"Sosyal medya platformlarının içerisinde kaybolmadan, doğru hedef kitleye ulaşmayı sağlayan, belki de en etkili araçlardan biri, "#Hashtag"lerin gücüdür. Ancak, hashtaglerin ne kadar etkili kullanıldığı genellikle göz ardı edilir.
"#Hashtag Performansı" kavramı, genellikle sosyal medya pazarlama stratejileri arasında yeterince değerlendirilmezken, başarılı bir sosyal medya kampanyası için hayati önem taşır.
Bu makale, hashtag performansını anlamak, takip etmek ve bu bilgileri stratejik bir avantaja dönüştürmek için size bir kılavuz olacak. Sosyal medya dünyasında etkinliğinizi artırmak ve belirgin bir iz bırakmak istiyorsanız, bu makale tam size göre."
Sosyal Medyada Hashtag Performansı Nasıl Takip Edilir ve Ölçülür?
Bir hashtag aracı kullanarak kampanyanızın nasıl performans gösterdiğini takip edebilecek, aynı zamanda hedef kitleniz ve rakipleriniz hakkında önemli bulguları ortaya çıkarabileceksiniz.
Hashtag Performansını Neden Ölçmeliyim?
Her zaman pazarlama kampanyalarınızın etkinliğini kanıtlamayı amaçlamalısınız. Hashtag performansını ölçmek için bazı nedenler şunlardır;
- Erişim ve Etkileşimi Ölçün: Etiketinizi kaç kişinin gördüğünü öğrenin
- Kitlenizi Tanımlayın: Hashtag'inizi kullanan kişilerin demografisini takip edin
- Kitlenizi Bölümlere Ayırın: İstediğiniz kitleyi bulmak için hashtag'lerinizi bölümlere ayırın
- Influencer’ları Belirleyin: Size en iyi pazarlama yatırım getirisini sağlayan etkileyicileri bulun
- Rakip Araştırması: Kendinizi rakiplerle karşılaştırın
- Duyarlılık Analizi: İnsanların markanız hakkında ne hissettiğini takip edin
İşte hashtag performansını yakından ölçmek ve izlemek için başlıca nedenler;
1. Marka Erişimini ve Etkileşimini Ölçün
Hashtag performansınızı ölçmenin en belirgin yararı, içeriğinizi kaç kişinin gördüğünü bilmektir.
Cilt bakımı markası Drunk Elephant, seyahat boyu ürünlerini sergilemek için #TheLittles etiketini kullanıyor.
Bir hashtag'i takip ederek, belirli bir kampanyayı tam olarak kaç kişinin gördüğünü, beğendiğini, paylaştığını veya ilgilendiğini ölçebilirsiniz.
2. Hedef Kitlenizi Belirleyin
Her işletme, müşterileri hakkında daha fazla bilgi edinmek ister. Çünkü müşterinin zihnine girebilirseniz, onlarla nasıl bağlantı kuracağınızı da anlayabilirsiniz.
Öyleyse onları bir sohbete davet etmekten daha iyi bir yol var mı?
Niteliksel olarak, hashtag'inizle kimin etkileşimde bulunduğunu izleyerek, hedef kitlenizin bir profilini oluşturmaya başlayabilir ve ardından içeriğinizi onların ihtiyaçlarına göre geliştirmeye devam edebilirsiniz.
Nicel olarak, stratejinizi şekillendirmeye yardımcı olan gerçek veriler elde edebilirsiniz. Örneğin, hedeflemek istediğiniz ülkelerde ulaşıp ulaşmadığını öğrenmek için, markalı hashtag'inizi takip edebilirsiniz.
Seçtiğiniz ülkeyle uyuşmuyorsa, o ülkede popüler olan hashtag'leri bulmak için, bir hashtag analiz aracı kullanabilirsiniz.
3. Kitlenizi Bölümlere Ayırın
Bu, çoğu insanın özlediği bir şeydir. Hashtag'ler, hedef kitlenizde en çok önemsediğiniz kişileri bulmanıza yardımcı olabilir. Örneğin, markanızın hem #HashtagA hem de #HashtagB kullandığını ve her birinin eşit erişim elde ettiğini varsayalım.
Hashtag analizini kullanarak, en çok önemsediğiniz kitleye hangisinin ulaştığını analiz edebilirsiniz. Örneğin, erkeklerin #HashtagA'yı, kadınların ise #HashtagB'yi tercih ettiğini öğrenebilirsiniz. Gerçek hedef kitleniz kadınlarsa, #HashtagB kullanımına önem vermelisiniz.
