Sosyal medya dünyasının yıldızları olarak nitelendirilen influencer'lar, takipçi sayıları ve etkileme güçleriyle merak edilen bir konu haline gelmiştir: İnfluencer'lar ne kadar kazanıyor?
"İnfluencer’ler Ne Kadar Kazanıyor?" başlığı altında işlenecek olan bu bilgilendirici makalede, farklı kategorilerdeki influencer'ların gelirleri hakkında sağlanan bilgilerle, bu ilgi çekici ve şaşırtıcı dünyanın perde arkasına bir göz atma fırsatı yakalayacaksınız. Influencer'lardan elde edilen kazançlar, sektördeki değişiklikler ve etkenler göz önünde bulundurularak detaylı bir şekilde ele alınacaktır.
Belki de gönderi paylaşacak bir influencer bularak, marka bilinirliği oluşturmak isteyen küçük bir işletmesiniz. Veya belki de etkileyici pazarlama bütçenizi hesaplamaya çalışan bu uzmanlardan birisiniz.
Her iki durumda da, influencer pazarlama fiyatlandırmasının öneminin farkındasınızdır. Özellikle gönderi başına kullanmak istediğiniz ücretleri bir araya getirirken, bu durumu daha iyi kavrayabiliyorsunuz.
Bu yazı, bilmeniz gerekenleri kapsayacak ve bir influencer’in tanıtımını yaptığı araçları içerecektir.
Influence'ler Nasıl Para Kazanır?
Sponsorlu içeriklerle para kazanma: Sponsorlu içerik, influencer’in para kazanmasının yaygın yollarından biridir. Sponsorlu bir gönderi, bir şirketin bir influencer’a yaklaşmasıdır ve ikincisi, şirketin ürün veya hizmetinin sosyal medya sayfalarında reklamını yapmaları karışılığında para almasıdır.
İçeriği bir Instagram gönderisinde veya hikayesinde, bir TikTok veya YouTube videosunda, bir Facebook gönderisinde, bloglarında veya yukarıdakilerin hepsinde paylaşabilirsiniz. Birinin ne kadar çok takipçisi olursa, sponsorlu gönderi başına o kadar fazla para kazanabilir.
- Marka Elçileri Olarak: Influencer'ların para kazanmasının bir başka yöntemi de, marka elçisi olarak hizmet etmektir. Ve bu, belirli bir markayla olan deneyimlerine dayanmaktadır. Sponsorlu ilanlar, marka elçiliklerine benzer, ancak arada birkaç fark vardır. Yeni başlayanlar için; sponsorlu gönderiler genellikle tek seferlik yapılırken, marka elçilikleri uzun vadeli taahhütlerdir. Örneğin bir influencer, bir markayla 6 ile 12 aylık bir elçilik anlaşması imzalayabilir. Diğer bir ayrım ise, bir influencer bir marka elçisi olduğunda, markayı sosyal medyada tanıtmaktan daha fazlasını yapar. Markanın sosyal medya kanallarında veya web sitesinde sıklıkla model veya ürün sözcüsü olarak görünürler.
- Satış ortaklığı ile: Influencer'lar bir ürünü satın almak için bir bağlantı paylaştığında, bir takipçi bu bağlantı aracılığıyla bir şey satın alırsa, o satıştan belirli bir komisyon alır. Örneğin bir moda fenomeni, günlük sosyal medya gönderilerinde muhtemelen giydikleri giysilere bağlantılar sunar. Hayranları bir şeyler satın alarak, onlar için bir nakit akışı yaratır.
- Reklam Web Siteleri; Blogcular, ziyaretçilerinden para kazanmak için, uzun süredir web sitelerinde reklam kullanıyorlar. Peki, influencer'ler reklamlardan nasıl kazanç sağlar? Blogcular, reklamın türüne bağlı olarak, yalnızca bir ziyaretçi bir reklama tıkladığında veya ekranda göründüğünde para kazanabilir. Kenar çubuğu ve içerik içi reklamcılık, web sitelerine önemli miktarda trafik alan blog yazarları için inanılmaz derecede karlı olabilir.
- Dijital Ürünler Ve E-Kurslar: Birçok fenomen, takipçilerini belirli bir konuda eğitmek için dijital ürünler satıyor. Peki, influencer'ler bu ürünlerden nasıl kar elde ediyor? Örneğin bir seyahat blog yazarı, belirli bir bütçeyle nasıl seyahat edileceğine dair bir kurs oluşturabilir.
