İNDİRİM!
İNDİRİM!
TÜM KATEGORİLERİ GÖRÜNTÜLE
TÜM KATEGORİLERİ GÖRÜNTÜLE
1 Yıl Önce
417 Görüntülenme 8 dakika, 26 saniye

Satışlarınızı Arttıracak Instagram Pazarlama Yöntemleri

Satışlarınızı Arttıracak Instagram Pazarlama Yöntemleri

Sosyal medyanın hızla büyüdüğü, kullanıcıların ilgi odağı olan bir dünyada, işletmelerin de rekabete ayak uydurmak için yaratıcı pazarlama stratejilerine ihtiyacı var. Özellikle Instagram, görsel odaklı içeriği ve geniş kullanıcı kitlesiyle, markaların satışlarını artırmak için vazgeçilmez bir platform haline geldi. Ancak, sadece güzel fotoğraflar paylaşarak veya basit birkaç hashtag kullanarak başarı elde etmek artık yeterli değil. İşte, satışlarınızı arttıracak, dikkat çekici ve sonuç odaklı 7 Instagram pazarlama stratejisi hakkında herkesin merak ettiği detaylar!

Satışlarınızı Arttıracak Instagram Pazarlama Yöntemleri

Mikro-influencer pazarlama, Instagram hikaye ve Reels videoları, satışları ve marka bilinirliğini artırmak için kullanabileceğiniz birkaç Instagram taktiğidir.

Giderek daha fazla şirket, erişimlerini artırmak ve izleyicilerini büyütmek için sosyal medyaya bağımlı hale geldiğinden, en önemli şey, bir stratejiye sahip olmaktır. Kitlenizin kim olduğunu ve onlara doğru şekilde nasıl satış yapacağınızı anlamanız gerekir.

İşte sosyal medyanın işletmenize fayda sağlamasının birkaç nedeni:

  • Marka bilinirliği oluşturmak için harika bir yoldur.
  • Kitlenizle bağlantı kurabilir ve onlarla çevrimiçi sohbet başlatabilirsiniz.
  • Sosyal medya, çevrimiçi etkileşim yoluyla ideal müşteriniz hakkında daha fazla bilgi edinmenize yardımcı olabilir.

Marka erişiminizi büyütmenin uygun maliyetli bir yoludur.

Sosyal medyanın önemini anladığınızda, zamanınızı en iyi şekilde değerlendirecek ve şirketinizin uzun vadede daha fazla para kazanmasına yardımcı olacak çeşitli stratejiler keşfetmeye başlayacaksınız.

Rahatsız Edici Olmayan Reklamlar Oluşturun

Statista'ya göre 18-24 yaş grubu, Instagram'daki kullanıcı tabanına göre en büyük demografik grubu oluşturuyor.

Z Kuşağı, Instagram ile hedef kitleniz olacak ve asırlık pazarlama tekniklerinin işe yaramadığını göreceksiniz. Z kuşağının %69'u çevrimiçi reklamları rahatsız edici bulduklarını söyledi. Bu nedenle amacınız, istilacı olmayan pazarlama tekniklerine odaklanmak olmalıdır.

Buna iyi bir örnek, Apple'ın Instagram'da bir iPhone kullanılarak çekilmiş resimleri yayınladıkları 'iPhone ile Çekildi' kampanyasıdır.

Bu basit strateji, Apple'ın izleyicileriyle iPhone'larında çekilmiş resimlerini kullanarak ilişkiler kurmasına olanak tanır ve aynı zamanda diğerlerinden çok daha az rahatsız edici bir pazarlama tekniğidir.

Mikro İnfluencer Pazarlamasını Kullanın

Mikro etkileyici pazarlamaya yatırım yapmaktan korkmayın. Bu, markanızı Instagram'da büyütmenin ekonomik ve zararsız bir yoludur.

Bunu yapan bir şirkete harika bir örnek GymShark.

Gymshark, Ben Francis tarafından henüz 19 yaşındayken kuruldu ve popüler bir e-ticaret fitness markası haline geldi. Markanın başarısı büyük ölçüde micro-influencer pazarlamaya verdiği önem sayesindedir.

Esasen Gymshark'ın yaptığı şey, Instagram'da markayla iş ortaklığı yapmak isteyip istemeyeceklerini soran büyük takipçilere sahip fitness fenomenlerine ulaşmaktır. Bu influencer’ler daha sonra Gymshark için, tamamen yeni bir hedef kitleye ulaşmalarına yardımcı olacak sponsorlu gönderiler oluşturmuşlardır.

