YouTube'da videolarınızın arama sıralamasını yükseltmek için etkili bir SEO stratejisi izlemek, başarılı bir içerik oluşturma ve yayınlama sürecinin ayrılmaz bir parçasıdır. Her gün milyonlarca video arasından öne çıkmak için doğru stratejileri uygulamak önemlidir.
Ancak, SEO dünyası karmaşık ve hızlı bir şekilde değişen bir düzenleme içerir. Neyse ki, endişelenmeyin! Bu makalede, YouTube SEO stratejinizi güçlendirmek için kullanabileceğiniz etkili ipuçlarını keşfedeceksiniz.
Arama motorlarının dikkatini çekmek ve hedef kitlenizi kendinize çekmek için doğru anahtar kelimeleri, etkileyici açıklamaları ve optimize edilmiş etiketleri kullanarak YouTube'da daha yüksek bir sıralama elde etmek için hazır olun. Şimdi, YouTube'da videolarınızı ön plana çıkarmanın sırlarını keşfetmeye başlayalım!
YouTube SEO stratejisi nedir?
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), arama motoru sonuç sayfalarında (SERP'ler) üst sıralarda yer almak için, web içeriği tasarlamanın sürekli değişen bir uygulamasıdır. Bu nedenle içeriğinizi optimize etmek, trafik çekmek ve takipçi sayısını artırmak için oldukça önemlidir.
Sıralamayı değerlendirmek için geri bağlantıları ve diğer faktörleri kullanan Google'ın aksine YouTube SEO, kanalınızı, meta verilerinizi, açıklamalarınızı, oynatma listelerinizi ve videolarınızı optimize etmeyi kapsar. Videolarınızı YouTube içinde ve dışında arama yapmak için optimize edebilirsiniz.
Başlıklara, meta açıklamalara ve etiketlere anahtar kelimeler eklemek gibi YouTube videoları için SEO'nun temellerini biliyor olabilirsiniz. Ancak, video erişilebilirliği yoluyla YouTube SEO için yapabileceğiniz daha çok şey var.
Arama motoru botları videoları izleyemediğinden, onları düzgün bir şekilde dizine eklemek için eşlik eden metin verilerine güvenirler. YouTube SEO stratejisinin önemli bir bileşeni, video metninizin gücünden transkriptler ve alt yazılar şeklinde yararlanarak kullanıcı deneyimini, etkileşimi, izlenme süresini, görüntülemeyi ve SEO'yu olumlu yönde etkileyebilir.
YouTube SEO Stratejisi - Bölüm 1
Görüntülenmeleri en üst düzeye çıkarmak ve YouTube SEO'nuzu artırmak için sizlere bazı ipuçları verelim.
1. Doğru anahtar kelime seçimi
YouTube SEO'ya başlamadan önce, videonuz için doğru anahtar kelime veya kelime grubunu belirlemeniz gerekir. Anahtar kelimeler videolarınızın başlıklarında ve meta açıklamalarda bulunur ve sesli videolarda anahtar kelimeler, altyazılarda ve transkriptlerde görünür. Bu SEO için bir kazan-kazan modelidir.
Anahtar kelimeler ve anahtar kelime öbekleri;
- Videonuzu doğru bir şekilde tanımlayan şeylerle
- Kullanıcıların sizinkine benzer içeriği bulmak için arama motorlarına girdiği kelimeler ve kelime öbekleriyle eşleşmelidir.
İnsanların aramada hangi ifadeleri ve anahtar kelimeleri kullandığını öğrenmek için, biraz çalışma yapmalısınız. Videonuz için kolayca anahtar kelime bulmak istiyorsanız, YouTube'un Arama Önerisini kullanabilirsiniz. Arama çubuğuna sektörünüzle ilgili bir kelime veya kelime öbeği yazın ve YouTube'un sunduğu önerileri görün.
İyi bir anahtar kelimeniz olup olmadığını kontrol etmek için, onu YouTube'da arayın ve kaç tane "Sonuç" ürettiğini görün. İdeal olarak, kalabalığın arasından sıyrılmak için, yüksek arama hacmine sahip ancak daha az rekabete sahip anahtar kelime varyasyonları bulmanız avantajınıza olacaktır.