- Bağışlar, Bahşişler Ve Abonelikler: Bahşiş veya katkılar, Influencer'in para kazanmasının başka bir yöntemidir. Örneğin bazı Influencerler, web sitelerinde, takipçilerin kendilerine para bağışlayabilecekleri bir sayfa sunar. Aynı şekilde, bazıları da, takipçilerin kendilerinden bir fincan kahve satın alabilecekleri bir bağlantı bulunur.
- Kıyafetlerin Yeniden Satışı: Moda etkileyicilerinin tanıttıkları ürünleri yeniden satarak para kazanmaları, son zamanlarda sıklıkla kullanılan bir yöntemdir. Ek olarak, bu etkileyiciler, öncelikle hayranlarına bir dizi kıyafet göstermek için, genellikle ihtiyaç duyduklarından çok daha fazla kıyafet satın alırlar. Ardından birçok kişi az kullandığı ürünlerini, ayrı bir Instagram sayfasında veya Dolap gibi uygulamalarda satıyor. Bir moda etkileyicisi olmayı düşünüyorsanız, bu, paranızın karşılığını en iyi şekilde almak için güzel bir yöntemdir.
- Canlı yayınlar: Yüz yüze veya çevrimiçi canlı etkinlikler, Influencer'in para kazanması için başka bir fırsattır. Örneğin bir seyahat fenomeni, sınırlı bir takipçi grubu için tatil rezervasyonu yaparak para kazanabilir. Öte yandan, bir moda fenomeni, hayranların sosyal medya platformlarında sergiledikleri yıpranmış ürünleri satın alabilecekleri canlı bir dolap satışı gerçekleştirerek para kazanabilir.
İnfluencer’ler Ne Kadar Kazanıyor?
Sosyal medyanın güçlü figürleri olarak karşımıza çıkan influencer'lar, etkileyici takipçi sayıları ve güçleriyle dikkat çekerken, akıllara şu soru geliyor: İnfluencer’ler ne kadar kazanıyor? Farklı kategorilerdeki influencer'ların gelirlerine dair bilgileri okurken, bu heyecan verici dünyanın perde arkasını keşfedileceksiniz. Influencer'lardan elde edilen kazançlar, sektördeki değişiklikler ve etkenler ışığında incelenecektir.
10.000'den Az Takipçisi Olan Influencer’ler Ne Kadar Kazanıyor?
Influencer kazançları değişkendir. Belirli bir eşikten sonra, sahip olduğunuz her bin takipçi için gönderi başına 100 TL alındığı gibi, söylenmemiş bir kuralı vardır.
10.000-100.000 Takipçisi Olan Influencer’ler Ne Kadar Kazanıyor?
En popüler Influencer ortaklıkları, sponsorlu gönderileri içerir. Bu aralıkta takipçileriniz olduğunda, markalar doğrudan mesaj gönderiyor ve bedava ürünler sunuyor. Hangi sosyal platformda olduğunuz önemli değildir. 6.000 ile 10.000 takipçisi olan mikro Influencer’ler, gönderi başına yaklaşık 500 TL kazanabilir. 50.000 ile 80.000 takipçisi olan bir Influencer, bir gönderi için 5000 TL talep edebilir.
Bir Influencer, 100.000 eşiğe ulaştığında, her bin takipçi için 100 TL kazanabilir.
100.000'den Fazla Takipçisi Olan Influencer’ler Ne Kadar Kazanıyor?
Bir Influencer’ın takipçi sayısı 100.000'e ulaştığında, artık güzel kazançlar başlıyor demektir. 100.000'den fazla takipçisi olan sosyal medya Influencer’ları, bir gönderi için 10.000 TL talep edebilir. Ve bu, hangi sosyal medya platformunda olduğunuza bağlı olarak değişir.
1 Milyondan Fazla Takipçisi Olan Influencer’ler Ne Kadar Kazanıyor?
Mega Influencer’lar, ayda ortalama 250 bin TL’nin biraz üzerinde kazanır. Influencer Marketing Hub'a göre bu, Facebook'ta 350 bin TL ve üzeri anlamına gelir.
Bir Influencer’ın diğer popüler sosyal platformlarda ne kadar ödeme aldığını öğrenmek için okumaya devam edebilirsiniz.
Bir Instagram Influencer’ı Gönderi Başına Ne Kadar Kazanır?