Zamanla, kampanyalarınızı tam olarak istediğiniz müşteri için en etkili olacak şekilde daraltmak üzere bu işlemi test edebilir ve tekrarlayabilirsiniz.
4. Influencer’ları Belirleyin
Markanız için olası Influencer’ları belirlerken yapabileceğiniz en iyi şey, ürün veya hizmetinizle en organik şekilde örtüşen kişileri seçmektir.
Bu nedenle, belirli bir hashtag kullanan en popüler hesapları ölçmek, en iyi yatırım getirisini sağlayacak potansiyel elçileri belirlemenin harika bir yoludur.
Veya zaten hashtag'lerinizde yayın yapan hayranlarınız varsa, hangi Influencer’ların en çok dikkat çektiğini ölçebilirsiniz. Yalnızca bir ortaklığı kabul etme olasılıkları yüksek olmakla kalmaz, aynı zamanda hedef kitleleri de zaten markanıza uygun olacaktır.
5. Rakip ve İçerik Araştırması
Sadece kendi hashtag'lerinizi takip etmeyin! Rakip hashtag'lerle kıyaslama yaparak , kampanyanızın nasıl performans gösterebileceğine dair tahminler belirleyebilir ve neyi daha iyi yapabileceğinize dair içgörülerin kilidini açabilirsiniz.
Veya içerik stratejinizi geliştirmek ve hedef demografinizin en çok ne tür içerikle etkileşim kurduğunu öğrenmek için, sektörünüzdeki hashtag'leri takip etmek isteyebilirsiniz.
6. Duygu Analizi
İnsanların bir konu hakkında ne hissettiklerini bilmek önemlidir. Nihayetinde hedefiniz, markanız etrafında olumlu bir duygu yaratmaktır. Bu nedenle duyarlılık analizini izlemek, belirli bir hashtag'teki içeriğin doğası gereği olumlu veya olumsuz olup olmadığına dair başka bir fikirdir.
Örneğin, #CampaignA, #CampaignB'den daha fazla erişim elde ettiyse, ancak #CampaignA %20 olumlu bir görüşe sahipse ve #CampaignB %80 olumluysa, muhtemelen #CampaignB'ye bağlı kalırsınız..
Hangi Hashtag Metriklerini Takip Etmeliyim?
Markanız için başarının nasıl görüneceği, iş ve sosyal hedeflerinize ve bu hedefleri izlemek için kullandığınız ölçümlere bağlı olacaktır.
İzleyebileceğiniz bazı hashtag ölçümleri şunlardır:
- Gönderiler: Hashtag'inizle kaç kişi gönderi paylaştı?
- Kullanıcılar: Hashtag'inizi kullanarak, kaç benzersiz kullanıcı sizi ziyaret etti?
- Etkileşim: Etiketiniz kaç beğeni, paylaşım ve tıklama aldı?
- Erişim: Hashtag'iniz insanların akışlarını nasıl gösterdi?
- Gösterimler: Etiketiniz kaç kez görüntülendi (tekrar eden kullanıcılar dahil)?
Hashtag Performansı Nasıl Ölçülür?
Şimdiye kadar, hashtag performansını ölçmeye başlamanız gerektiğine ikna oldunuz.
Sıra geldi nasıl başlayacağınıza.
1. Bir Hashtag İzleyici Aracı Seçin
Bir hashtag'i izlemek için, bir hashtag izleyiciye ihtiyacınız olacak. Bu yazının sonunda, en iyi hashtag izleme araçlarını ele alıyoruz.
Ancak her şeyi güzel ve kolay tutmak için aracımız Keyhole'u kullanacağız. Çünkü bu, herhangi bir büyük sosyal medya platformunda hashtag'leri izlemenize olanak tanır.
2. Etiketinizi Seçin
Keyhole veya hangi aracı kullanırsanız kullanın, takip etmek istediğiniz hashtag'i girin. Bu, kendi hashtag'iniz, bir rakibin hashtag'i veya trend olan bir konu olabilir.
3. Platform(lar)ınızı Seçin
Kampanyayı nerede başlattığınıza bağlı olarak, etiketinizi yalnızca bir platformda (Instagram gibi) veya mümkün olduğunca çok sayıda çevrimiçi platformda takip etmek isteyebilirsiniz. Sizin için en önemli platformlara sahip bir araç seçtiğinizden emin olun.
