İNDİRİM!
İNDİRİM!
TÜM KATEGORİLERİ GÖRÜNTÜLE
TÜM KATEGORİLERİ GÖRÜNTÜLE
1 Yıl Önce
221 Görüntülenme 10 dakika, 7 saniye

Sosyal Medya Hikayeleri Nasıl Yapılmalıdır?

Sosyal Medya Hikayeleri Nasıl Yapılmalıdır?

Sosyal medya, modern toplumun hızla yayılan bir fenomeni haline gelmiştir. İnsanların günlük yaşamlarını paylaştıkları, etkileşimde bulundukları ve bilgi alışverişinde bulundukları bu dijital dünya, kullanıcılarına farklı yaratıcı imkanlar sunmaktadır. Bu imkanlardan biri de sosyal medya hikayeleridir.

Sosyal medya hikayeleri, platformlarda kısa süreli olarak paylaşılan, fotoğraf ve videolardan oluşan içeriklerdir. Ancak, birçoğumuzun bildiği gibi, sadece birkaç saniye süren bu hikayeler, etkileyici ve izleyiciyi saran bir şekilde sunulmadığında göz ardı edilebilir.

Peki, sosyal medya hikayelerini daha etkileyici ve ilgi çekici hale getirmenin sırrı nedir? İşte bu makalede, sizlere sosyal medya hikayelerini nasıl yapmanız gerektiği konusunda bilgiler sunacağız. İçerik oluşturma sürecinden, yaratıcı öğelere kadar, sosyal medya hikayelerinizin sıradanlıktan sıyrılmasını sağlayacak ipuçlarına yer vereceğiz.

Unutmayın, sosyal medya hikayeleri, markanızı veya kişisel kimliğinizi temsil eden birer vitrin niteliğindedir. Doğru bir strateji ve yaratıcı yaklaşım ile hedef kitlenizi etkilemeniz mümkün. Bu yazıyı okuduktan sonra, sosyal medya platformlarında sıra dışı hikayeler oluşturmak için gereken bilgi ve fikirlerle donanmış olacaksınız.

Hazırsanız, sosyal medyanın sürükleyici dünyasına adım atmak ve hikayelerinizi bir üst seviyeye taşımak için sizleri bu makaledeki ipuçlarıyla baş başa bırakalım. İşte, sosyal medya hikayelerini nasıl yapmalıdır sorusuna cevaplar!

Sosyal Medya Hikayeleri Nasıl Yapılmalıdır?

Sosyal medya içeriğinizin benzersiz görünmesini ve her şeyden önce yükselmesini sağlamanın bir yolu var. Markanızı hedef kitlenizin zihnine kazımayı garanti eden, hikaye anlatımdır.

Hikaye anlatımı, mesajları ve bilgileri iletmek için en büyüleyici tekniklerden biridir. Gerçek bir hikaye anlatıcısı olmak istiyorsanız, insanları dikkatli dinleyiciler haline getiren, ilgi çekici hikayeler yaratın. Sosyal medyada kullanılırsa, bu, çevrimiçi izleyicileri, ateşli takipçilerinize dönüştürebilir.

Bu blogda, özel olarak sosyal medya hikaye anlatımından ve bundan nasıl yararlanılacağından bahsedeceğiz.

Hikaye anlatımı nedir?

Kitap aşığıysanız, sürekli yeni kitaplar aramak ve okumak çok normaldir. Ancak tüm eserlerini alıp okumaktan çekinmeyeceğiniz bir veya birkaç favori yazarınız olmalıdır.

Bu yazarlar, ilginizi ve etkileşiminizi cezbetme konusunda zaten diğerlerinden daha başarılıdır. Ve elbette nedeni, size güzel hikayeler anlatmalarıdır.

Hikâyeler aslında sadece kitaplarda bulunmaz. Aslında herkesin kullanabileceği ve anlayabileceği evrensel bir dildir. Günlük konuşmalar, yazılı makaleler veya çevrimiçi blog gönderileri gibi her türlü iletişimde görünürler.

İnsanlar arasında bir bağ oluşturabilecek bir hikaye, hikaye anlatımının merkezinde yer alır.

