PUBG Mobile Haberleri PUBG Mobile Haberleri
Brawl Stars Haberleri Brawl Stars Haberleri
Valorant Haberleri Valorant Haberleri
LoL Haberleri LoL Haberleri
CS2 Haberleri CS2 Haberleri
MLBB Haberleri MLBB Haberleri
2 Yıl Önce
649 Görüntülenme 33 dk, 53 sn

TikTok'ta Nasıl Viral Olunur

TikTok'ta Nasıl Viral Olunur
İÇİNDEKİLER

Sosyal medyada öne çıkmak ve paylaşımlarınızın milyonlarca kişi tarafından izlenmesini sağlamak istiyor musunuz? O zaman doğru yerdesiniz! "TikTok'ta Nasıl Viral Olunur" isimli içeriğimiz, bu platformda başarıya ulaşmak için ihtiyacınız olan tüm ipuçlarını ve stratejileri sunar.

TikTok Takipçi Satın Al

TikTok'un sadece çocuklar için olduğunu düşünüyorsanız, çok yanılıyorsunuz. Zanaatkarlardan makyözlere, aşçılardan evcil hayvan sahiplerine kadar her girişimci, kitlelerine ulaşmak için TikTok kervanına katılmış gibi görünüyor. Popüler platform sayesinde, dünyanın her yerinden küçük işletme sahipleri, özellikle iş için TikTok sayesinde viral başarı kazanıyor.

İster inanın ister inanmayın, TikTok'ta viral olmak için Z Kuşağı olmanıza gerek yok. Ancak, milyonlarca kişinin ilgisini çekmek için, kısa video içeriğinizle yaratıcı olmanız gerekir.

TikTok'ta Nasıl Viral Olunur? 

Sosyal medyada nasıl kazanacağınızı asla çözemeyeceğinizi mi düşünüyorsunuz? TikTok harika bir iş aracı olabilir. Ancak başarıya ulaşmak için, mevcut pazarlama stratejilerinizi ayarlamanız gerekir. Siz de bu 16 harika ipucuyla TikTok'ta nasıl viral olacağınızı öğrenebilirsiniz.

1. TikTok Algoritması Hakkında Bilgi Edinin

Tıpkı diğer pek çok popüler sosyal medya platformunda olduğu gibi, TikTok da her kullanıcının "Sizin İçin" sayfasında hangi içeriği göreceğini belirlemek için, öneri sistemi adını verdiği bir algoritma kullanır. Bu algoritmaya dayalı olarak, her TikTok kullanıcısı, önceki görüşlerine ve ilgi alanlarına göre düzenlenmiş benzersiz bir yayın görür.

Bu sistem sayesinde bir TikTok kullanıcısı, sayfasını yemek pişirme videolarıyla dolu görebilirken, bir başkası bunun yerine dans videoları, komik videolar veya kedi köpek videoları ile dolu olarak görebilir. TikTok'ta viral olmanın püf noktası, videolarınızı niş kitlenizin önüne nasıl çıkaracağınızı öğrenmektir ve bunun çoğu, TikTok algoritmasının nasıl çalıştığını anlamaktan geçer.

TikTok'un algoritması video içeriğini nasıl derecelendiriyor?

 Sıralamalarını üç ana faktöre dayandırır:

  • Kullanıcı etkileşimi: Kaç kullanıcı videonuzu görüntülerken beğenmek, yorum yapmak, paylaşmak veya yaratıcı hesabınızı takip etmek gibi bir işlem gerçekleştirdi?
  • Kullanıcı ilgisi: TikTok kullanıcıları videonuzu ne kadar süre izledi? İçeriği sonuna kadar mı izlediler, yoksa videonun ortasında mı çıktılar?
  • Yaratıcı içerik: TikTok'un algoritması, trend olan TikTok seslerinin, ilgili hashtag'lerin ve ilginç altyazıların eklenmesi gibi ekstra içerik oluşturma çabalarına sahip videoları tercih eder.

2. İçeriğinizi Planlayın

Video içeriğinizi günün doğru saatinde yayınlamak, dikkat çekmek için başka bir etkili stratejidir. Ancak TikTok'ta paylaşım yapmak için en iyi zaman ne zaman?

Bununla ilgili detaylı bilgi almak için, “Tiktok’ta Paylaşım Yapmak İçin En İyi Zaman Nedir?” konulu içeriğimize göz atabilirsiniz.

Her şey, hangi kitleye ulaşmaya çalıştığınıza ve platformda en çok ne zaman aktif olduklarına bağlıdır. Örneğin, profesyonellerden oluşan bir kitlenin videoları hafta içi izleme olasılığı daha düşük olacaktır. Bu nedenle TikTok'ta gönderi paylaşmak ve daha fazla kişiye ulaşmak için, en iyi zaman akşam saatleri veya hafta sonlarıdır.

Tabii ki, içerik oluşturucular her zaman TikTok'a mükemmel zamanda içerik göndermek için müsait olmayabilir. Neyse ki, içerik oluşturucuların bir gönderi programı geliştirmelerine ve gönderilerini önceden planlamalarına yardımcı olacak çeşitli uyumlu uygulamalar mevcuttur.

3. Video Uzunluğunuzu Sınırlayın

Dijital medya tüketimi, tüm dünyada son derece sınırlı dikkat aralıklarına sahiptir. Aslında, TikTok videolarının ortalama izlenme süresi, yaklaşık 15 saniyedir. Bu nedenle daha kısa videolar, genellikle en iyi performansı gösterir.

Kısa videolar oluşturmak, platformda yeni olan içerik oluşturucular için zorlayıcı olabilir. Her şeyi bu kadar kısa bir süreye nasıl sığdırabilirsin? Zaman sınırının artık TikTok'un piyasaya sürüldüğü zamanki gibi 15 saniye olmadığına şükretmelisiniz. 

Daha kısa bir süre çekim yapsanız bile, 3 dakikaya kadar zamanınız var. Neyse ki, deneyimli içerik oluşturucuların onaylayabileceği gibi, daha fazla video oluştururken mesajınızı yalnızca birkaç saniye içinde nasıl paylaşacağınızı keşfedeceksiniz.