Bir Instagram gönderisi, makro ve mega Influencer’ler için ciddi manada karşılığını verir. Bir gönderi için 10 bin ile 50 bin TL arasında kazanırlar. Bu da bir Instagram hesabına sahip olmak için harika bir neden.
Bir Instagram Influencer’ın maaşı, mega Instagram Influencer’ı için 500 bin TL’ye kadar çıkarken, Nano Influencer’lar için maksimum 3-5 bin TL civarıdır.
Influencer’lar TikTok'ta Gönderi Başına Ne Kadar Kazanıyor?
Tiktok’taki en düşük Influencer pazarlama fiyatları, nano Influencer’lar için gönderi başına 100 TL ile 250 TL arasıdır. Ancak, mega Influencer’lar 50 bin TL ve üzeri kazanıyor. Gelirinizi korumak istiyorsanız, TikTok Topluluk Kuralları’ndan haberdar olun.
Twitter Influencer’lar Gönderi Başına Ne Kadar Kazanıyor?
Twitter hedef kitleniz mi? Buradaki fiyatlandırma modeli, her 1000 takipçi için 2 TL ile 50 TL arasındadır.
Snapchat Influencer’ları gönderi başına 100-500 TL arasında kazanır. Yurt dışında ise bu rakam ortalama 500 $ civarıdır.
Dünyanın En Fazla Kazanan Influencer'leri
Büyük takipçilere sahip ünlü hesaplar, sponsorlu her gönderi için bir milyon dolardan fazla kazanabilir. En çok para kazanan insanlar:
- 1. Cristiano Ronaldo – gönderi başına 1.604.000 dolar – 387 milyondan fazla takipçi
- 2. Dwayne Johnson – gönderi başına 1.523.000 dolar – 287 milyondan fazla takipçi
- 3. Ariana Grande – gönderi başına 1.510.000 dolar – 240 milyondan fazla takipçi
- 4. Kylie Jenner – gönderi başına 1.494.000 dolar – 238 milyondan fazla takipçi
- 5. Selena Gomez – gönderi başına 1.468.000 dolar – 233 milyondan fazla takipçi
- 6. Kim Kardashian – gönderi başına 1.419.000 dolar – 226 milyondan fazla takipçi
"İnfluencer’ler Ne Kadar Kazanıyor?" başlığı altında işlenecek olan bu bilgilendirici makalede, farklı kategorilerdeki influencer'ların gelirleri hakkında sağlanan bilgilerle, bu ilgi çekici ve şaşırtıcı dünyanın perde arkasına bir göz atma fırsatı yakalayacaksınız. Influencer'lardan elde edilen kazançlar, sektördeki değişiklikler ve etkenler göz önünde bulundurularak detaylı bir şekilde ele alınacaktır.
Belki de gönderi paylaşacak bir influencer bularak, marka bilinirliği oluşturmak isteyen küçük bir işletmesiniz. Veya belki de etkileyici pazarlama bütçenizi hesaplamaya çalışan bu uzmanlardan birisiniz.
Her iki durumda da, influencer pazarlama fiyatlandırmasının öneminin farkındasınızdır. Özellikle gönderi başına kullanmak istediğiniz ücretleri bir araya getirirken, bu durumu daha iyi kavrayabiliyorsunuz.
Bu yazı, bilmeniz gerekenleri kapsayacak ve bir influencer’in tanıtımını yaptığı araçları içerecektir.
Influence'ler Nasıl Para Kazanır?
Sponsorlu içeriklerle para kazanma: Sponsorlu içerik, influencer’in para kazanmasının yaygın yollarından biridir. Sponsorlu bir gönderi, bir şirketin bir influencer’a yaklaşmasıdır ve ikincisi, şirketin ürün veya hizmetinin sosyal medya sayfalarında reklamını yapmaları karışılığında para almasıdır.
İçeriği bir Instagram gönderisinde veya hikayesinde, bir TikTok veya YouTube videosunda, bir Facebook gönderisinde, bloglarında veya yukarıdakilerin hepsinde paylaşabilirsiniz. Birinin ne kadar çok takipçisi olursa, sponsorlu gönderi başına o kadar fazla para kazanabilir.