“Hikaye anlatımını” şu şekilde tanımlıyoruz:

Hikaye anlatımı, izleyiciye belirli mesajları iletmek için gerçekleri ve anlatıları kullanma sürecidir. Hikayeler, doğaçlama, teatral veya süsleme ile, kelimeler ve eylemler yoluyla ortaya çıkar.

Dinleyicinin aktif hayal gücünü teşvik eder ve bir hikaye anlatıcı ile bir veya daha fazla dinleyici arasında iki yönlü bir etkileşimi içerir.

Bununla birlikte, tüm hikaye anlatımı biçimlerinin ortak bir özelliği, dinleyicilere, hikaye anlatıcısının performansına ve kendi deneyimlerine ve anlayışlarına dayalı olarak hikayenin canlı, duyusal unsurlarını görselleştirme gücü vermesidir.

Sosyal medya hikaye anlatımı nedir?

Daha önce de belirtildiği gibi, hikayeler kitaplarda veya filmlerde gördüğünüzün ötesinde biçimlerde gelir. Ve şimdi insanlar sosyal medya ağlarında birçok hikaye yaratıyor.

Birisi Facebook'ta nasıl başarılı bir pazarlamacı olduğu hakkında bir durum yayınlıyor. Veya bir besteci, Youtube'daki bir vlog'da, son şarkısının arkasındaki hikayeyi anlatıyor. Bu vakaların her ikisi de hikaye anlatımıdır. Daha doğrusu, sosyal medya hikaye anlatımıdır.

Sosyal medya hikaye anlatımı, markanız, ürünleriniz veya hedef kitlenizi cezbetmek için, sosyal medya platformlarını kullanma sürecidir.

Sosyal medyada hikaye anlatmanın ürün veya hizmet satmak için başka bir taktik olduğunu düşünmeyin. Aslında markanızı, hedef kitlenize göstermenizi ve onlara ne hakkında olduğunu söylemenizi sağlar.

Hikayeleri yalnızca bir şey satmak için anlatırsanız, çok başarılı olmayacaktır. Bunlar, genellikle takipçilerin ilgisini çekmeyen sıkıcı yazılardır. 

Büyüleyici bir hikaye anlatımı örneği istiyorsanız, Google'ın #StayHomeSaveLives kampanyasına bir göz atın. İnsanların çoğu evde kalarak ve salgına karşı birlikte mücadele ederek bu hashtag'i kullandı. Bu, aslında Google'ın benzersiz bir kampanyası değildi.

Bununla birlikte, güçlü arama motoru, bu zorlu zamanda en çok yapılan aramaları, sosyal medyada iç açıcı ve ilham verici bir hikayede başarıyla bir araya getirdi.

Dünyanın dört bir yanındaki insanların, sağlık çalışanlarına nasıl yardım etmeye çalıştığını gösterdi. İnsanları karantinada kalmaya ve Coronavirüs'ün yayılmasını sınırlamak için sosyal mesafeyi korumaya teşvik etti.

Sosyal medya hikaye anlatımı neden önemlidir?

Diğer insanlarla bağlantı kurmak, en yüksek iletişim biçimlerinden biridir. Ve iyi hikaye anlatımı bunun anahtarıdır. Bir hikaye anlatıyorsanız ve başka biri buna dahilse, ikiniz birbirinizle senkronize olursunuz.

Hikaye anlatımı iletişimin tetikleyicisidir ve bu yüzden çok güçlüdür.

Hikaye anlatımı, onu güçlü bir pazarlama aracı yapan psikolojik süper güçlere sahiptir;

Duygu: Bir hikaye dinlerken beyninizin daha pek çok alanı harekete geçer ve devreye girer. Bu yüzden kişisel bağlantılar geliştirir ve gerçeklerden daha derin duygusal bağlar yaratır.

Aksiyon: Hikayelerin uyandırdığı bağ ve duygu, sadece kalp atışlarımızı değil, davranışlarımızı önemli ölçüde etkileyebilirler. Hasta bir çocukla ilgili bir video izleyenlerin beyinlerinde, daha yüksek oksitosin seviyeleri vardı ve bu da onları, bir yabancıya para bağışlamaya daha yatkın hale getirdi.

