Top Banner
Top Banner
TÜM KATEGORİLERİ GÖRÜNTÜLE
TÜM KATEGORİLERİ GÖRÜNTÜLE
PUBG Mobile Haberleri PUBG Mobile Haberleri
Brawl Stars Haberleri Brawl Stars Haberleri
Valorant Haberleri Valorant Haberleri
LoL Haberleri LoL Haberleri
CS2 Haberleri CS2 Haberleri
MLBB Haberleri MLBB Haberleri
1 Yıl Önce
366 Görüntülenme 8 dk, 44 sn

Hashtag Kullanılırken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Hashtag Kullanılırken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Hashtag kullanımı, sosyal medya dünyasının vazgeçilmez bir unsuru haline gelmiştir. İster büyük bir markanın pazarlama kampanyasında olsun, ister bireysel bir paylaşımın etkileşimini artırmak isteyen bir sosyal medya kullanıcısı olsun, etkili hashtag kullanımı başarının anahtarıdır. Peki, bu küçük sembolle başlayan kelimelerin gücünü nasıl doğru bir şekilde kullanabiliriz? 

İşte "Hashtag Kullanırken Nelere Dikkat Edilmelidir?" başlığı altında, merak uyandırıcı ve ilgi çekici ipuçlarıyla sosyal medya başarınızı katlayabileceğiniz bir yolculuğa çıkmaya davetlisiniz. Bu özgün ve benzersiz rehber sayesinde, etkileşimleriniz ve takipçi sayınız artarken, kendinizi hashtag kullanımının usta bir mimarı olarak göreceksiniz!

Hashtag Kullanılırken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Büyük sosyal platformlarda nadiren, ilgili bir hashtag olmadan bir fotoğraf, video, yanıt, anket, bilgi yarışması ve hatta görüş bulacaksınız. Markalar, sosyal medya pazarlama etiketlerini anlamaya ve bunlardan yararlanmaya devam ettikçe, aşağıdaki sorular ön plana çıkıyor;

  • Hashtag'ler gerçekten önemli mi?
  • Markanıza herhangi bir değer katıyorlar mı?
  • Hashtag'ler herhangi bir işe yarıyor mu? Evet ise, gerçekten ne kadar etkiye sahipler?

Cevap Evet! Sosyal medya hashtag'leri, pazarlama stratejinize eklenmesi gereken önemli bir araçtır. Ancak herhangi bir rastgele uzun kuyruklu anahtar kelimenin boşluklarını silmek ve onu # işaretinin arkasına sabitlemek, pek işe yaramaz.

Markalar neden hashtag kampanyaları yürütür?

1. Erişilebilirliği artırır

Hashtag'ler, sosyal medya kullanıcılarının bir grup veya belirli bir olayla ilgili gönderileri kolayca takip edebilmesi için, ilginç konuşma konularını kategorize etmenin etkili bir yolu olarak ortaya çıktı.

Sosyal medya içeriği yüklediğinizde, gönderinizin gerçek amacını daha iyi açıklamak ve hedef kitlenize alakalı bir değer önermesi göstermek için, ilgili bir hashtag kullanabilirsiniz.

Örneğin, Makeup Forever - ünlü bir güzellik markası, Instagram gönderilerini #MakeupForever gibi etiketler ve müşterilerin fotoğraflarını ve etiketli ürünlerini bulmasını kolaylaştırmak için #contouring #Step1Primers gibi destekleyici Hashtag'ler kullanır.

2. Organik erişimi artırır

Hashtag'ler, sosyal medya akışlarında organik olarak görünmek isteyen pazarlamacılar için en önemli araçlar arasındadır. Aslında, iyi planlanmış bir sosyal medya stratejisi, potansiyel erişiminizi üçe katlamanıza yardımcı olabilir.

Nasıl olur?

Hashtag, markanız, işiniz, ürününüz ve içeriğiniz için ilgili kişilerle sohbete katılmanızı sağlar. Doğru hashtag'ler, sizi yalnızca zaten takip eden kişilerin önüne koymakla kalmaz, aynı zamanda takipçi listenizin ötesindeki potansiyel müşterileri de çeker.

Bilmeniz gereken 5 başarılı marka hashtag kampanyası

1. #IceBucketChallenge – ALS Derneği

ALS Derneği hashtag'i başlatmamış olsa da, kampanya, ALS hakkında farkındalık yarattı ve derneğe tonla para kazandırdı.

Bu kampanya, kar amacı gütmeyen işletmelerin fon sağlamak ve farkındalığı artırmak için nasıl eğlenceli ve heyecan verici bir kampanya oluşturabileceğinin mükemmel bir örneğidir. Ünlüler, #IceBucketChallenge'e katıldı ve kampanyanın viral olmasına ve elde ettiği sonuçları almasına yardımcı olmak için, arkadaşlarını etiketledi.

