İNDİRİM!
İNDİRİM!
TÜM KATEGORİLERİ GÖRÜNTÜLE
TÜM KATEGORİLERİ GÖRÜNTÜLE
1 Yıl Önce
224 Görüntülenme 7 dakika, 43 saniye

Instagram Hikayeleri Nasıl Daha Fazla İzlenir?

Instagram Hikayeleri Nasıl Daha Fazla İzlenir?

Instagram hikayeleri, kullanıcıların günlük yaşamlarını, ilgilendikleri konuları veya belirli bir andaki durumlarını paylaşmalarına olanak sağlar. Bu platformun geniş kullanıcı tabanına rağmen, bazı hikayeler diğerlerine göre daha fazla izlenir. Peki, bu durumun arkasındaki sırrı keşfetmeye hazır mısınız? 

Bu makalede, "Instagram Hikayeleri Nasıl Daha Fazla İzlenir?" sorusuna yanıt verirken, etkileyici ve ilginç bir yolculuğa çıkmak üzeresiniz. Hikayelerinizin nasıl daha fazla ilgi çekeceğini ve takipçi kazanmanın püf noktalarını paylaşacağız. 

Her adımda, hikayelerinizi parlatmak için gereken bilgiler sizlere sunulacaktır. Sıra dışı ve etkili taktiklerle Instagram hikayelerinizin popülaritesini nasıl artıracağınızı göreceksiniz. Şimdi, Instagram hikayelerinizi daha fazla kişiye ulaştırmanın sırlarını keşfetme zamanı!

Instagram Hikayeleri Nasıl Daha Fazla İzlenir?

Sosyal medya istatistiklerine göre, Instagram hikayelerinin günlük aktif kullanıcı sayısı 500 milyondur. Hikayeler aşırı popüler olduğundan, bu aynı zamanda platformda her gün daha fazla Hikaye içeriğinin paylaşıldığı anlamına geliyor. Bununla birlikte, diğer platformlara kıyasla markalardan, Influencer’lerden ve reklamcılardan çok fazla rekabetle karşı karşıya olacaksınız.

Dolayısıyla, markanızın hedef kitleniz tarafından fark edilmesini istiyorsanız, hikayelerinizi daha benzersiz ve göz alıcı hale getirmek için, fazladan yol kat etmeniz gerekir.

“Instagram Stories ile daha fazla görünürlük elde etmek nasıl mümkün olabilir?” diye merak edebilirsiniz.

Bunun için, sektöre öncülük eden en iyi markalara ve Influencer’lara bakmanız gerekiyor. Sadece insanların izlemekten hoşlanmadığı, aynı zamanda marka bilinirliği oluşturan Hikaye içeriklerini nasıl oluşturuyorlar? Hikaye içeriği oluşturma oyununuzun seviyesini yükseltmeye hazırsanız, bu gönderide size hikayelerinizi rakiplerinizden farklı kılmak için en iyi araç ve tekniklerin neler olduğunu anlatacağız.

Instagram Hikayelerinizi Nasıl Popüler Yaparsınız?

Hem yeni başlayanlar hem de ileri düzey içerik oluşturucular için uygun olan Instagram Hikayelerinizi öne çıkarmanın 10 yolunu sizlerle paylaşalım.

1. Yeni başlayan biriyseniz, profesyonelce tasarlanmış bir şablonla başlayın

Herkes tasarımcı değildir. Fakat neyse ki Instagram Hikayeleri için, ücretsiz ve ücretli tasarım şablonları sunan birçok uygulama var.

Düzenlenebilir şablonlar bulmak için en popüler uygulamalardan bazıları Canva ve Adobe’dir. Bizim tavsiyemiz, biraz zaman ayırarak seçenekleri keşfetmeniz ve marka stilinize uyan şablonları bulmanızdır. Ardından resimleriniz, yazı tipleriniz ve renklerinizle özelleştirebilirsiniz.

2. Instagram Hikayelerinize benzersiz filtreler ve efektler ekleyin

İyi bir Instagram filtresi, en basit fotoğrafların veya videoların bile daha çekici görünmesini sağlayabilir. 

Tek yapmanız gereken Instagram'ın Efektler kitaplığında bir efekt aramak ve bunları profilinize kaydetmektir. Bu şekilde, ne zaman yeni bir hikaye kaydetseniz, favori filtreleriniz elinizin altında olacak ve her seferinde yeni bir arama yapmak zorunda kalmayacaksınız.