Bazı durumlarda, influencer’ler biyografilerine Gymshark'ın online mağazasına bir bağlantı bile eklerler. Bu pazarlama stratejisi gerçekten çok etkilidir. Çünkü kolayca ideal kitlenize ulaşmanızı sağlıyor.

Bir Facebook reklamı için, bir algoritmanın reklamınızı doğru kişilerin önüne çıkaracağına güvenmeniz gerekir. Bununla birlikte, etkileyici pazarlama, doğru insanlara ulaştığınızdan emin olmanızı sağlar. Gymshark söz konusu olduğunda bu, fitness ile ilgilenen insanlar anlamına gelir.

Bu stratejinin bir başka harika yanı da, izleyiciyi o kadar rahatsız etmemesidir. Gözlerinin önüne, muhtemelen geçip gidecekleri bir reklamı itmiyorsunuz. Influencer'ın ne yaptığını ve ne giydiğini bilmek isteyen takipçileri, gönderilerinde, ürününüzün özgün bir şekilde sergilendiğini göreceklerdir.

Instagram Araçlarını Kullanın

Instagram hesabınızı büyütmenin iyi bir yolu, neler olup bittiğine dair detaylı bilgi verebilecek olan İnstagram araçlarını kullanmaktır.

Araçlar, analizlerinize ve geçmiş gönderilerinize odaklanmanıza yardımcı olabilir. Bu şekilde, markanız için neyin işe yaradığını ve hangi gönderilerin sizin için iyi olduğunu anlayabilirsiniz. Programlama, doğru kişileri takip etme, strateji oluşturma, görüntüleri düzenleme vb. için de araçları kullanabilirsiniz.

Instagram takipçi artırmak için faydalanabileceğiniz bazı araçlar şunlardır;

Canva: online tabanlı bir grafik tasarım aracıdır. Tasarımcı olmayanlar için kullanıcı dostu bir platform olarak öne çıkan Canva, kullanıcılara sosyal medya gönderileri, afişler, logolar, sunumlar, kartvizitler ve daha birçok tasarım oluşturma imkanı sunar. Kullanıcılar, Canva'nın geniş şablon kütüphanesini kullanarak veya kendi tasarımlarını yaratmak için özelleştirilebilir öğeler ekleyerek yaratıcı projeler oluşturabilirler. Canva, tasarım becerileri olmayan kullanıcılar için kullanımı kolay bir arayüz sunar ve çeşitli sektörlerden kullanıcılar için birçok tasarım seçeneği sunar. 

BrandMentions, markanızı ve rakiplerinizi Instagram, Facebook ve Twitter gibi birden fazla sosyal medya platformunda izlemenizi sağlayan bir sosyal medya takipçisidir.

Zyro'nun bu ücretsiz logo oluşturucusu, markanız için Instagram'da yayınladığınız her görüntünün altında ve hatta isterseniz profil resminiz için kullanabileceğiniz harika bir logo oluşturmanın harika bir yoludur. Zyro %100 ücretsizdir, tonlarca şablonu vardır ve son derece özelleştirilebilir.

Unfold uygulaması, güzel Instagram Hikayeleri oluşturmak için 200'den fazla şablona sahip bir Squarespace ürünüdür. Unfold, yerleşik yazı tipleri (böylece Instagram'ın seçimleriyle sınırlı kalmazsınız) ve fotoğraf düzenleme araçlarıyla birlikte gelir. Unfold'un kullanımı ücretsizdir, ancak ücretli planı daha da fazla tasarım şablonu ve özelliğinin kilidini açar.

Adobe Creative Cloud Bu araç, Adobe'nin kullanımı kolay, sürükle ve bırak özelliklerine sahip iyi tasarlanmış sosyal medya şablonları çözümüdür. Ayrıca yeniden boyutlandırma, arka planı kaldırma ve dosya dönüştürme gibi temel düzenleme özellikleri sayesinde pahalı fotoğraf düzenleme uygulamalarına iyi bir alternatiftir. JPG'den PNG'ye veya PNG'den JPG'ye anında geçiş yapın.

Stories ADSYüksek kaliteli Instagram Hikayeleri (genel olarak dikey videolar ile birlikte) oluşturmanıza yardımcı olmak için özel olarak tasarlanmış bir araçtır. Sıfırdan bir video oluşturmak zorunda kalmamanız için birkaç şablon sağlar. Sezgisel video düzenleyici, ayrıca videoyu özelleştirmenizi ister.