Kitleniz videolarınızı sonuna kadar izlerse, TikTok'un algoritması izleyicilerin içeriği beğendiğini fark edecek ve videoları daha da fazla kullanıcıya gösterecektir.

4. İşbirliği Yoluyla Kitlelerden Yararlanın

TikTok'unuzu genişletmenin ve hedef kitlenize ulaşmanın basit ama etkili bir yolunu arıyorsanız, diğer içerik oluşturucularla işbirliği yapmayı denemelisiniz. Nişinizde trend olan Influencer’ları keşfettikten sonra, videolarını beğenerek ve yorum yaparak onlarla bağlantı kurun. Popüler TikTok hesaplarıyla etkileşim kurduktan sonra, birlikte içerik oluşturma ve her iki profilinizi öne çıkarma fırsatı sunabilirsiniz.

Ancak ortak çalışma yaparken doğru popüler içerik oluşturucuları seçmek, çok önemlidir. Markanızın içeriğine veya değerlerine uymayan bir iş ortağı seçmek, TikTok kitlesini geri püskürtebilir.

5. İçeriğinizin çapraz tanıtımını yapın

TikTok o kadar popüler ki, kısa video içeriği, Facebook, Instagram ve hatta YouTube gibi etkili platformlar da dahil olmak üzere diğer sosyal medya platformlarında da etkili oldu. TikTok videolarınızı, diğer sosyal medya kanallarında çapraz tanıttığınızda, videonuzun viral olma şansı ile birlikte erişiminizi de artırabilirsiniz.

Facebook ve Instagram gibi büyük platformlarda çapraz göndermeye başlamak en kolayı olsa da, niş kitlelere Twitter, Pinterest, LinkedIn ve diğer birçok sosyal medya platformunda da ulaşılabilir. Örneğin; bir müzisyen, TikTok videolarını Ultimate Guitar Shots gibi bir platformda çapraz yayınlayarak viral başarı elde edebilir.

Video biçimi, sosyal medyada daha evrensel olarak kabul edildiğinden, çapraz tanıtım başarısı için dikey videolar çekmelisiniz. Aynı şekilde, her platformda aynı video açıklamasını kullanın ve benzer, ancak aynı olmayan hashtag'ler oluşturun. 

Diğer platformlardan filigranlar ve kimliklerle birlikte çapraz içerik paylaşmak, algoritmaları bozmanın ve videonuzun erişimini sınırlamanın kesin bir yolu olduğundan, her platforma orijinal bir video dosyası yüklediğinizden emin olun. Ayrıca TikTok biyografinize, diğer sosyal medya profillerinizin linklerini ya da kullanıcı adlarını eklediğinizden emin olun.

6. Düzenli Gönderi Yapın

TikTok'ta viral olmak için, tutarlı bir şekilde gönderi paylaşmak önemlidir. En başarılı TikTok içerik oluşturucuları, sık sık paylaşım yapar. TikTok'un algoritması, web sitesine düzenli olarak trafik getiren fenomenleri destekler.

TikTok'ta viral başarı elde etmek için, her saat yeni içerik yayınlamanız gerektiğini düşünmeyin. Kullanıcıların içeriğinize güvenebilmesi ve yayınladığınız videoları kontrol etmeleri için, onlara yeni nedenler sunmalısınız.

Yine de, viral olmak için ne kadar düzenli olmak gerekiyor? Popüler TikTok etkileyicileri, her gün 10 civarı gönderi paylaşsalar da uzmanlar, bir takipçi kitlesi oluşturmak için, her gün 1-3 video gönderisiyle başlamanızı tavsiye ediyor.

7. Kendi Ses Efektinizi Oluşturun

Videolarınız için kendi orijinal ses efektlerinizi oluşturduğunuzda, TikTok takipçilerinizle daha iyi bağlantılar kurabilirsiniz. Ayrıca, TikTok algoritması kelimeleri tanıdığı için, ses, videonuzun uygulama içindeki sıralamasını da yükseltebilir.

İster inanın ister inanmayın, TikTok'ta sesler bile trend olabilir. Trend olan sesli mem'ler, trend olan şarkılar ve diğer trend olan sesler gibi büyük bir etki bırakabilir. Bu nedenle ses, viral olmak için pek çok benzersiz fırsat sunar. Başarılı içerik oluşturucuların birçoğu, orijinal sesle viral hale geldi ve siz de, mesajınızı iletmek için mizah ve espri eklemek de dahil olmak üzere, kendi yorumunuzu ekleyerek bunu yapabilirsiniz.

8. En Son TikTok Trendlerini Takip Edin

Genel olarak TikTok, trend odaklı bir araçtır. Dünyanın en trend kişilerinden bazılarının TikTok'ta başlaması tesadüf değildir. Bu nedenle, TikTok'ta viral olma umutları varsa, içerik oluşturucuların trendleri anlamaları çok önemlidir. Neyse ki TikTok algoritması, kullanıcıların trendleri takip etmesini ve bunlardan yararlanmasını kolaylaştırıyor.

Trend olan müzik, şarkı, ses ve hatta yemek pişirme videoları dahil olmak üzere, nişinizdeki günün trend videolarını görmek için TikTok'un Keşfet sayfasına bir göz atın. Nişinizdeki belirli videoları görüntüleyerek, 2023 TikTok trendleri hakkında bir fikir edinebilir ve bunları içeriğinize uygulayabilirsiniz.

9. İlgili Etiketleri Kullanın

Her sosyal medya kullanıcısı hashtag'leri her gün görür. Ancak pek bilgili olmayanlar, bunların ne anlama geldiğini bilmeyebilir. 

Peki Hashtag'lerin amacı ne? 

Hashtag'ler, TikTok algoritması tarafından yoğun bir şekilde dikkate alındıklarından, video sıralamalarını yükseltmeye ve videoları hedef kitlelerine yönlendirmeye yardımcı olur.

Genel hashtag'lerden kaçınarak ve bunun yerine en alakalı olana odaklanarak, videonuzun TikTok'taki görünürlüğünü artırabilirsiniz. Doğru hashtag, videonuzun hedeflenen bir TikTok topluluğunda tanıtılmasını sağlar.