Instagram AR filtrelerini nasıl arayacağınız ve keşfedeceğiniz, aşağıda açıklanmıştır:

  • Adım 1: Hikaye ekle kısmını açın ve sağa kaydırın
  • Adım 2: Ardından, Efekt kitaplığını açmak için "Efektlere göz at" seçeneğine dokunun.
  • Adım 3: Efektler galerisinde gezinin ve beğendiğiniz bir efekt seçin
  • Adım 4: Bu efekti kullanarak yeni bir hikaye kaydedin.

Ayrıca kendi AR efektinizi oluşturabilir veya bunu sizin yerinize yapması için bir tasarımcı ile çalışabilirsiniz. Bu şekilde, birisi sizin etkinizi kullandığında, marka bilinirliği oluşturursunuz.

3. Hikaye anlatımıyla Hikayelerinizi öne çıkarın

Instagram'da hikaye anlatımını dahil etmenin birçok yolu vardır. Ancak en etkili yöntemlerden biri, bir video hikayesi çekmektir. Yüzünüzü izleyicilerinizin önünde gösterdiğinizde, insanların söylemeniz gerekenleri dinleme olasılığı daha yüksektir.

Peki, insanların seveceği ve etkileşimde bulunacağı sosyal medya hikaye anlatımı nasıl yapılır?

Senaryoyu planlamak için biraz zaman ayırın. Neyi hangi sırayla söyleyeceğinizi düşünün. Bir kamera karşısında prova yapın ve konuşma sürenizi belirleyin. Bu, daha fazla güven kazanmanıza ve hataları azaltmanıza yardımcı olacaktır.

Hikayenizi 20 dakikalık uzun bir vlog haline getirmemeye çalışın. Hikayeler kısa ve tatlı oldukları için popülerdir. Bir hikayenin ideal uzunluğu 7 ila 10 slayt arasındadır (yaklaşık 2 dakika). Daha uzun bir hikaye paylaşmak istediğinizi düşünüyorsanız, bunun yerine bir Reels videosu kaydedebilirsiniz.

İzleyicilerinizin ilgisini çekmek ve sonuna kadar izlemelerini sağlamak için, slaytlara etkileşimli çıkartmalar ekleyin. Onlara sorular sormayı ve yanıt vermelerini teşvik etmeyi unutmayın.

Nelerden bahsedebilirsiniz?

Kendinizi tanıtın, yeni bir üründen bahsedin, bir hayat dersini paylaşın ya da işinizin başlarında yaptığınız bir hatadan bahsedin. Seçenekler sonsuzdur. Ancak kişiliğinizin öne çıkmasına izin verdiğinizden emin olun.

Örnek: Bluebottle kahve, çekirdeklerinin nasıl işlendiğini anlatır. Çalışanlarına perde arkası işler yaparken gösterirler ve Hikayelerini izleyenleri cezbetmek için, hikaye anlatımı kullanırlar.

4. Çıkartmalar ve GIF'lerle Hikayelerinizi daha ilgi çekici hale getirin

Çıkartmalar, Instagram'da yeni bir özellik değil ama sürekli gelişiyorlar ve uygulamaya her gün yenileri ekleniyor. Bu nedenle, hikayelerinizi öne çıkarmak istiyorsanız en kolay yol, etkileşimli çıkartmalar ve GIF'ler eklemektir.

Sadece gülen yüz simgesine dokunun ve eklemek istediğiniz çıkartmaları seçin. Hikayenizi daha dinamik hale getirmek için bir anket ya da test oluşturabilir, soru sorabilir, geri sayım zamanlayıcı ayarlayabilir veya animasyonlu GIF'ler ekleyebilirsiniz.

Boosted'ın bu kılavuzunda belirtildiği gibi Instagram anketleri, markalar için özellikle hedef kitle verilerini toplama aracı olarak kullanışlıdır ve aynı zamanda etkileşim için, düşük sermayeli bir çalışma sağlar. 

Instagram anketleri, yalnızca müşterilerinizden son derece değerli geri bildirimler almanıza yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda markanız için dikkat çekmenize ve takipçilerinizin ve müşterilerinizin ilgisini canlı tutmanıza da yardımcı olur. Hikayeniz ve anketiniz yayına girdikten sonra birçok takipçiniz anketi paylaşacak ve cevaplarını verecektir. Bunu yaparlarsa, anketinizden pek çok değerli veri elde edebilirsiniz ."

5. Instagram Hikayelerinizi Planlayın

Instagram Hikayeleri yayınlayarak kitlenin ilgisini canlı tutmak için, tutarlı olmanız gerekir.