4. Zaman Çizelgenizi Hazırlayın
Çoğu aracın veri toplaması için zamana ihtiyacı vardır. Bu nedenle geriye dönük olarak hemen izleyemezsiniz. Ya da, aracın toplama zamanı geldikten sonra bir veya iki haftalık verilere erişmeniz mümkün olabilir.
Ancak, popüler bir hashtag'i takip ediyorsanız, geçmiş verilere erişmeniz mümkün olabilir. Hangi aracı kullanırsanız kullanın, kampanya geçmişinin tamamına erişebilmeniz için, bir kampanya başlatmadan önce hashtag izlemeyi aktif olarak kullandığınızdan emin olun.
5. Temel Metriklerinizi Belirleyin
Veri akışınızı sağladıktan sonra, en çok hangi metrikleri önemsediğinize karar verme zamanı. İş hedeflerinizle en çok ilgili olan metrikleri önceden belirlemek için, elinizden gelenin en iyisini yapın. Web sitenize ziyaretçi çekmeye çalışıyorsanız, etkileşim daha önemlidir.
Rakamlara çok fazla dalmadan önce, her bir ölçümü takip etmenin zorluklarını göz önünde bulundurun.
Keyhole, izlenen hashtag'lerin veya anahtar kelimelerin panoları aracılığıyla temel ölçümleri sunar.
6. Raporlar Oluşturun
Yukarıdaki metriklerden hangisinin kampanyanızla en alakalı olduğuna karar verdikten sonra, bu metrikleri vurgulayan bir pano veya rapor oluşturabilirsiniz.
Keyhole dahil olmak üzere çoğu araç, diğer platformlardaki verilerden yararlanabilmeniz için bu raporları PDF veya XLS'ye aktarmanıza da olanak tanır.
7. Harekete Geçin
Sosyal medya stratejinizi düzenli olarak ayarlayarak, test ederek ve analiz ederek, hashtag analitik verilerini kendi avantajınıza kullanabilirsiniz. Ne kadar çok test yaparsanız, sonuçlarınız o kadar iyi olur.
Sosyal medya platformlarının içerisinde kaybolmadan, doğru hedef kitleye ulaşmayı sağlayan, belki de en etkili araçlardan biri, "#Hashtag"lerin gücüdür. Ancak, hashtaglerin ne kadar etkili kullanıldığı genellikle göz ardı edilir."#Hashtag Performansı" kavramı, genellikle sosyal medya pazarlama stratejileri arasında yeterince değerlendirilmezken, başarılı bir sosyal medya kampanyası için hayati önem taşır.
Bu makale, hashtag performansını anlamak, takip etmek ve bu bilgileri stratejik bir avantaja dönüştürmek için size bir kılavuz olacak. Sosyal medya dünyasında etkinliğinizi artırmak ve belirgin bir iz bırakmak istiyorsanız, bu makale tam size göre."
Sosyal Medyada Hashtag Performansı Nasıl Takip Edilir ve Ölçülür?
Bir hashtag aracı kullanarak kampanyanızın nasıl performans gösterdiğini takip edebilecek, aynı zamanda hedef kitleniz ve rakipleriniz hakkında önemli bulguları ortaya çıkarabileceksiniz.
Hashtag Performansını Neden Ölçmeliyim?
Her zaman pazarlama kampanyalarınızın etkinliğini kanıtlamayı amaçlamalısınız. Hashtag performansını ölçmek için bazı nedenler şunlardır;
- Erişim ve Etkileşimi Ölçün: Etiketinizi kaç kişinin gördüğünü öğrenin
- Kitlenizi Tanımlayın: Hashtag'inizi kullanan kişilerin demografisini takip edin
- Kitlenizi Bölümlere Ayırın: İstediğiniz kitleyi bulmak için hashtag'lerinizi bölümlere ayırın
- Influencer’ları Belirleyin: Size en iyi pazarlama yatırım getirisini sağlayan etkileyicileri bulun
- Rakip Araştırması: Kendinizi rakiplerle karşılaştırın
- Duyarlılık Analizi: İnsanların markanız hakkında ne hissettiğini takip edin
İşte hashtag performansını yakından ölçmek ve izlemek için başlıca nedenler;
1. Marka Erişimini ve Etkileşimini Ölçün
Hashtag performansınızı ölçmenin en belirgin yararı, içeriğinizi kaç kişinin gördüğünü bilmektir.