Doğru hashtag'i seçmek, tüm markanızın yanı sıra, TikTok videonuzun popülerliğini artırmanıza yardımcı olabilir. 

10. İzleyici Etkileşimini Sağlayın

Sosyal medya, içerik oluşturmaktan daha fazlasıdır. Ne de olsa, adında "sosyal" var. TikTok, yalnızca videoları izlemek için değil, onlarla ve içerik oluşturucularıyla etkileşim kurmak için bir platform sağlar. Özellikle yeni takipçiler çekmeye çalışırken yorumlara yanıt vermek gibi etkileşimler, gelecekteki viral başarı şansı için hayati önem taşır.

TikTok'ta viral olmak için yorum katılımı neden bu kadar önemlidir?

Küresel olarak, kullanıcıların yaklaşık %77'si, TikTok videolarındaki yorumları okuyor. Aslında, yorumlar bölümünün kendi başına viral olduğu biliniyor ve çok yakında TikTok algoritmasının bir parçası olabilir.

Yorumlara yanıt vermenin yanı sıra, etkileşimi daha da artırmak için diğer kullanıcıları Düet gibi uygulamalara davet edebilirsiniz.

11. TikTok Düet Özelliğini Kullanın

Birçok TikTok yaratıcısı, platformun düet özelliğini kullanarak viral başarı yakaladı. “TikTok düet özelliği nedir” diye sorabilirsiniz. Bu seçenek, bir kullanıcının, bölünmüş ekranlı bir video görüntüsü aracılığıyla diğer kullanıcıların içeriği hakkındaki düşüncelerini paylaşarak, bir yanıt videosu oluşturmasına olanak tanır. Bunu temassız bir işbirliği olarak düşünebilirsiniz.

Düet özelliği kullanıldığında, iki video aynı anda oynatılır. Yan yana özelliği TikTok'a özgüdür. Seçeneği etkinleştirmek, diğer kullanıcıları kendi videolarınıza yanıt vermeye teşvik eder. Bu da katılım için inanılmaz bir fırsattır.

12. Görsel Hikayeler Anlatın

Bir TikTok videosunu viral yapan nedir?” Başarılı TikTok içeriği için, mevcut tüm araçları kullanabilirsiniz. Ancak harika bir hikaye anlatımı olmadan, videonuz popüler olmayacaktır. TikTok videonuz ilgi çekici bir hikaye içeriyorsa, kullanıcılarınız yalnızca sonuna kadar izlemekle kalmayacak, aynı zamanda yüksek kaliteli içeriğinizden daha fazlası için, geri gelmeyi de isteyecektir.

Bir hikayeyi 15 saniyede nasıl anlatabilirsiniz?” Bu kesinlikle mümkün olsa da, kısa biçimli hikayeler anlatmayı zor buluyorsanız, hikayeyi birden çok videoda bölümlere ayırabilirsiniz. Örneğin, çeşitli yoga pozları sergiliyorsanız, kitlenizin ilgisini çekmek için, her biri farklı hareketlerden oluşan, birden fazla video oluşturabilirsiniz.

13. Harekete Geçirici Mesaj Ekleyin

TikTok kitlenizin istediğiniz eylemleri gerçekleştirmesini beklemeyin, ne yapmalarını istediğinizi onlara bildirin! Kullanıcıları daha fazla TikTok içeriği için hesabınıza dönmeye teşvik etmek için çaba sarf etmezseniz, platformda kalıcı olmazsınız. Bu nedenle videolarınıza, izleyicileri heyecanlandıran ve onları bir sonraki gönderinizi izlemeye teşvik eden güçlü bir harekete geçirici mesaj eklemeniz çok önemlidir.

14. TikTok'ta Mavi Tik Alın

Daha fazla TikTok kullanıcısının içeriğinize güvenmesini ve sizinle etkileşime geçmesini istiyorsanız, TikTok'ta doğrulama almayı denemelisiniz . Diğer sosyal platformlarda olduğu gibi, TikTok'ta da güvenilir hesaplar için bir doğrulama rozeti vardır. Mavi tik, doğrulanmış bir hesabın tanıtıcısının yanında görünen mavi bir onay işaretidir.

Doğrulanmış bir TikTok hesabıyla içerik oluşturucular, otoritelerini artırır ve platformdaki erişimlerini genişletir. Ne yazık ki, TikTok kullanıcıları doğrulanmış bir hesaba sahip olmayı talep edemez. 

TikTok ekibi, görünür onay işaretini hak ettiğine inandığı hesapları proaktif olarak arar ve kullanıcıyı başvurmaya davet eder. TikTok, davetlilerini seçerken metrik büyüme ve etkinlik gibi parametrelere odaklanır. Bu nedenle viral başarıya ulaşmak için çalışmak, mavi tik almaya hak kazanmak için harika bir adımdır.

15. Eğlenceli ve Eğlenceli Videolar Oluşturun

TikTok kullanıcıları çeşitli nedenlerle platforma erişirken, çoğu eğlenceli bir deneyim yaşamak istiyor. Aslında, TikTok kullanıcıları araştırmacılara "moralimi yükseltmek" için ziyaret ettiklerini söylüyorlar. 

Aynı çalışma, kendini pozitif hisseden her 4 kullanıcıdan yaklaşık 3'ünün TikTok kullanırken ilham aldığını, kendine güvendiğini ve eğlendiğini hissettiğini ortaya koydu. Videolarınız bu niteliklerden herhangi birine sahip değilse, viral video başarısı elde edemeyebilirsiniz.

TikTok kaynaklı en başarılı viral videolardan bazıları, genellikle daha müstehcen türden komediye yer verdi. Ancak TikTok kullanıcılarını eğlendirmek için geçmiş yaşamınızda bir stand-up komedyeni olmanıza gerek yok. Bazen yeni bir şey öğrenmek onlar için çok eğlencelidir. Eğitici videolar, eğlenceli hikaye anlatımı unsurları eklemek için harika bir fırsat sunar.

