Top Banner
Top Banner
TÜM KATEGORİLERİ GÖRÜNTÜLE
TÜM KATEGORİLERİ GÖRÜNTÜLE
PUBG Mobile Haberleri PUBG Mobile Haberleri
Brawl Stars Haberleri Brawl Stars Haberleri
Valorant Haberleri Valorant Haberleri
LoL Haberleri LoL Haberleri
CS2 Haberleri CS2 Haberleri
MLBB Haberleri MLBB Haberleri
1 Yıl Önce
374 Görüntülenme 10 dk, 8 sn

Birden Fazla Sosyal Medya Hesabı Nasıl Yönetilir?

Birden Fazla Sosyal Medya Hesabı Nasıl Yönetilir?

Bir Twitter anketi ortalama olarak bir sosyal medya yöneticisinin yönettiği maksimum hesap sayısının 40 olduğunu ortaya çıkardı.

Peki ya siz? Kaç hesap yönetiyorsunuz?

Daha da önemlisi, birden fazla sosyal medya hesabını yönetirken zorluklarla karşılaşıyor musunuz?

İster profesyonel bir sosyal medya yöneticisi olun, ister küçük bir işletme sahibi olun, ustalıkla nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız, birden fazla hesapla uğraşmak zahmetli olabilir.

Peki, birden fazla sosyal medya hesabını etkin bir şekilde nasıl yönetirsiniz?

Bu makale, birden fazla sosyal medya hesap yönetimini zahmetsizce yürütme hakkında ayrıntılı bilgi sağlayacaktır. O halde lafı daha fazla uzatmadan işin incelikli yönlerine geçelim.

Birden Fazla Sosyal Medya Hesabına Sahip Olmanın Artıları ve Eksileri

Etkili sosyal medya yönetiminin kurallarını anlamadan önce, tek bir marka için birden fazla hesap oluşturmanın iki tarafını da gözden geçirmelisiniz.

Çoklu Sosyal Medya Hesaplarını Yönetmenin Avantajları

Farklı sosyal medya hesapları, farklı amaçlar için kullanılabilir. Pew Araştırma Merkezi'nin sosyal medya demografisinin, Amerikalı kullanıcılar için nasıl farklı olduğuna ilişkin araştırmasını mutlaka okuyun.

Birden fazla hesabı yönetmek, daha iyi sonuçlar elde etmek için farklı içerikleri paylaşmak ve farklı kitle tabanlarıyla etkileşim kurmak anlamına da gelir.

Bu çeşitli kitle analitiğini kullanarak, hedef kitlenizle aynı anda etkileşim kurmaya çalışmak yerine müşterilerinizi segmentlere ayırabilir ve her hesabı, belirli konulara odaklanacak şekilde özelleştirebilirsiniz.

İşte birkaç avantaj daha:

Farklı sosyal medya platformları, daha geniş bir içerik yelpazesi oluşturmanıza ve paylaşmanıza olanak tanıyan, farklı özelliklere ve biçimlere sahiptir.

Birden çok hesap, her platform için farklı marka stratejileri oluşturmanıza ve içeriğinizi belirli bir hedef kitleye göre uyarlamanıza olanak sağlayabilir.

Sosyal medya varlığınızı çeşitlendirerek, takipçilerle farklı etkileşimler kurabilir ve hedef kitlenizle daha güçlü ilişkiler kurabilirsiniz.

Sosyal medya hesaplarını yönetmek birden fazla fayda sağlasa da, olumsuz bir etkisi de olabilir.

Biraz bunun hakkında konuşalım.

Birden Çok Sosyal Medya Hesabını Yönetmenin Dezavantajları

Birden fazla sosyal hesaba sahip olmak, hedef kitlenizin kafasını karıştırabilir. Her bir hesabın değerini veya amacını anlamak, onlar için zor olabilir.

Tüm hesapları mı takip etsinler, yoksa gerekli bilgileri sağlayan hesaplarla mı sınırlı kalsınlar diye ikilemde kalabilirler.