En iyi anahtar kelimeyi seçmeniz için kullanabileceğiniz bazı araçlar vardır. Bunlar;
- Moz Anahtar Kelime Gezgini
- AdWords Anahtar Kelime Planlayıcı
- UberSuggest
- VidIQ Vizyonu
Bu araçlarla, anahtar kelimenin Google'da aylık olarak aldığı aranma sayısı olan anahtar kelime hacmi ve Google Adwords’te terimin ortalama tıklama başına maliyeti (TBM) gibi diğer kaynakları keşfedebilirsiniz.
Profesyonel ipucu: Tek tek videolar için, daha belirgin olan "uzun kuyruklu anahtar kelime” öbeklerinin peşinden gitmeyi deneyin.
2. Doğru altyazılar ekleyin
YouTube, otomatik altyazı sağlamak için, videolarınızı otomatik olarak metne dönüştürür. Ancak, YouTube'un otomatik altyazıları yalnızca %70 oranında doğrudur.
Google, yararlı arama sonuçlarını ödüllendirir ve istenmeyen e-postaları cezalandırır. İstenmeyen e-posta tanımının bir kısmı, çoğu otomatik altyazı için uygun bir tanım olan "otomatik olarak oluşturulmuş anlamsız sözler"dir. Yanlış altyazılar kullanarak spam olarak etiketlenme ve YouTube kanalınız için arama sıralamasını kaybetme riskiyle karşı karşıya kalırsınız.
YouTube SEO stratejisi için otomatik altyazıların zararlı etkileriyle mücadele etmek için, YouTube videolarınıza bir SRT dosyası aracılığıyla doğru altyazılar ekleyebilirsiniz.
Arama motorları metin tarayabilir, ancak video izleyemezler. Altyazılarınız, videonuzun ne hakkında olduğunu belirten alakalı anahtar kelimelerle dolu olacak, böylece Google içeriğinizi tarayabilir ve buna göre sıralayabilir.
YouTube videolarına altyazı eklemek için birçok seçenek vardır. Bazı YouTube kullanıcıları, otomatik transkripti başlangıç noktası olarak kullanır ve hataları manuel olarak temizler.
En basit çözüm, videolarınızı profesyonel bir video deşifre hizmetine göndermektir. Profesyonel video transkripsiyonu, hızlı geri dönüş süresiyle birlikte yüksek kalitededir.
Altyazılar, SEO'yu artırmanın yanı sıra aşağıdaki avantajlara da sahiptir:
Daha yüksek arama sıralaması: Digital Discovery Networks, YouTube videolarındaki altyazıların SEO'yu artırdığını kanıtlayan bir çalışma gerçekleştirdi. Altyazıları kullanarak ilk 2 haftada %13,48 ve genel olarak %7,32 oranında görüntüleme artışı gördüler.
Bunu test etmek için başlıkta, açıklamada, etiketlerde veya meta verilerde bulunmayan, yalnızca video altyazılarında bulunan bir anahtar kelime öbeği aradılar. Arama motorları altyazı metnini tarayabildiğinden, kelime öbeği için üst sıralarda yer aldı.
Daha iyi kullanıcı deneyimi ve katılım: Altyazılar, sese erişimleri ne olursa olsun izleyicinin ilgisini canlı tuttukları için izleyici sayısını artırır. Bu, özellikle sese erişimi olmayan mobil kullanıcılar için önemlidir.
YouTube izlenme süresinin %70'inden fazlası mobil cihazlardan geldiği için, doğru altyazılara sahip olmak çok önemlidir. Altyazılı YouTube videolarının, altyazısız videolardan daha fazla beğeni, paylaşım ve yorum alarak kullanıcı etkileşimini artırdığı kanıtlanmıştır.
Daha yüksek etkileşim, video arama sıralama faktörlerini artırır ve bu da daha fazla görüntüleme anlamına gelir. Ayrıca, daha yüksek katılım, YouTube arama sıralamasını belirlemek için kritik bir ölçüm olan izlenme süresinin artmasına neden olur. Daha uzun izlenme süreleri, daha yüksek SERP sıralamalarıyla doğrudan ilişkilidir.