Cilt bakımı markası Drunk Elephant, seyahat boyu ürünlerini sergilemek için #TheLittles etiketini kullanıyor.
Bir hashtag'i takip ederek, belirli bir kampanyayı tam olarak kaç kişinin gördüğünü, beğendiğini, paylaştığını veya ilgilendiğini ölçebilirsiniz.
2. Hedef Kitlenizi Belirleyin
Her işletme, müşterileri hakkında daha fazla bilgi edinmek ister. Çünkü müşterinin zihnine girebilirseniz, onlarla nasıl bağlantı kuracağınızı da anlayabilirsiniz.
Öyleyse onları bir sohbete davet etmekten daha iyi bir yol var mı?
Niteliksel olarak, hashtag'inizle kimin etkileşimde bulunduğunu izleyerek, hedef kitlenizin bir profilini oluşturmaya başlayabilir ve ardından içeriğinizi onların ihtiyaçlarına göre geliştirmeye devam edebilirsiniz.
Nicel olarak, stratejinizi şekillendirmeye yardımcı olan gerçek veriler elde edebilirsiniz. Örneğin, hedeflemek istediğiniz ülkelerde ulaşıp ulaşmadığını öğrenmek için, markalı hashtag'inizi takip edebilirsiniz.
Seçtiğiniz ülkeyle uyuşmuyorsa, o ülkede popüler olan hashtag'leri bulmak için, bir hashtag analiz aracı kullanabilirsiniz.
3. Kitlenizi Bölümlere Ayırın
Bu, çoğu insanın özlediği bir şeydir. Hashtag'ler, hedef kitlenizde en çok önemsediğiniz kişileri bulmanıza yardımcı olabilir. Örneğin, markanızın hem #HashtagA hem de #HashtagB kullandığını ve her birinin eşit erişim elde ettiğini varsayalım.
Hashtag analizini kullanarak, en çok önemsediğiniz kitleye hangisinin ulaştığını analiz edebilirsiniz. Örneğin, erkeklerin #HashtagA'yı, kadınların ise #HashtagB'yi tercih ettiğini öğrenebilirsiniz. Gerçek hedef kitleniz kadınlarsa, #HashtagB kullanımına önem vermelisiniz.
Zamanla, kampanyalarınızı tam olarak istediğiniz müşteri için en etkili olacak şekilde daraltmak üzere bu işlemi test edebilir ve tekrarlayabilirsiniz.
4. Influencer’ları Belirleyin
Markanız için olası Influencer’ları belirlerken yapabileceğiniz en iyi şey, ürün veya hizmetinizle en organik şekilde örtüşen kişileri seçmektir.
Bu nedenle, belirli bir hashtag kullanan en popüler hesapları ölçmek, en iyi yatırım getirisini sağlayacak potansiyel elçileri belirlemenin harika bir yoludur.
Veya zaten hashtag'lerinizde yayın yapan hayranlarınız varsa, hangi Influencer’ların en çok dikkat çektiğini ölçebilirsiniz. Yalnızca bir ortaklığı kabul etme olasılıkları yüksek olmakla kalmaz, aynı zamanda hedef kitleleri de zaten markanıza uygun olacaktır.
5. Rakip ve İçerik Araştırması
Sadece kendi hashtag'lerinizi takip etmeyin! Rakip hashtag'lerle kıyaslama yaparak , kampanyanızın nasıl performans gösterebileceğine dair tahminler belirleyebilir ve neyi daha iyi yapabileceğinize dair içgörülerin kilidini açabilirsiniz.
Veya içerik stratejinizi geliştirmek ve hedef demografinizin en çok ne tür içerikle etkileşim kurduğunu öğrenmek için, sektörünüzdeki hashtag'leri takip etmek isteyebilirsiniz.
6. Duygu Analizi
İnsanların bir konu hakkında ne hissettiklerini bilmek önemlidir. Nihayetinde hedefiniz, markanız etrafında olumlu bir duygu yaratmaktır. Bu nedenle duyarlılık analizini izlemek, belirli bir hashtag'teki içeriğin doğası gereği olumlu veya olumsuz olup olmadığına dair başka bir fikirdir.