ALS “buzlu kova” mücadelesinin en başarılı 'ticari olmayan' viral kampanyalardan biri olduğunu inkar etmek imkansızdır. İlk birkaç hafta içinde, buzlu su dolu bir kova, ALS Derneği'nin anlık reklamı oldu.

Markalar için kampanyadan çıkarılacak en önemli çıkarım, doğru duygusal bağa sahip olmanın ne kadar önemli olduğudur. ALS kampanyası, insanlarda pozitiflik ve eğlence uyandırdı. En sevdiğiniz ünlüyü, bir kova buzlu suyu üzerine boşaltırken izlemek eğlenceliydi ve bu, hedeflemek isteyeceğiniz doğru duygu türüdür.

2. #TweetFromTheSeat – Charmin Tuvalet Kağıdı

Pazarlama kampanyanızın viral hale gelmesi için en iyi şey, doğru düğmelere basmaktır. İlginç bir şekilde Charmin tuvalet kağıdı, alışılmadık, sıra dışı ve benzersiz bir şey yaptı.

#TweetFromTheSeat – insanlar tuvalette oturduklarında tweet atmaya teşvik edildiğinden bu hashtag benzersiz bir dönüş yaptı. İnsanların banyodayken bile sosyal medyayı kullanmayı bırakmaması şaşırtıcı değildir.

Kampanya, onu başarılı kılacak her unsura sahipti. Alışılmadıktı, komikti ve dikkat çekiciydi. Başka hiçbir marka, insanlardan banyoda otururken tweet atmalarını istemedi ve bu, kullanıcıları Twitter'da kampanya hakkında konuşmaya teşvik eden şeydi.

Bu pazarlama etiketi, viral olmak için her zaman göz alıcı bir ürüne ihtiyaç duymadığınızın klasik bir örneğidir. Tuvalet kağıtları o kadar sıradan ki, bu konuda ilgi uyandıran içerik oluşturmak zordur. Fakat Charmin sıkıcı nişin dışına çıktı. Marka, kampanyanın başladığı günden bu yana Twitter takipçi sayısını istikrarlı bir şekilde artırmaya devam ediyor.

3. #WantAnR8 – Audi

Joanne McCoy, Audi of America'ya attığı tweet'te #WantAnR8 etiketiyle Audi R8 V10'u ne kadar çok istediğini belirtti. Marka tweet'i fark etti ve dumanı tüten arabayı, bir günlüğüne ona verdi.

Daha sonra #WantAnR8 hashtag'i tam teşekküllü bir Twitter yarışmasına dönüştü ve yüzlerce katılımcı, sadece bir günlüğüne Audi direksiyonlarının arkasına geçme şansı kazanmak için tweet atmaya başladı. Şaşırtıcı bir şekilde, hashtag 2011'de ortaya çıktı ve kampanyanın başlangıcından bu yana 75.000'den fazla tweetlendi.

Twitter kullanıcılarının tek yapması gereken, hashtag'i kullanarak bir tweet oluşturmaktı . Daha sonra bir günlüğüne Audi R8'i kazanmak için yarışmaya gireceklerdi.

4. #OREODunk Çekilişleri – Oreo

Oreo kurabiyesini bir bardak soğuk süte batırmaktan hoşlanmayan birini bulmak zordur. Ve bu tam olarak Oreo'nun insanlardan yapmalarını istediği şeydi. Oreo smaçlarını Instagram hashtag'lerinde paylaşan kullanıcılar, LA veya New York'ta heyecan verici bir VIP smaç deneyimi kazanma şansı yakaladı.

Bu pazarlama kampanyasının başarılı olmasına yardımcı olan en önemli faktör, smaçta Christina Aguilera, Brezilyalı futbol yıldızı Neymar Jr. ve Shaquille O'Neal gibi ünlülerin yer almasıydı.

Ünlülerin bir kampanyada yer alması neden fark yaratır? Çünkü ünlülerin, mesajı güçlendirmeye yardımcı olan bir müşteri tabanı vardır.

Gerekli başarıyı elde etmek için, herhangi bir Hollywood yıldızı kiralamanıza gerek yok. Etkileyici pazarlamayı, mesajı yaymanın ve kampanyalarınızı daha popüler hale getirmenin doğru yolu olan, hashtag planınıza dahil edin. Komik ve eğlenceli kampanyaların viral olma şansını artırdığını da unutmayın.

5. #NationalFriedChickenDay – KFC

Bazen rastgele bir trend olan hashtag, markalar için mükemmel bir şekilde çalışır. Bir zamanlar #NationalFriedChickenDay trend olurken, popüler bir fast-food zinciri olan KFC, bundan tam olarak yararlanmaya karar verdi.