Video erişilebilirliği: SEO'yu artırmanın yanı sıra altyazılar, YouTube videolarınızı işitme engelli veya işitme güçlüğü çeken izleyiciler için erişilebilir hale getirir. Altyazılar ayrıca, videonuzu gürültülü bir trende veya sessiz bir kitaplıkta sesi kapatılmış olarak izlenmesine olanak tanır. Temelde altyazılar, videonuzu daha geniş bir kitle için görüntülenebilir, anlaşılır ve eğlenceli hale getirir.
3. Video açıklamanıza bir transkript ekleyin
En iyi seçenek olarak, YouTube'da videonuzun transkriptini görüntülemek için video açıklamasını kullanabilirsiniz. Açıklama alanına 5.000 karaktere kadar yazabilir ve genellikle 10 dakikalık bir video için diyalog ağırlıklı dökümü sığdırmak için yeterlidir.
Eğer transkriptiniz videonuza uymuyorsa veya harekete geçirici bir mesaj gibi diğer önemli bilgileri açıklamaya dahil etmek isterseniz, ayrı bir web sayfasında, tam sürüme bağlantı içeren kısaltılmış bir sürüm ekleyebilirsiniz. Böylece, videonuzun tam içeriğini takip etmek isteyen kullanıcılar için, daha fazla bilgi sağlamış olursunuz.
Unutmayın ki, videonuzun transkripti veya açıklaması, videonuzun arama sonuçlarında yinelenen içerik olarak görünmemesi için özgün olmalı ve dostça bir dille yazılmalıdır. Kullanıcıların videonuzu daha iyi anlamalarına yardımcı olmak için, açıklamada kullanıcı dostu bir dil kullanmaya özen gösterin ve gerekli bilgileri net ve anlaşılır bir şekilde iletmeye özen gösterin.
Backlinko'nun araştırması, belirli bir anahtar kelime için, optimize edilmiş açıklamalar ile o terim için sıralamalar arasında bir ilişki bulmasa da, anahtar kelime açısından zengin açıklamalar, videonuzun ilgili terimler için sıralanmasına ve "önerilen video" olarak görünmesine yardımcı olabileceğinden, yine de önerilen en iyi uygulamadır.
Youtube transkriptler, içeriği hızlı bir şekilde taranabilir hale getirerek, etkileşimi de artırabilir.
Pek çok marka, video ile harika bir erişim sağlıyor. Ancak pazarlamacılar genellikle transkriptlerin çok daha fazlasını yapabileceğini fark edemiyorlar.
Yararlı, paylaşılabilir içerik oluşturarak SEO'yu artırmak için bir video dökümü kullanmayı düşünün. Youtube transkriptleri nerede kullanılır diye merak ediyorsanız, hemen birkaç örnek verelim.
- Bloglar
- Bilgi grafikleri
- İnfografikler
- Bilgi tabloları
- Web sitesi kopyaları
4. Birden fazla dilde altyazı ekleyin
İngilizce altyazıların, Youtube videolarınızı daha fazla izleyiciye ulaştıracağı gibi, çeviriler de kitlenizi genişletir ve YouTube SEO'yu yükseltir. YouTube'un küresel erişimi çok büyüktür. YouTube'un site trafiğinin yalnızca %16,4'ü ABD'den geliyor ve dünya genelinde her ay 2 milyardan fazla oturum açmış kullanıcı YouTube'u izliyor.
Yabancı dilde altyazılar, anadili İngilizce ya da Türkçe olmayan ziyaretçilerin videolarınızı izlemesini sağlar. Arama motorları ayrıca çevrilmiş altyazı dosyalarınızı dizine ekler ve videonuzu bu dillerdeki arama sonuçlarına dahil eder. Bu, bir YouTube SEO stratejisi için çok büyük bir hamle olabilir. Çünkü daha düşük rekabet nedeniyle İngilizce olmayan anahtar kelimeler için, daha yüksek sıralama şansınız vardır.
Çevirilerinizin doğruluğunu her zaman kontrol etmeyi unutmayın ve garantili ve yüksek kaliteli altyazılar için bir tercüman kullanın.