Değer: Hikayeler duygularımızı, sempatimizi ve eylemlerimizi ortaya çıkarır. Dahası, hikayelerin bir şeyin değerini algılamamız üzerinde önemli bir etkisi vardır. Markalar, uydurulmuş hikayelerle ürünlerine daha sübjektif değer katabilirler.

Hafıza: Hikâye anlatımı, kültürümüzün bir parçasıdır. Yüreğimize kazınmıştır ve dolayısıyla hafızamızla bağlantısı vardır. Olayları daha net ezberlememize neden olur, bu yüzden onları daha uzun süre hatırlarız. 

Sosyal medya platformlarında hikaye anlatımı nasıl yapılır?

Hikayeler, markaların kişiliklerini oluşturmamıza ve müşterilerle kolayca bağlantı kurmamıza olanak tanır. 

Peki trend avcıları için, en büyük oyun alanı olan sosyal medyada nasıl iyi hikayeler yaratabiliriz ? Bazı kanallardaki sosyal medya paylaşımlarının sınırlamalarına ek olarak, hikaye anlatıcılarının sosyal medyada başarılı olması mümkün mü?

Facebook hikaye anlatımı nasıl yapılır?

Facebook, bir gönderideki kelime sayısını sınırlamadığından, derinlemesine bir hikaye yazabilirsiniz. Özetlemek veya sadece bazı önemli noktalardan bahsetmek yerine, daha uzun Facebook gönderileri yapabilirsiniz.

Yeni bir ürünü tanıtmak veya başka bir siteye trafik çekmek yerine, kitleleri inanılmaz hikayelerle cezbetmek istiyorsanız bu yöntem işe yarayacaktır.

Gönderileri oldukça uzun ve insanların "Daha fazlasını gör"ü tıklamasını gerektiriyor, ancak önemli ölçüde etkileşim alıyorlar.

Instagram hikaye anlatımı nasıl yapılır?

Görsel olarak çekici bir Instagram profili oluşturarak, görsel bir hikaye anlatıcısı olun ve aynı anda heyecan verici bir hikayeyi canlandırın.

Fotoğraf kompozisyonunuzun doğru ve isabetli olduğundan emin olmak için ünlü 'Üçte Bir Kuralı'na başvurabilirsiniz. Tamamlanmış devasa bir tane oluşturmak için 3, 6 veya 9 ayrı resim veya video kullanın. Instagram profilinize çarpıcı bir görünüm kazandırmanın yaratıcı bir yoludur.

Twitter hikaye anlatımı nasıl yapılır?

Markanızın hikayesini yayan kendi hashtag'inizin olması harika bir fikir. Topluluğunuzdaki diğer insanların hikayelerini toplamanıza olanak tanır.

Takipçileriniz hashtag aracılığıyla amacınızı anlayıp tweetlerinde kullandıkları sürece, hashtag'iniz çoğu zaman trend olur. Bu nedenle, sosyal medya pazarlamanızda uygun planlama ile, hashtag'leri etkili bir şekilde kullanın.

YouTube hikaye anlatımı nasıl yapılır?

ABD'deki internet kullanıcılarının %85'inin, her ay video içeriği izlediğini biliyor muydunuz ? Videonun, pazarlamanın geleceği olmasına şaşmamalı. İnsanların dikkatini, metin içeriğinden çok daha fazla çekiyor.

Şirketiniz, çalışanlarınız, müşterileriniz veya izleyiciler için yeterince ilginç olacağını düşündüğünüz herhangi bir içerik hakkında, bir dizi video ile işe başlayabilirsiniz.

Videolarınızın çok uzun olması gerekmez; kısa ama kaliteli tutun.

Sosyal medya hikaye anlatımı kampanyanızı optimize etmek için, 6 ipucu ve uygulama

Sosyal medyada bir kampanya başarısı için benimsemeniz gereken en iyi hikaye anlatma ipuçlarından ve uygulamalarından bazılarını tartışalım.