Şaşırtıcı bir şekilde, hashtag'in markayla hiçbir ilgisi yoktu ve bunu başlatan da KFC değildi. Twitter'da trend olan hashtag'i gördüler ve kullanmaya karar verdiler.

Alakalı bir trend konusunu kullanmanın marka bilinirliğini ve müşteri katılımını artırmanın harika bir yolu olduğunu unutmayın. 

KFC bir promosyon teklif etti ve hashtag'i, yemeği seven ve kızarmış tavuktan başka bir şey düşünemeyen bir kitleyle bağlantı kurmak için kullandı. Kampanya kısa sürdü ama anında hit oldu. Daha da önemlisi, hem marka hem de müşteriler kazançlı çıktı.

Hashtag kullanımı konusunda hata yapan 4 marka

1. McDonald's'tan #McD Stories

Marka, #McDStories hashtag'ini oluştururken, hedef kitlesinden olumlu bir yanıt almayı düşündü. McDonald's, müşterilerini, markayla ilgili güzel anıları yeniden yaşamaya teşvik ederken, markasını tanıtmak istedi. Ne yazık ki marka yöneticileri için, korkunç bir kabusa dönüştü.

Twitter kullanıcıları markayı tanıtmak yerine, olumsuz geri bildirimler paylaşmaya başladı. Bozulmuş gıda kalitesinden sanitasyon eksikliğine kadar birçok aktivist ve influencer konuyu vurguladı. Marka, tweet'i silmiş ve hashtag'ini #meetthefarmers olarak değiştirmiş olsa da, hasar zaten verildiği için artık çok geçti.

2. Burger King'den #WTFF

Burger King, yeni bir az yağlı patates kızartması ürünü çıkardı ve bunu sosyal medyada tanıtmaya karar verdi. Ancak, #WTFF – What the French Fry etiketiyle ilgili ciddi bir sorunla karşılaştılar. Marka, WTFF'nin, zaten çok farklı bir şey için kullanıldığını bilmiyordu. What the F*****g F**k için kullanılıyordu (Argo).

Twitter'da eğlenceli bir kafa karışıklığı yaşandı. Hashtag tweet'lerinin çoğu Burger King'e aitti ve yeni patates kızartmasıyla ilgiliydi. Diğerleri, bunlar gibi insanları rahatsız eden rastgele şeyler hakkında tweet'lerdi.

3. #susanalbumparty – Susan Boyle

Susan Boyle bir albüm partisine ev sahipliği yaptı ve yapımcıları, etkinliği #susanalbumparty Hashtag’i kullanarak tanıtmaya karar verdi. Bu hashtag, maalesef bir albüm çıkış partisinden çok farklı okunuyor (Argo). Yapımcılar tweet'i hızla silse de Twitter'da çoktan trend topic oldu.

4. #ILoveWalgreens – Walgreens

Şaşırtıcı olan, Twitter kullanıcılarının gerçek duygularını tweetlemek ve hashtag ile dalga geçmek için zaman ayırmaları. Walgreens, esas olarak trendi uygulama şeklinden dolayı tepki aldı. Detayları buradan okuyabilirsiniz.

“Bu tür garip aksilikleri önlemek için, markaların bir hashtag başlatmadan önce biraz İnternet araştırması yapması gerekir.”

Çözüm

Markanızı sosyal medyada daha da büyütmek istiyorsanız, hashtag pazarlamasını göz ardı etmeyin. Ürününüzü tanıtmak, sosyal bir amacı desteklemek veya yalnızca hedef kitlenizle eğlenceli bir sohbete girmek için kullanabilirsiniz. Sadece doğru şekilde yaptığınızdan emin olun.

Tartışılan markalı hashtag kampanyaları, size bir kampanyanın viral hale gelmesi için gereken temelleri öğretebilir ve hiçbir şey olmasa bile, kendi markalı hashtag'inizi başlatmak için, harika bir motivasyon kaynağıdır.

Hedef kitlenizle doğru zamanda bağlantı kurmak için, 2023 trend konularla ilgili hashtag’leri kullanmayı unutmayın. Trend olan hashtag'lerin markalı hashtag'lerle kombinasyonu, sizin için harikalar yaratabilir.

BENZER BLOG BAŞLIKLARI
Sosyal Medyada Hashtag Performansı Nasıl Takip Edilir ve Ölçülür?

Sosyal Medyada Hashtag Performansı'nı artırın! Hashtaglerin etkili kullanımıyla hedef kitleye ulaşmanın sırlarını keşfedin.

1 Yıl Önce