16. Nişinize Hakim Olun

Nişimize hakim olmak ve ideal TikTok kitlesini çekmek, dünya çapında viral olmak kadar önemli olabilir. Sonuçta, küçük bir işletme sahibi olarak amacınız popülerlik değil, marka bilinirliği ve satıştır.

Niş hashtag'lere odaklanın. Böylece video yayınladığınızda, hedef kitlenizin önünde görünürler. TikTok'ta nasıl viral olunacağını öğrenmek için zaman harcadığınız kadar, niş alanınızı ve rekabetinizi araştırmak için çaba gösterin ve istediğiniz izleyicilere tam olarak neyin hitap ettiğini anlayın.

TikTok Videolarınızın Viral Kaldığından Emin Olun

TikTok'ta viral olan videolar oluşturmayı öğrendiniz. Viral olduktan sonra, bir sonraki adım orada kalmaktır. Aslında, TikTok'ta nasıl para kazanılacağının sırrı, mutlaka viral içerik oluşturmanın yollarıyla ilgili değil , oraya vardığınızda nasıl viral kalacağınızla ilgilidir.

Özetle;

  • Çapraz tanıtım: Kitlenizi genişletmek için, videonuzu diğer sosyal medya platformlarında çapraz tanıtın.
  • CTA: Etkili bir harekete geçirici mesaj ekleyin. Böylece bir videonun izleyicileri, paylaştığınız başka bir videoyu izlemeye daha yatkın olur.
  • Trendler: TikTok trendlerine odaklanın. Böylece videonuz daha uzun süre popüler kalacaktır.
  • Analitik: Videonuzun nasıl performans gösterdiğini takip edin. Çünkü bu ölçümler, TikTok algoritmasını hakkında size bilgi verecektir. Rastgele gibi görünen ayrıntılar, bir sonraki videonuzu viral başarı için optimize etmenize yardımcı olabilir.
  • Etkileşim: Yalnızca video içeriğiniz ilk yayınlandığında değil, zaman içinde de hedef kitlenizin ilgisini çekmelidir. Yalnızca sadık bir takipçi kitlesi oluşturmakla kalmaz, aynı zamanda videonuzu, kullanıcıların “Sizin İçin” sayfasının üst sıralarına taşıyabilirsiniz.

İlk Viral Videonuzu Oluşturmaya Başlayın!

TikTok hesabınızla viral videolar yayınlamak, kitlenizi büyütmek ve marka bilinirliğinizi artırmak için ihtiyacınız olan tüm araçlara sahipsiniz. TikTok, bir akıllı telefon kadar basit bir ekipman ve harika bir fikirle, herkesin viral olmasını gerçekten mümkün kılıyor. Sadece yukarıdaki ipuçlarını takip edin. TikTok başarısını kısa sürede yakalayacaksınız.

TikTok'ta Hangi Videolar Viral Olur?

TikTok, birkaç nedenden dolayı viral pazarlama tarihindeki en parlak başarı öykülerinden biri haline geldi. Ancak hangi videoların viral olacağını tam olarak bilmek neredeyse imkansızdır. 

Fakat dikkate alınması gereken bazı popüler kategoriler vardır. Hashtag görüntülemelerine göre uygulamada en popüler kategori, 535 milyar hashtag görüntülenmesi ile eğlence içeriği olurken, onu 181 milyar hashtag görüntülenmesi ile dans izledi. Diğer popüler kategoriler arasında şakalar, fitness ve sporun yanı sıra, ev tadilatı ve DIY yer alır.

TikTok'ta viral olmak için kaç görüntülemeye ihtiyacınız var?

TikTok'ta viral olma durumu açıklayan görüntülemelerin sayısı biraz tartışmalıdır. Bazı uzmanlar, diğer sosyal medya platformu seçeneklerine benzer şekilde 1 milyon olduğunu iddia ederken, diğerleri bir TikTok videosunun viral olarak kabul edilmesi için yalnızca 500.000 görüntüleme alması gerektiğini iddia ediyor. Doğru hedef kitleye ulaşıyorsa, 250.000 TikTok kullanıcısı tarafından görüntülenen bir video, kendi nişi içinde viral bile olarak adlandırılabilir.

TikTok'ta 100.000 Görüntüleme Sonrası Ne Olur?

Viral TikTok videoları, gizli bir avantajla gelir. Bir içerik oluşturucu, 30 günlük süre içinde 100.000 video görüntülemesi çektiğinde, TikTok İçerik Oluşturucu Fonu için uygun hale gelir. 

Tiktok’un içerik oluşturucuları için parasal fon özelliği, içerik oluşturucuları daha geniş kitleleri çekmeye ve onlarla etkileşime geçmeye teşvik etmek için, 2021'de başlatıldı. TikTok İçerik Oluşturucu Fonu ile Tiktok içerik oluşturucuları, video görüntülemeleri ve beğenileri gibi, içeriklerinin aldığı etkileşime göre finansal olarak ödüllendirir.

TikTok Hesabınızı Nasıl Popüler Yaparsınız?

TikTok'u hesabınızı ünlü yapmanın sırrı, yalnızca tek bir içerikte daha fazla video görüntüleme elde etmek değil, aynı zamanda daha fazlasını isteyen daha fazla takipçi çekmektir. 2022'deki en iyi TikTok içerik oluşturucularına bakmanız yeterlidir. Trend olan konulara odaklandılar, yüksek kaliteli içerik ürettiler, hashtag'ler kullandılar ve en önemlisi izleyicileriyle aktif bir şekilde etkileşim kurdular. TikTok reklamcılığı, platformda hızlı büyümenize yardımcı olabilir.

TikTok Videonuz Nasıl Viral Olur?

İşletmeniz hangi nişe girerse girsin, muhtemelen TikTok'ta kendinize uygun bir kitle bulabilirsiniz. Zaten eğlenceli olan kısa bir videoya güvenilir bir şekilde kendi sesinizi veya mizah öğelerinizi eklemek, hem viral içerik oluşturmak hem de istenen TikTok ününü elde etmek için harika adımlardır. 

tyle="margin-left:0px;">Sosyal medyada öne çıkmak ve paylaşımlarınızın milyonlarca kişi tarafından izlenmesini sağlamak istiyor musunuz? O zaman doğru yerdesiniz! "TikTok'ta Nasıl Viral Olunur" isimli içeriğimiz, bu platformda başarıya ulaşmak için ihtiyacınız olan tüm ipuçlarını ve stratejileri sunar.