Instagram'ın İçeriğinizi Güçlendirmesine İzin Verin

Instagram stratejinizin nihai hedefi, çok kanallı bir yaklaşıma odaklanmak olmalıdır.

Örneğin, blogunuz için önceden yazılı içerik oluşturduysanız veya podcast'iniz için bir bölüm kaydettiyseniz, bunu daha sonra diğer kanallarda (Instagram paylaşımları, Instagram hikayeleri, Reels videoları vb.) kullanabileceğiniz mikro parçalar oluşturmak için kullanabilirsiniz. 

Reels Videolarını Kullanın

Reels, Instagram'da reklamsız daha uzun videolar yayınlamanıza izin veren (en azından şu an itibariyle) nispeten yeni bir özelliktir. Instagram profilinizde Reels videoları oluşturmak, Instagram'ınıza bağlı mini bir YouTube hesabına sahip olmaya benzer. 

Çekiliş ve Yarışmalar Düzenleyin

Kitlenizin, markanızla etkileşim kurmasını sağlamanın harika bir yolu, çekiliş ve yarışmalar düzenlemektir. Daha uygun fiyatlı Instagram pazarlama stratejilerinden biridir ve uygulaması oldukça kolaydır.

Bunu birkaç adımı izleyerek yapabilirsiniz:

  • Nihai hedefinizi belirleyin: Bundan ne istiyorsunuz? Daha fazla marka bilinirliği, daha fazla takipçi veya daha fazla beğeni mi?
  • Bir çekiliş ödülüne karar verin: Bunun için sponsor kullanabilirsiniz.
  • Çekiliş duyurunuzla birlikte gitmek için harika bir gönderi açıklaması ve hashtag oluşturun.
  • Katılımcılar için uygunluk kriterlerine karar verin
  • Instagram'ın hediyelerle ilgili kurallarını okuyun
  • Çekilişi nasıl tanıtacağınızı belirleyin: Bu, reklamlar için ödeme yaparak, influencer pazarlamaya yatırım yaparak veya kelimeyi yaymak için kendi kitlenize güvenerek olabilir.
  • Çekilişin süresine karar verin: Bir zaman sınırı belirlemeniz gerekiyor. Çekilişin birkaç gün mü yoksa birkaç ay mı sürmesini istersiniz? Kazananları ne zaman açıklayacaksınız? İdeal olarak, ödül ne kadar büyükse, insanları o kadar uzun süre beklemeye ikna edebilirsiniz.
  • Çekilişi tanıtın ve başlatın

Bir instagram çekiliş düzenlemek, yalnızca markanızı büyütmenin değil, aynı zamanda hedef kitleniz hakkında daha fazla bilgi edinmenin de harika bir yolu olabilir. Özellikle yeni markalar, bu stratejiyle büyük başarı elde ediyor.

Takipçilerinizin İçeriklerini Paylaşın

Pek çok marka, yalnızca kendi içeriklerini oluşturmaya odaklanma hatasına düşüyor. Odak noktası, kullanıcıların markanızı, sizin kadar sevmesini sağlamak olmalıdır.

Bir spor giyim markası olan Aerie bu konuda harika bir iş çıkarıyor. Giysilerini giyen kadın takipçileri tarafından oluşturulan içeriklerini, sürekli olarak yayınlarlar.

Bu, birkaç nedenden dolayı harikalar yaratıyor:

  • Kitlenizin markanızla daha fazla ilişki kurmasına yardımcı olur. Çünkü kendileri gibi insanların markanızı kullandığını ve onu sevdiğini görüyorlar.
  • Sayfanızda yer almak isteyen kişilerin, sizin kıyafetlerinizi giyen/ürününüzü kullanan/vb. resimler gönderme olasılığı daha yüksektir.
  • Küçük işletmeniz için bir sosyal medya stratejisi oluşturmak, dijital pazarlama yönteminizin temel bileşenlerinden biridir. Stratejinizin hedeflerinizle uyumlu olması ve işinize göre uyarlanması gerektiğini akılda tutmak önemlidir.

Kitlenizin tam olarak kim olduğunu ve onlara ulaşmanın en iyi yolunu bulmak zaman alacak ama umarım bu 7 fikir, size güzel bir fikir vermiştir.