Ama tek bir iyi hikaye yaratmanın ne kadar sürdüğünü hepimiz biliyoruz. Şimdi her gün hikayeler oluşturmak için zaman ayırdığınızı hayal edin. Buradaki en iyi hareket tarzı, önceden belirlenmiş tüm hikayelerinizi bir kerede oluşturmak ve planlamaktır.

Instagram hikayelerinizi planlamanın iki yolu vardır: Facebook Business Suite ve üçüncü taraf bir planlama aracı.

Tek bir hesap için Instagram Hikayelerini planlamak üzere Facebook Business Suite'i kullanmak idealdir. Ancak, aynı anda birden fazla müşterinin Instagram işletme profilini yönetiyorsanız, hikayelerinizi planlamak için farklı hesaplar arasında gidip gelmek zorunda kalabilirsiniz. Bu durumlarda ise, harici bir Instagram planlama aracı kullanmanız gerekir.

6. Özel yazı tipleri ile Hikayelerinizi benzersiz kılın

Instagram hikaye oluştururken, klasik yazı tiplerini kullanmaktan sıkıldınız mı? Eğer böyleyse, kendi yazı tiplerinizi oluşturabilirsiniz. Hikayelerde insanların dikkatini çekecek benzersiz yazı tiplerini kullanmanın iki yolu vardır.

Uygulamayı indirin ve yayınlamadan önce hikayelerinizi özel yazı tipi katmanlarıyla önceden düzenleyin. Canva'da özel yazı tiplerini kullanarak şeffaf çıkartmalar oluşturun ve bunları bir resim kaplaması olarak hikayelere aktarın.

Hikayelerinizi uzman seviyesine taşımak ister misiniz? Giphy'de bir hesap için kaydolun ve daha sonra hikayelerinize ekleyebileceğiniz markalı GIF çıkartmaları oluşturmaya başlayın.

7. Hikayelerinize altyazı ekleyin

Instagram, Hikayeleri otomatik olarak sessizde oynatır. Bu nedenle, konuşurken çekilmiş bir klibinizi paylaşıyorsanız, daha fazla kişinin anlayabilmesi için Hikayelerinize altyazı eklemek iyi bir fikirdir.

8. Kameranızdan birden fazla fotoğraf yükleyerek bir fotoğraf kolajı oluşturun

Fotoğraf kolajı, ürününüzü farklı açılarını göstermek veya bir koleksiyonu tek bir görselde paylaşmak için harikadır.

Bir kolajı şu şekilde oluşturabilirsiniz:

  1. Adım: Resimlerinizi hazırlayın (onları film rulonuza önceden kaydedin)
  2. Adım: Yeni bir hikaye oluşturun ve ilk görseli seçin
  3. Adım: Gülen yüz simgesine dokunun ve çoklu resim çıkartmasını seçin
  4. Adım: Eklemek istediğiniz tüm resimleri seçin
  5. Adım: Resimleri düzenleyin ve hikayenizi metin ve diğer grafiklerle tamamlayın

Özetle;

Insta Stories'i sık sık ve tutarlı bir şekilde kullanmanın birçok avantajı vardır. En iyi tarafı, güzel hikayeler yaratmak için profesyonel bir tasarımcı olmanıza gerek yoktur.

Şimdi geriye kalan tek şey… Instagram uygulamanızı açın ve yaratıcılığınızı konuşturun! Umarız bu Instagram hikaye tüyoları, sizi rekabette öne çıkaracak eğlenceli, yaratıcı ve benzersiz Instagram Hikayeleri tasarlamanıza yardımcı olur.

BENZER BLOG BAŞLIKLARI
Satışlarınızı Arttıracak Instagram Pazarlama Yöntemleri

Instagram pazarlama teknikleriyle satışlarınız patlayacak! Başarılı bir stratejiyle büyümek için etkileyici ipuçları burada.

1 Yıl Önce
Instagram Takipçi Kasma Yöntemleri

Instagram takipçi kasma yöntemleri ile insanların araştırmasını yapmış olduğu bir durum. Sizlere bu yollardan söz etmek isteriz.

1 Yıl Önce
Instagram'da Paylaşım Yapmak İçin En İyi Zaman Nedir?

Instagram'da Paylaşım Yapmak İçin En İyi Zamanı öğrenmek ister misiniz? Takipçi etkileşimini artırmak için en doğru zamanları keşfedin!

1 Yıl Önce