TikTok'un sadece çocuklar için olduğunu düşünüyorsanız, çok yanılıyorsunuz. Zanaatkarlardan makyözlere, aşçılardan evcil hayvan sahiplerine kadar her girişimci, kitlelerine ulaşmak için TikTok kervanına katılmış gibi görünüyor. Popüler platform sayesinde, dünyanın her yerinden küçük işletme sahipleri, özellikle iş için TikTok sayesinde viral başarı kazanıyor.

İster inanın ister inanmayın, TikTok'ta viral olmak için Z Kuşağı olmanıza gerek yok. Ancak, milyonlarca kişinin ilgisini çekmek için, kısa video içeriğinizle yaratıcı olmanız gerekir.

TikTok'ta Nasıl Viral Olunur? 

Sosyal medyada nasıl kazanacağınızı asla çözemeyeceğinizi mi düşünüyorsunuz? TikTok harika bir iş aracı olabilir. Ancak başarıya ulaşmak için, mevcut pazarlama stratejilerinizi ayarlamanız gerekir. Siz de bu 16 harika ipucuyla TikTok'ta nasıl viral olacağınızı öğrenebilirsiniz.

1. TikTok Algoritması Hakkında Bilgi Edinin

Tıpkı diğer pek çok popüler sosyal medya platformunda olduğu gibi, TikTok da her kullanıcının "Sizin İçin" sayfasında hangi içeriği göreceğini belirlemek için, öneri sistemi adını verdiği bir algoritma kullanır. Bu algoritmaya dayalı olarak, her TikTok kullanıcısı, önceki görüşlerine ve ilgi alanlarına göre düzenlenmiş benzersiz bir yayın görür.

Bu sistem sayesinde bir TikTok kullanıcısı, sayfasını yemek pişirme videolarıyla dolu görebilirken, bir başkası bunun yerine dans videoları, komik videolar veya kedi köpek videoları ile dolu olarak görebilir. TikTok'ta viral olmanın püf noktası, videolarınızı niş kitlenizin önüne nasıl çıkaracağınızı öğrenmektir ve bunun çoğu, TikTok algoritmasının nasıl çalıştığını anlamaktan geçer.

TikTok'un algoritması video içeriğini nasıl derecelendiriyor?

 Sıralamalarını üç ana faktöre dayandırır:

  • Kullanıcı etkileşimi: Kaç kullanıcı videonuzu görüntülerken beğenmek, yorum yapmak, paylaşmak veya yaratıcı hesabınızı takip etmek gibi bir işlem gerçekleştirdi?
  • Kullanıcı ilgisi: TikTok kullanıcıları videonuzu ne kadar süre izledi? İçeriği sonuna kadar mı izlediler, yoksa videonun ortasında mı çıktılar?
  • Yaratıcı içerik: TikTok'un algoritması, trend olan TikTok seslerinin, ilgili hashtag'lerin ve ilginç altyazıların eklenmesi gibi ekstra içerik oluşturma çabalarına sahip videoları tercih eder.

2. İçeriğinizi Planlayın

Video içeriğinizi günün doğru saatinde yayınlamak, dikkat çekmek için başka bir etkili stratejidir. Ancak TikTok'ta paylaşım yapmak için en iyi zaman ne zaman?

Bununla ilgili detaylı bilgi almak için, “Tiktok’ta Paylaşım Yapmak İçin En İyi Zaman Nedir?” konulu içeriğimize göz atabilirsiniz.

Her şey, hangi kitleye ulaşmaya çalıştığınıza ve platformda en çok ne zaman aktif olduklarına bağlıdır. Örneğin, profesyonellerden oluşan bir kitlenin videoları hafta içi izleme olasılığı daha düşük olacaktır. Bu nedenle TikTok'ta gönderi paylaşmak ve daha fazla kişiye ulaşmak için, en iyi zaman akşam saatleri veya hafta sonlarıdır.

Tabii ki, içerik oluşturucular her zaman TikTok'a mükemmel zamanda içerik göndermek için müsait olmayabilir. Neyse ki, içerik oluşturucuların bir gönderi programı geliştirmelerine ve gönderilerini önceden planlamalarına yardımcı olacak çeşitli uyumlu uygulamalar mevcuttur.

3. Video Uzunluğunuzu Sınırlayın

Dijital medya tüketimi, tüm dünyada son derece sınırlı dikkat aralıklarına sahiptir. Aslında, TikTok videolarının ortalama izlenme süresi, yaklaşık 15 saniyedir. Bu nedenle daha kısa videolar, genellikle en iyi performansı gösterir.

Kısa videolar oluşturmak, platformda yeni olan içerik oluşturucular için zorlayıcı olabilir. Her şeyi bu kadar kısa bir süreye nasıl sığdırabilirsin? Zaman sınırının artık TikTok'un piyasaya sürüldüğü zamanki gibi 15 saniye olmadığına şükretmelisiniz. 

Daha kısa bir süre çekim yapsanız bile, 3 dakikaya kadar zamanınız var. Neyse ki, deneyimli içerik oluşturucuların onaylayabileceği gibi, daha fazla video oluştururken mesajınızı yalnızca birkaç saniye içinde nasıl paylaşacağınızı keşfedeceksiniz.

Kitleniz videolarınızı sonuna kadar izlerse, TikTok'un algoritması izleyicilerin içeriği beğendiğini fark edecek ve videoları daha da fazla kullanıcıya gösterecektir.

4. İşbirliği Yoluyla Kitlelerden Yararlanın

TikTok'unuzu genişletmenin ve hedef kitlenize ulaşmanın basit ama etkili bir yolunu arıyorsanız, diğer içerik oluşturucularla işbirliği yapmayı denemelisiniz. Nişinizde trend olan Influencer’ları keşfettikten sonra, videolarını beğenerek ve yorum yaparak onlarla bağlantı kurun. Popüler TikTok hesaplarıyla etkileşim kurduktan sonra, birlikte içerik oluşturma ve her iki profilinizi öne çıkarma fırsatı sunabilirsiniz.