1. İpucu: Hedef kitlenizi tanıyın

Bir hikaye yazmadan önce kendinize şunu sorun: “Dinleyicileriniz kimler? Bununla en çok kim ilgilenecek? Etkileyici bir hikaye yaratmak için kitlenizi anlamanız gerekir.

Kitlenizi anlamanın en iyi yolu, müşteri karakterlerini belirlemektir. Dinleyicileriniz, okuyucularınız veya izleyicileriniz arasında yankı uyandıran bir hikaye satmanız için, bir temel oluşturacaktır.

2. İpucu: "Uzun" bir hikaye geliştirin

Hikayelerinizi sosyal medyada geliştirmeden önce, iş hedeflerinize kısa ve uzun vadeli perspektiflerden bakmak önemlidir.

İşletmenizin tüm hikayesini oluşturmak için, klipler, sosyal medya gönderileri veya resimler dahil olmak üzere, her formatta ayrı ayrı hikayeler gösterilmelidir.

Ürettiğiniz her içeriğin marka hikayenize katkıda bulunduğunu fark ettiğinizde, izleyicileri uzun süre, sürece dahil etmek isteyeceksiniz.

Not:Temaları veya tasarımları sık sık değiştirmekten kaçının. Bir kitlenin markanızı tanıması ve oluşturmaya çalıştığınız temalarla bağlantı kurması zaman alır.

3. İpucu: Bir yazar olarak hazırlayın

Yazma konusunda çok az geçmişiniz veya deneyiminiz olmasa bile, yine de herkesin okumayı seveceği bir hikaye oluşturabilirsiniz.

Nasıl dikkat çekeceğinizi mi düşünüyorsunuz? Kitlenizde merak duygusu uyandırmak için yaratıcı, benzersiz ve merak uyandıran bir hikaye yazın.

4. İpucu: Hikayenizi anlamlı hale getirin

İzleyicilerin bir "beğen"e dokunması için, ilginç bir hikaye yeterli olabilir. Ancak onları harekete geçmeye daha yatkın kılan şey, anlamlı bir hikayedir.

İzleyiciler için derin anlam ifade eden bir hikaye anlattığınızda, bu onların duygularını harekete geçirebilir ve markanızla güçlü bir bağ kurabilir.

Bu nedenle, hikayenizi geliştirmeden önce, hedef kitleniz için neyin anlamlı olduğunu bulun.

Not:Sosyal medya içeriğinizi ilgi çekici ve eğlenceli tutmanın yanı sıra, hedef kitlenize de değer katar. Markanızın değerini bu şekilde anlıyorlar.

5. İpucu: Sosyal araçları kullanın

Hikaye anlatmakta zorlanıyorsanız, emrinizde birçok pratik araç var. Bazı öne çıkanlar; Instagram hikayeleri, Snapchat hikayeleri, Tiktok hikayeleri veya Facebook hikayeleridir.

Bu mevcut araçlarda içerik oluşturmak kolaydır. Her biri, birden çok harika filtre ve efektle, gerçek zamanlı videolar oluşturmanıza olanak tanır.

BENZER BLOG BAŞLIKLARI
Birden Fazla Sosyal Medya Hesabı Nasıl Yönetilir?

Birden Fazla Sosyal Medya Hesabı Yönetme sanatını öğrenin! Etkili yöntemlerle hesaplarınızı kontrol altına alarak sosyal medyada başarıya ulaşın.

1 Yıl Önce
Sosyal Medya Etkileşiminizi Hızla Yükseltecek 9 Pazarlama Hilesi

Sosyal medya etkileşimi artırma yolları ile takipçi sayınızı ve etkileşiminizi hızla yükseltin! Bu yöntemlerle başarıya ulaşın ve fark yaratın!

1 Yıl Önce
Dünyanın En Popüler 10 Sosyal Medya Sitesi

Dünyanın En Popüler Sosyal Medya Siteleri hakkında merak edilenler bu yazıda! İlgi çekici ve bilgi dolu içeriğimizle sosyal medya dünyasını keşfedin.

1 Yıl Önce