Diğer dezavantajları keşfedelim:

Birden çok sosyal medya hesabını yönetmek zaman alıcı olabilir ve önemli ölçüde zaman ve kaynak gerektirir.

Birden çok hesap, aynı zamanda hedef kitlenizin farklı platformlarda parçalanmış olduğu anlamına gelebilir ve bu da, tutarlı bir marka kimliği oluşturmayı zorlaştırır.

Yönetilecek daha fazla hesapla, birden fazla sosyal medyada yanlış gönderiyle devam etmek veya yanlış takipçilere yanıt vermek gibi daha yüksek hata riski vardır.

Birden fazla sosyal medya hesabını yönetmek bunaltıcı olabilir ve tükenmişliğe veya etkinliğin azalmasına neden olabilir.

Sosyal medya stratejinizin ölçeğine bağlı olarak birden çok hesabı yönetmek, bir sosyal medya yöneticisini işe almak veya ücretli reklamlara yatırım yapmak gibi ek maliyetler gerektirebilir.

Peki, birden çok sosyal medya hesabını yönetmenin olumsuz etkisini en aza indirebilir misiniz?

Profesyonel ve uygun maliyetli sosyal medya yönetim araçları, markanızın tüm büyük sosyal medya platformlarındaki varlığını güçlendirmenize yardımcı olabilir.

Ancak en iyi sosyal medya yönetim aracına geçmeden önce, işletmenizin birden fazla sosyal medya hesabına sahip olmasını gerekli kılan farklı işaretleri fark etmelisiniz.

İşletmenizin Birden Fazla Sosyal Medya Hesabına İhtiyaç Duyabileceğinin İşaretleri

İşte işletmenizin birden fazla sosyal medya hesabına ihtiyaç duyabileceğini gösteren işaretler:

1. Artan Şikayetler

Müşteriler, sosyal medya platformlarında müşteri hizmetleri taleplerine yanıt veren şirketlerde %20 ile %40 daha fazla harcama yapıyor. Kaliteli dijital müşteri desteği sağlamaya başladığınızda, talepler artacaktır.

Bu nedenle, çevrimiçi müşteri incelemelerini ve şikayetlerini yönetmekte zorlanıyorsanız, tüm destek sorunlarınız için ayrı bir hesap oluşturmak oldukça faydalıdır.

Hedef kitlenizin şikayetlerini ele almasını sağlayabilir ve sorunlarını çözme konusundaki ciddiyetinizi vurgulayabilirsiniz.

2. Farklı Stratejiler Deneme İsteği

Birden çok sosyal medya hesabı oluşturmak, tüm sosyal medya varlığınızı riske atmadan, her platformda farklı stratejiler ve taktikler denemenize olanak tanır.

Örneğin, bir marka şunlara sahip olabilir:

Influencer’lerle ilişki kurmaya, içeriklerini öne çıkarmaya ve onlarla ortaklıkları vurgulamaya odaklanan bir hesabınız olabilir. Bu hesap, perde arkası içerikleri paylaşabilir, kampanyalarda işbirliği yapabilir, influencer ve onların takipçileriyle etkileşim kurabilir.

Ücretli sosyal medya reklamcılığına odaklanan ayrı bir hesabınız olabilir. Bu hesap, sponsorlu gönderiler, hedefli reklamlar ve diğer ücretli sosyal medya kampanyalarını yürütmek için kullanılabilir.

Bu iki işlevi ayırmak, bir markanın etkileyici ortaklıklarının ve ücretli sosyal medya reklam kampanyalarının başarısını daha iyi takip etmesine ve ölçmesine yardımcı olabilir.

Aynı zamanda, farklı hedefler için farklı strateji ve taktiklere izin verirken, sosyal medya kanallarında tutarlı bir marka imajı sürdürmelerine yardımcı olabilir.

3. Birkaç Departmanınız veya Konumunuz Varsa

İşletmenizin birden çok hedef kitlesi olan birkaç departmanı varsa, yerel müşterilerle daha iyi bağlantı kurmak ve konuma özel içerik paylaşmak için, her konum için ayrı sosyal medya hesapları oluşturun. Bu, pazarlama çalışmalarınızı her bir pazarın benzersiz ihtiyaç ve tercihlerine göre uyarlamanıza da yardımcı olabilir.