Örneğin, #CampaignA, #CampaignB'den daha fazla erişim elde ettiyse, ancak #CampaignA %20 olumlu bir görüşe sahipse ve #CampaignB %80 olumluysa, muhtemelen #CampaignB'ye bağlı kalırsınız..
Hangi Hashtag Metriklerini Takip Etmeliyim?
Markanız için başarının nasıl görüneceği, iş ve sosyal hedeflerinize ve bu hedefleri izlemek için kullandığınız ölçümlere bağlı olacaktır.
İzleyebileceğiniz bazı hashtag ölçümleri şunlardır:
- Gönderiler: Hashtag'inizle kaç kişi gönderi paylaştı?
- Kullanıcılar: Hashtag'inizi kullanarak, kaç benzersiz kullanıcı sizi ziyaret etti?
- Etkileşim: Etiketiniz kaç beğeni, paylaşım ve tıklama aldı?
- Erişim: Hashtag'iniz insanların akışlarını nasıl gösterdi?
- Gösterimler: Etiketiniz kaç kez görüntülendi (tekrar eden kullanıcılar dahil)?
Hashtag Performansı Nasıl Ölçülür?
Şimdiye kadar, hashtag performansını ölçmeye başlamanız gerektiğine ikna oldunuz.
Sıra geldi nasıl başlayacağınıza.
1. Bir Hashtag İzleyici Aracı Seçin
Bir hashtag'i izlemek için, bir hashtag izleyiciye ihtiyacınız olacak. Bu yazının sonunda, en iyi hashtag izleme araçlarını ele alıyoruz.
Ancak her şeyi güzel ve kolay tutmak için aracımız Keyhole'u kullanacağız. Çünkü bu, herhangi bir büyük sosyal medya platformunda hashtag'leri izlemenize olanak tanır.
2. Etiketinizi Seçin
Keyhole veya hangi aracı kullanırsanız kullanın, takip etmek istediğiniz hashtag'i girin. Bu, kendi hashtag'iniz, bir rakibin hashtag'i veya trend olan bir konu olabilir.
3. Platform(lar)ınızı Seçin
Kampanyayı nerede başlattığınıza bağlı olarak, etiketinizi yalnızca bir platformda (Instagram gibi) veya mümkün olduğunca çok sayıda çevrimiçi platformda takip etmek isteyebilirsiniz. Sizin için en önemli platformlara sahip bir araç seçtiğinizden emin olun.
4. Zaman Çizelgenizi Hazırlayın
Çoğu aracın veri toplaması için zamana ihtiyacı vardır. Bu nedenle geriye dönük olarak hemen izleyemezsiniz. Ya da, aracın toplama zamanı geldikten sonra bir veya iki haftalık verilere erişmeniz mümkün olabilir.
Ancak, popüler bir hashtag'i takip ediyorsanız, geçmiş verilere erişmeniz mümkün olabilir. Hangi aracı kullanırsanız kullanın, kampanya geçmişinin tamamına erişebilmeniz için, bir kampanya başlatmadan önce hashtag izlemeyi aktif olarak kullandığınızdan emin olun.
5. Temel Metriklerinizi Belirleyin
Veri akışınızı sağladıktan sonra, en çok hangi metrikleri önemsediğinize karar verme zamanı. İş hedeflerinizle en çok ilgili olan metrikleri önceden belirlemek için, elinizden gelenin en iyisini yapın. Web sitenize ziyaretçi çekmeye çalışıyorsanız, etkileşim daha önemlidir.
Rakamlara çok fazla dalmadan önce, her bir ölçümü takip etmenin zorluklarını göz önünde bulundurun.
Keyhole, izlenen hashtag'lerin veya anahtar kelimelerin panoları aracılığıyla temel ölçümleri sunar.
6. Raporlar Oluşturun
Yukarıdaki metriklerden hangisinin kampanyanızla en alakalı olduğuna karar verdikten sonra, bu metrikleri vurgulayan bir pano veya rapor oluşturabilirsiniz.
Keyhole dahil olmak üzere çoğu araç, diğer platformlardaki verilerden yararlanabilmeniz için bu raporları PDF veya XLS'ye aktarmanıza da olanak tanır.
7. Harekete Geçin
Sosyal medya stratejinizi düzenli olarak ayarlayarak, test ederek ve analiz ederek, hashtag analitik verilerini kendi avantajınıza kullanabilirsiniz. Ne kadar çok test yaparsanız, sonuçlarınız o kadar iyi olur.