Ancak ortak çalışma yaparken doğru popüler içerik oluşturucuları seçmek, çok önemlidir. Markanızın içeriğine veya değerlerine uymayan bir iş ortağı seçmek, TikTok kitlesini geri püskürtebilir.

5. İçeriğinizin çapraz tanıtımını yapın

TikTok o kadar popüler ki, kısa video içeriği, Facebook, Instagram ve hatta YouTube gibi etkili platformlar da dahil olmak üzere diğer sosyal medya platformlarında da etkili oldu. TikTok videolarınızı, diğer sosyal medya kanallarında çapraz tanıttığınızda, videonuzun viral olma şansı ile birlikte erişiminizi de artırabilirsiniz.

Facebook ve Instagram gibi büyük platformlarda çapraz göndermeye başlamak en kolayı olsa da, niş kitlelere Twitter, Pinterest, LinkedIn ve diğer birçok sosyal medya platformunda da ulaşılabilir. Örneğin; bir müzisyen, TikTok videolarını Ultimate Guitar Shots gibi bir platformda çapraz yayınlayarak viral başarı elde edebilir.

Video biçimi, sosyal medyada daha evrensel olarak kabul edildiğinden, çapraz tanıtım başarısı için dikey videolar çekmelisiniz. Aynı şekilde, her platformda aynı video açıklamasını kullanın ve benzer, ancak aynı olmayan hashtag'ler oluşturun. 

Diğer platformlardan filigranlar ve kimliklerle birlikte çapraz içerik paylaşmak, algoritmaları bozmanın ve videonuzun erişimini sınırlamanın kesin bir yolu olduğundan, her platforma orijinal bir video dosyası yüklediğinizden emin olun. Ayrıca TikTok biyografinize, diğer sosyal medya profillerinizin linklerini ya da kullanıcı adlarını eklediğinizden emin olun.

6. Düzenli Gönderi Yapın

TikTok'ta viral olmak için, tutarlı bir şekilde gönderi paylaşmak önemlidir. En başarılı TikTok içerik oluşturucuları, sık sık paylaşım yapar. TikTok'un algoritması, web sitesine düzenli olarak trafik getiren fenomenleri destekler.

TikTok'ta viral başarı elde etmek için, her saat yeni içerik yayınlamanız gerektiğini düşünmeyin. Kullanıcıların içeriğinize güvenebilmesi ve yayınladığınız videoları kontrol etmeleri için, onlara yeni nedenler sunmalısınız.

Yine de, viral olmak için ne kadar düzenli olmak gerekiyor? Popüler TikTok etkileyicileri, her gün 10 civarı gönderi paylaşsalar da uzmanlar, bir takipçi kitlesi oluşturmak için, her gün 1-3 video gönderisiyle başlamanızı tavsiye ediyor.

7. Kendi Ses Efektinizi Oluşturun

Videolarınız için kendi orijinal ses efektlerinizi oluşturduğunuzda, TikTok takipçilerinizle daha iyi bağlantılar kurabilirsiniz. Ayrıca, TikTok algoritması kelimeleri tanıdığı için, ses, videonuzun uygulama içindeki sıralamasını da yükseltebilir.

İster inanın ister inanmayın, TikTok'ta sesler bile trend olabilir. Trend olan sesli mem'ler, trend olan şarkılar ve diğer trend olan sesler gibi büyük bir etki bırakabilir. Bu nedenle ses, viral olmak için pek çok benzersiz fırsat sunar. Başarılı içerik oluşturucuların birçoğu, orijinal sesle viral hale geldi ve siz de, mesajınızı iletmek için mizah ve espri eklemek de dahil olmak üzere, kendi yorumunuzu ekleyerek bunu yapabilirsiniz.

8. En Son TikTok Trendlerini Takip Edin

Genel olarak TikTok, trend odaklı bir araçtır. Dünyanın en trend kişilerinden bazılarının TikTok'ta başlaması tesadüf değildir. Bu nedenle, TikTok'ta viral olma umutları varsa, içerik oluşturucuların trendleri anlamaları çok önemlidir. Neyse ki TikTok algoritması, kullanıcıların trendleri takip etmesini ve bunlardan yararlanmasını kolaylaştırıyor.

Trend olan müzik, şarkı, ses ve hatta yemek pişirme videoları dahil olmak üzere, nişinizdeki günün trend videolarını görmek için TikTok'un Keşfet sayfasına bir göz atın. Nişinizdeki belirli videoları görüntüleyerek, 2023 TikTok trendleri hakkında bir fikir edinebilir ve bunları içeriğinize uygulayabilirsiniz.

9. İlgili Etiketleri Kullanın

Her sosyal medya kullanıcısı hashtag'leri her gün görür. Ancak pek bilgili olmayanlar, bunların ne anlama geldiğini bilmeyebilir. 

Peki Hashtag'lerin amacı ne? 

Hashtag'ler, TikTok algoritması tarafından yoğun bir şekilde dikkate alındıklarından, video sıralamalarını yükseltmeye ve videoları hedef kitlelerine yönlendirmeye yardımcı olur.

Genel hashtag'lerden kaçınarak ve bunun yerine en alakalı olana odaklanarak, videonuzun TikTok'taki görünürlüğünü artırabilirsiniz. Doğru hashtag, videonuzun hedeflenen bir TikTok topluluğunda tanıtılmasını sağlar.

Doğru hashtag'i seçmek, tüm markanızın yanı sıra, TikTok videonuzun popülerliğini artırmanıza yardımcı olabilir. 

10. İzleyici Etkileşimini Sağlayın

Sosyal medya, içerik oluşturmaktan daha fazlasıdır. Ne de olsa, adında "sosyal" var. TikTok, yalnızca videoları izlemek için değil, onlarla ve içerik oluşturucularıyla etkileşim kurmak için bir platform sağlar. Özellikle yeni takipçiler çekmeye çalışırken yorumlara yanıt vermek gibi etkileşimler, gelecekteki viral başarı şansı için hayati önem taşır.

TikTok'ta viral olmak için yorum katılımı neden bu kadar önemlidir?

