlı imajla tamamen çelişiyordu. Bu sebeple marka ağır hasar gördü. Bu aşırı bir örnek ama sosyal medyanın hızla viral olma gücünü asla unutmayın. Bu nedenle, markanızın kişiliğinin, şirketinizin sosyal medyadaki eylemleri ve içeriğiyle eşleştiğinden emin olun.
Yani çevreye değer verdiğinizi söylüyorsanız, sadece söylemeyin, gösterin.
7. Canlı Yayın yapın
Canlı yayınlar, sosyal medyadaki etkileşimi artırmanın ve tüketicilerin soruları, istekleri ve ihtiyaçlarından yararlanmanın harika bir yoludur. Canlı video etkinlikleri, etkileşimi teşvik eder ve markaları takipçileriyle yüz yüze getirir .
Canlı yayınlar, markanızı insancıllaştırmanıza yardımcı olabilir ve gerçek zamanlı olarak soruları yanıtladığınızı gören izleyicilerde, güven duygusu uyandırır.
8. Influencer’ler ile Çalışın
Diğer güvenilir markalar ve influencerler ile etkileşim kurun. Diğer markalardan şirketinizden bahsedenleri retweetleyin ve aldığınız tüm medya haberlerini sosyal kanallarınızda paylaşın.
Kendinizi diğer güvenilir markalar ve yayınlarla aynı çizgiye getirmek, itibarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır. Sektörünüzdeki markalarla çalışarak bu sürece yardımcı olun. Birlikte bir e-kitap oluşturun, içerik alışverişinde bulunun veya bir etkinliğe birlikte ev sahipliği yapın ve ardından onu, sosyal medyada tanıtın.
Influencer'lar da markanız için çok şey yapabilir, bu nedenle ürünlerinizi alakalı olanlara gönderin, onları bir etkinliğe davet edin veya bir ajanstan yardım alın.
Birlikte çalıştığınız Influencer’ler, şirketinizin büyüklüğüne, sektörünüze ve hedeflerinize bağlı olacaktır. Ancak etkileşim oranlarının yüksek olduğundan emin olun. Çünkü bu, takipçilerin, sözlerine ne kadar güvendiklerinin bir göstergesidir. Markanızın geniş bir erişime sahip biri tarafından değil, güvenilir bir kaynak tarafından tavsiye edilmesini tercih edin.
Bir marka oluşturuyorsanız, sosyal medya kesinlikle denklemin bir parçası olacaktır. Ancak müşterilere yanıt verme ve sitenize trafik çekme görevini yerine getirmenin ötesinde, bunun markanız için uzun vadede nasıl işe yarayabileceğini düşünün.
İnsanların markanıza olan güveni, şirketinizi ileriye taşıyacak ve gelecekte de kâr hanenize fayda sağlayacak bir takipçi kitlesi oluşturarak, orada kalmanıza yardımcı olacaktır.