Ayrıca, işletmenizde birden çok büro veya bayilik varsa, ayrı hesaplar müşterilerin bilgileri daha hızlı bulmasını sağlar. Aynı içeriği farklı hesaplarda da paylaşabilirsiniz. Ancak bölgenizdeki müşterilerin benzersiz ihtiyaçlarını karşıladığınızdan emin olun.

4. Çeşitli Ürün veya Hizmet Yelpazesine Sahipsiniz

Birden fazla ürün ve hizmet için sosyal medya hesaplarını korumak, müşterinin kafa karışıklığını ortadan kaldırabilir ve satın alma döngüsünü kolaylaştırabilir.

Örneğin, hem erkeklere hem de kadınlara hitap eden bir giyim markası işletiyorsanız, her grup için en alakalı ürünleri ve promosyonları sergilemek üzere, her cinsiyet için ayrı hesaplar oluşturabilirsiniz.

Ayakkabı, giyim ve aksesuar dahil olmak üzere bir dizi ürün satan Nike, ürün çeştilerini sergilemek için, birden fazla sosyal medya hesabına sahiptir.

Şirketin ayrıca Nike Running, Nike Basketball ve Nike Football bölümleri ve Nike Air Max ve Nike Flyknit gibi bireysel ürün grupları için de ayrı hesapları vardır.

Birden fazla sosyal medya hesabı, iş hedeflerinize, hedef kitlenize ve kaynaklarınıza dayalı olmalıdır. Mevcut sosyal medya varlığınızın hedef kitlenize etkili bir şekilde ulaşmadığını veya işinizin tüm yönlerini sergilemediğini fark ederseniz, mesajınızı ve içeriğinizi, benzersiz iş gereksinimlerinize göre daha iyi uyarlamak için, ek hesaplar oluşturmayı düşünebilirsiniz.

Peki ama her geçen gün artan sosyal medya hesaplarını incelikle nasıl yönetebiliriz?

Birden Fazla Sosyal Medya Hesabı Nasıl Yönetilir?

Birden çok sosyal medya hesabını yönetmek zor olabilir, ancak süreci kolaylaştırmak için kullanabileceğiniz farklı stratejiler vardır. Birden fazla sosyal medya hesabını yönetirken göz önünde bulundurmanız gereken bazı adımlar şunlardır:

1. Bir Sosyal Medya Stratejisi Oluşturun

Birden çok sosyal medya hesabını yönetmeden önce, net bir sosyal medya stratejisine sahip olmak önemlidir.

Sosyal medya hedeflerinizi belirleyerek başlayın.

Marka bilinirliğini artırmak, web sitesi trafiğini artırmak, potansiyel müşteriler oluşturmak veya başka bir şey mi yapmak istiyorsunuz? Hedefleriniz, sosyal medya stratejinizin geri kalanını belirleyecektir.

Ardından, işletmeniz ve hedef kitleniz için en uygun sosyal medya platformlarını belirleyin. İş hedeflerinize ve hedef kitlenize bağlı olarak Twitter, LinkedIn, Instagram, Facebook ve TikTok gibi platformlara odaklanmak isteyebilirsiniz.

Ayrıca, hedeflerinize ve hedef kitlenize uygun bir içerik stratejisi geliştirin. Bu, ne tür içerik oluşturulacağına (ör. resimler, videolar, blog gönderileri vb.), ne sıklıkta yayınlanacağına ve hangi konuların ele alınacağına karar vermeyi içerir.

“Akıllı içerik planlamayı ve oluşturmayı ciddiye almalısınız.”

2. Bir İçerik Oluşturma Planı Oluşturun

Bir içerik oluşturma planı oluşturmak, birden fazla sosyal medya hesabı için içerik oluşturmayı kolaylaştırmanıza yardımcı olabilir. Oluşturmak istediğiniz içeriği, gönderi sıklığını ve içeriği dağıtmak için kullanacağınız platformları belirleyin.