Küresel olarak, kullanıcıların yaklaşık %77'si, TikTok videolarındaki yorumları okuyor. Aslında, yorumlar bölümünün kendi başına viral olduğu biliniyor ve çok yakında TikTok algoritmasının bir parçası olabilir.

Yorumlara yanıt vermenin yanı sıra, etkileşimi daha da artırmak için diğer kullanıcıları Düet gibi uygulamalara davet edebilirsiniz.

11. TikTok Düet Özelliğini Kullanın

Birçok TikTok yaratıcısı, platformun düet özelliğini kullanarak viral başarı yakaladı. “TikTok düet özelliği nedir” diye sorabilirsiniz. Bu seçenek, bir kullanıcının, bölünmüş ekranlı bir video görüntüsü aracılığıyla diğer kullanıcıların içeriği hakkındaki düşüncelerini paylaşarak, bir yanıt videosu oluşturmasına olanak tanır. Bunu temassız bir işbirliği olarak düşünebilirsiniz.

Düet özelliği kullanıldığında, iki video aynı anda oynatılır. Yan yana özelliği TikTok'a özgüdür. Seçeneği etkinleştirmek, diğer kullanıcıları kendi videolarınıza yanıt vermeye teşvik eder. Bu da katılım için inanılmaz bir fırsattır.

12. Görsel Hikayeler Anlatın

Bir TikTok videosunu viral yapan nedir?” Başarılı TikTok içeriği için, mevcut tüm araçları kullanabilirsiniz. Ancak harika bir hikaye anlatımı olmadan, videonuz popüler olmayacaktır. TikTok videonuz ilgi çekici bir hikaye içeriyorsa, kullanıcılarınız yalnızca sonuna kadar izlemekle kalmayacak, aynı zamanda yüksek kaliteli içeriğinizden daha fazlası için, geri gelmeyi de isteyecektir.

Bir hikayeyi 15 saniyede nasıl anlatabilirsiniz?” Bu kesinlikle mümkün olsa da, kısa biçimli hikayeler anlatmayı zor buluyorsanız, hikayeyi birden çok videoda bölümlere ayırabilirsiniz. Örneğin, çeşitli yoga pozları sergiliyorsanız, kitlenizin ilgisini çekmek için, her biri farklı hareketlerden oluşan, birden fazla video oluşturabilirsiniz.

13. Harekete Geçirici Mesaj Ekleyin

TikTok kitlenizin istediğiniz eylemleri gerçekleştirmesini beklemeyin, ne yapmalarını istediğinizi onlara bildirin! Kullanıcıları daha fazla TikTok içeriği için hesabınıza dönmeye teşvik etmek için çaba sarf etmezseniz, platformda kalıcı olmazsınız. Bu nedenle videolarınıza, izleyicileri heyecanlandıran ve onları bir sonraki gönderinizi izlemeye teşvik eden güçlü bir harekete geçirici mesaj eklemeniz çok önemlidir.

14. TikTok'ta Mavi Tik Alın

Daha fazla TikTok kullanıcısının içeriğinize güvenmesini ve sizinle etkileşime geçmesini istiyorsanız, TikTok'ta doğrulama almayı denemelisiniz . Diğer sosyal platformlarda olduğu gibi, TikTok'ta da güvenilir hesaplar için bir doğrulama rozeti vardır. Mavi tik, doğrulanmış bir hesabın tanıtıcısının yanında görünen mavi bir onay işaretidir.

Doğrulanmış bir TikTok hesabıyla içerik oluşturucular, otoritelerini artırır ve platformdaki erişimlerini genişletir. Ne yazık ki, TikTok kullanıcıları doğrulanmış bir hesaba sahip olmayı talep edemez. 

TikTok ekibi, görünür onay işaretini hak ettiğine inandığı hesapları proaktif olarak arar ve kullanıcıyı başvurmaya davet eder. TikTok, davetlilerini seçerken metrik büyüme ve etkinlik gibi parametrelere odaklanır. Bu nedenle viral başarıya ulaşmak için çalışmak, mavi tik almaya hak kazanmak için harika bir adımdır.

15. Eğlenceli ve Eğlenceli Videolar Oluşturun

TikTok kullanıcıları çeşitli nedenlerle platforma erişirken, çoğu eğlenceli bir deneyim yaşamak istiyor. Aslında, TikTok kullanıcıları araştırmacılara "moralimi yükseltmek" için ziyaret ettiklerini söylüyorlar. 

Aynı çalışma, kendini pozitif hisseden her 4 kullanıcıdan yaklaşık 3'ünün TikTok kullanırken ilham aldığını, kendine güvendiğini ve eğlendiğini hissettiğini ortaya koydu. Videolarınız bu niteliklerden herhangi birine sahip değilse, viral video başarısı elde edemeyebilirsiniz.

TikTok kaynaklı en başarılı viral videolardan bazıları, genellikle daha müstehcen türden komediye yer verdi. Ancak TikTok kullanıcılarını eğlendirmek için geçmiş yaşamınızda bir stand-up komedyeni olmanıza gerek yok. Bazen yeni bir şey öğrenmek onlar için çok eğlencelidir. Eğitici videolar, eğlenceli hikaye anlatımı unsurları eklemek için harika bir fırsat sunar.

16. Nişinize Hakim Olun

Nişimize hakim olmak ve ideal TikTok kitlesini çekmek, dünya çapında viral olmak kadar önemli olabilir. Sonuçta, küçük bir işletme sahibi olarak amacınız popülerlik değil, marka bilinirliği ve satıştır.

Niş hashtag'lere odaklanın. Böylece video yayınladığınızda, hedef kitlenizin önünde görünürler. TikTok'ta nasıl viral olunacağını öğrenmek için zaman harcadığınız kadar, niş alanınızı ve rekabetinizi araştırmak için çaba gösterin ve istediğiniz izleyicilere tam olarak neyin hitap ettiğini anlayın.