Sosyal medya pazarlama planınız, yeni içerik oluşturmanın yanında, değerli ve yararlı içeriği düzenlemenin dengeli bir kombinasyonunu içerebilir.

Yeni içerik oluşturma

Farklı sosyal medya hesapları için yeni içerik oluşturmak kolay değildir. Mevcut yaklaşımları anlamak için, önceki sosyal medya içeriğini incelemelisiniz. Ayrıca, kaliteli fikirler üretmek için, yeni fikirler üzerinde beyin fırtınası yapmalısınız.

Rakipleri analiz edip onlardan öğrenin ve onlar için neyin işe yaradığını görün. Kaliteli fikirler üretmek için derinlemesine rakip araştırması yapın.

İçerik düzenleme

Güvenilir kaynaklar oluşturmak, birden fazla hesabı yönetirken sosyal medya planınızla tutarlılığı korumak için etkili bir strateji olabilir.

Sosyal medya hesaplarınızla ilişkilendirilebilecek en iyi içerik kaynaklarını belirlemeli veya kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği yayınlamaya odaklanmalısınız.

Örneğin, popüler bir aksiyon kamerası markası olan GoPro, sosyal medya kanallarında genellikle kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğe yer verir. Şirket #GoPro hashtag'ini kullanarak, müşterilerini, fotoğraflarını ve videolarını paylaşmaya teşvik ediyor. Ardından en iyi içeriklerden bazılarını seçip, sosyal medya hesaplarında paylaşıyor.

3. Sosyal Medya Gönderisini Otomatikleştirin

Zaman kazanmak ve sosyal medya yönetim sürecinizi kolaylaştırmak için, gönderi yayınlama gibi görevleri otomatikleştirmeyi düşünebilirsiniz. Sosyal medya varlığınızın zirvesinde kalmanıza ve hedef kitlenizle etkileşimi geliştirmenize yardımcı olabilir.

Toplu olarak içerik oluşturun ve otomasyonu kullanarak gönderilerinizi belirli bir zamanda planlayın. 

4. Sosyal Medya Sonuçlarınızı Analiz Edin ve Paylaşın

Kaynaklarınızı verimli bir şekilde kullandığınızdan emin olmak için, sosyal medya stratejinizin etkinliğini anlamak çok önemlidir.

İşte bu noktada sosyal medya ölçümlerinizin tutarlı analizi, ilerlemenizi takip etmenize ve stratejinizi iyileştirmenize yardımcı olabilir.

Ayrıca, içeriğinizi optimize edebilecek ve doğru kitleyi hedefleyebilecek sosyal medya stratejinizdeki güçlü ve zayıf alanları belirlemenize yardımcı olabilir.

Sosyal medya analitik araçlarını kullanarak analizi bitirdiğinizde, sosyal medya kazanımlarınızı ekibiniz ve ortaklarınızla paylaşın. Sosyal medya stratejinizin etkisini ve çabalarınızın değerini göstermek için, verileri ve ölçümleri kullanın.

Düşük performans gösteren kampanyaları veya gönderileri geçiştirmeye çalışmayın. Alınan dersi ve gelecekte benzer bir durumla nasıl başa çıkabileceğinizi vurgulamak için bunları ekleyin.

Performansı ve hedefleri düzenli olarak gözden geçirmek şeffaflığı güçlendirir ve tüm müşterilerinizle ilişkinizi sağlamlaştırır.

Bu adımları izleyerek, birden fazla sosyal medya hesabını etkili bir şekilde yönetebilir ve işletmeniz için tutarlı ve etkili bir sosyal medya stratejisi oluşturabilirsiniz.

BENZER BLOG BAŞLIKLARI
Birden Fazla YouTube Kanalı Nasıl Yönetilir?

Birden fazla YouTube kanalı nasıl yönetilir? İçerik üreticileri ve pazarlamacılar için değerli ipuçları. Stratejik yönetim için kilit bilgiler.

1 Yıl Önce