TikTok Videolarınızın Viral Kaldığından Emin Olun

TikTok'ta viral olan videolar oluşturmayı öğrendiniz. Viral olduktan sonra, bir sonraki adım orada kalmaktır. Aslında, TikTok'ta nasıl para kazanılacağının sırrı, mutlaka viral içerik oluşturmanın yollarıyla ilgili değil , oraya vardığınızda nasıl viral kalacağınızla ilgilidir.

Özetle;

  • Çapraz tanıtım: Kitlenizi genişletmek için, videonuzu diğer sosyal medya platformlarında çapraz tanıtın.
  • CTA: Etkili bir harekete geçirici mesaj ekleyin. Böylece bir videonun izleyicileri, paylaştığınız başka bir videoyu izlemeye daha yatkın olur.
  • Trendler: TikTok trendlerine odaklanın. Böylece videonuz daha uzun süre popüler kalacaktır.
  • Analitik: Videonuzun nasıl performans gösterdiğini takip edin. Çünkü bu ölçümler, TikTok algoritmasını hakkında size bilgi verecektir. Rastgele gibi görünen ayrıntılar, bir sonraki videonuzu viral başarı için optimize etmenize yardımcı olabilir.
  • Etkileşim: Yalnızca video içeriğiniz ilk yayınlandığında değil, zaman içinde de hedef kitlenizin ilgisini çekmelidir. Yalnızca sadık bir takipçi kitlesi oluşturmakla kalmaz, aynı zamanda videonuzu, kullanıcıların “Sizin İçin” sayfasının üst sıralarına taşıyabilirsiniz.

İlk Viral Videonuzu Oluşturmaya Başlayın!

TikTok hesabınızla viral videolar yayınlamak, kitlenizi büyütmek ve marka bilinirliğinizi artırmak için ihtiyacınız olan tüm araçlara sahipsiniz. TikTok, bir akıllı telefon kadar basit bir ekipman ve harika bir fikirle, herkesin viral olmasını gerçekten mümkün kılıyor. Sadece yukarıdaki ipuçlarını takip edin. TikTok başarısını kısa sürede yakalayacaksınız.

TikTok'ta Hangi Videolar Viral Olur?

TikTok, birkaç nedenden dolayı viral pazarlama tarihindeki en parlak başarı öykülerinden biri haline geldi. Ancak hangi videoların viral olacağını tam olarak bilmek neredeyse imkansızdır. 

Fakat dikkate alınması gereken bazı popüler kategoriler vardır. Hashtag görüntülemelerine göre uygulamada en popüler kategori, 535 milyar hashtag görüntülenmesi ile eğlence içeriği olurken, onu 181 milyar hashtag görüntülenmesi ile dans izledi. Diğer popüler kategoriler arasında şakalar, fitness ve sporun yanı sıra, ev tadilatı ve DIY yer alır.

TikTok'ta viral olmak için kaç görüntülemeye ihtiyacınız var?

TikTok'ta viral olma durumu açıklayan görüntülemelerin sayısı biraz tartışmalıdır. Bazı uzmanlar, diğer sosyal medya platformu seçeneklerine benzer şekilde 1 milyon olduğunu iddia ederken, diğerleri bir TikTok videosunun viral olarak kabul edilmesi için yalnızca 500.000 görüntüleme alması gerektiğini iddia ediyor. Doğru hedef kitleye ulaşıyorsa, 250.000 TikTok kullanıcısı tarafından görüntülenen bir video, kendi nişi içinde viral bile olarak adlandırılabilir.

TikTok'ta 100.000 Görüntüleme Sonrası Ne Olur?

Viral TikTok videoları, gizli bir avantajla gelir. Bir içerik oluşturucu, 30 günlük süre içinde 100.000 video görüntülemesi çektiğinde, TikTok İçerik Oluşturucu Fonu için uygun hale gelir. 

Tiktok’un içerik oluşturucuları için parasal fon özelliği, içerik oluşturucuları daha geniş kitleleri çekmeye ve onlarla etkileşime geçmeye teşvik etmek için, 2021'de başlatıldı. TikTok İçerik Oluşturucu Fonu ile Tiktok içerik oluşturucuları, video görüntülemeleri ve beğenileri gibi, içeriklerinin aldığı etkileşime göre finansal olarak ödüllendirir.

TikTok Hesabınızı Nasıl Popüler Yaparsınız?

TikTok'u hesabınızı ünlü yapmanın sırrı, yalnızca tek bir içerikte daha fazla video görüntüleme elde etmek değil, aynı zamanda daha fazlasını isteyen daha fazla takipçi çekmektir. 2022'deki en iyi TikTok içerik oluşturucularına bakmanız yeterlidir. Trend olan konulara odaklandılar, yüksek kaliteli içerik ürettiler, hashtag'ler kullandılar ve en önemlisi izleyicileriyle aktif bir şekilde etkileşim kurdular. TikTok reklamcılığı, platformda hızlı büyümenize yardımcı olabilir.

TikTok Videonuz Nasıl Viral Olur?

İşletmeniz hangi nişe girerse girsin, muhtemelen TikTok'ta kendinize uygun bir kitle bulabilirsiniz. Zaten eğlenceli olan kısa bir videoya güvenilir bir şekilde kendi sesinizi veya mizah öğelerinizi eklemek, hem viral içerik oluşturmak hem de istenen TikTok ününü elde etmek için harika adımlardır. 

TikTok Beğeni Satın Al
BENZER BLOG BAŞLIKLARI
Tiktok'ta Paylaşım Yapmak İçin En iyi Zaman

Tiktok'ta izlenme sayınızı artırmak istiyorsanız, paylaşım yapmak için doğru zamanı seçin. İşte Tiktok için en iyi paylaşım saatleri!

2 Yıl Önce
Tiktok'ta Paylaşım Zamanları Neye Göre Belirlenir?

Tiktok'ta Paylaşım Zamanları ile ilgili çarpıcı ve etkili bir rehber! En popüler saatlerde paylaşarak takipçi etkileşimini artırın. Başarıya ulaşın!

2 Yıl Önce
TikTok'ta Nasıl Satış Yapılır?

TikTok'ta nasıl satış yapılır merak mı ediyorsunuz? Bu rehberde, başarılı bir TikTok işletmesi kurmak için takip etmeniz gereken adımları keşfedin!

2 Yıl Önce