- Marka Elçileri Olarak: Influencer'ların para kazanmasının bir başka yöntemi de, marka elçisi olarak hizmet etmektir. Ve bu, belirli bir markayla olan deneyimlerine dayanmaktadır. Sponsorlu ilanlar, marka elçiliklerine benzer, ancak arada birkaç fark vardır. Yeni başlayanlar için; sponsorlu gönderiler genellikle tek seferlik yapılırken, marka elçilikleri uzun vadeli taahhütlerdir. Örneğin bir influencer, bir markayla 6 ile 12 aylık bir elçilik anlaşması imzalayabilir. Diğer bir ayrım ise, bir influencer bir marka elçisi olduğunda, markayı sosyal medyada tanıtmaktan daha fazlasını yapar. Markanın sosyal medya kanallarında veya web sitesinde sıklıkla model veya ürün sözcüsü olarak görünürler.
- Satış ortaklığı ile: Influencer'lar bir ürünü satın almak için bir bağlantı paylaştığında, bir takipçi bu bağlantı aracılığıyla bir şey satın alırsa, o satıştan belirli bir komisyon alır. Örneğin bir moda fenomeni, günlük sosyal medya gönderilerinde muhtemelen giydikleri giysilere bağlantılar sunar. Hayranları bir şeyler satın alarak, onlar için bir nakit akışı yaratır.
- Reklam Web Siteleri; Blogcular, ziyaretçilerinden para kazanmak için, uzun süredir web sitelerinde reklam kullanıyorlar. Peki, influencer'ler reklamlardan nasıl kazanç sağlar? Blogcular, reklamın türüne bağlı olarak, yalnızca bir ziyaretçi bir reklama tıkladığında veya ekranda göründüğünde para kazanabilir. Kenar çubuğu ve içerik içi reklamcılık, web sitelerine önemli miktarda trafik alan blog yazarları için inanılmaz derecede karlı olabilir.
- Dijital Ürünler Ve E-Kurslar: Birçok fenomen, takipçilerini belirli bir konuda eğitmek için dijital ürünler satıyor. Peki, influencer'ler bu ürünlerden nasıl kar elde ediyor? Örneğin bir seyahat blog yazarı, belirli bir bütçeyle nasıl seyahat edileceğine dair bir kurs oluşturabilir.
- Bağışlar, Bahşişler Ve Abonelikler: Bahşiş veya katkılar, Influencer'in para kazanmasının başka bir yöntemidir. Örneğin bazı Influencerler, web sitelerinde, takipçilerin kendilerine para bağışlayabilecekleri bir sayfa sunar. Aynı şekilde, bazıları da, takipçilerin kendilerinden bir fincan kahve satın alabilecekleri bir bağlantı bulunur.
- Kıyafetlerin Yeniden Satışı: Moda etkileyicilerinin tanıttıkları ürünleri yeniden satarak para kazanmaları, son zamanlarda sıklıkla kullanılan bir yöntemdir. Ek olarak, bu etkileyiciler, öncelikle hayranlarına bir dizi kıyafet göstermek için, genellikle ihtiyaç duyduklarından çok daha fazla kıyafet satın alırlar. Ardından birçok kişi az kullandığı ürünlerini, ayrı bir Instagram sayfasında veya Dolap gibi uygulamalarda satıyor. Bir moda etkileyicisi olmayı düşünüyorsanız, bu, paranızın karşılığını en iyi şekilde almak için güzel bir yöntemdir.
- Canlı yayınlar: Yüz yüze veya çevrimiçi canlı etkinlikler, Influencer'in para kazanması için başka bir fırsattır. Örneğin bir seyahat fenomeni, sınırlı bir takipçi grubu için tatil rezervasyonu yaparak para kazanabilir. Öte yandan, bir moda fenomeni, hayranların sosyal medya platformlarında sergiledikleri yıpranmış ürünleri satın alabilecekleri canlı bir dolap satışı gerçekleştirerek para kazanabilir.
İnfluencer’ler Ne Kadar Kazanıyor?
Sosyal medyanın güçlü figürleri olarak karşımıza çıkan influencer'lar, etkileyici takipçi sayıları ve güçleriyle dikkat çekerken, akıllara şu soru geliyor: İnfluencer’ler ne kadar kazanıyor? Farklı kategorilerdeki influencer'ların gelirlerine dair bilgileri okurken, bu heyecan verici dünyanın perde arkasını keşfedileceksiniz. Influencer'lardan elde edilen kazançlar, sektördeki değişiklikler ve etkenler ışığında incelenecektir.
10.000'den Az Takipçisi Olan Influencer’ler Ne Kadar Kazanıyor?
Influencer kazançları değişkendir. Belirli bir eşikten sonra, sahip olduğunuz her bin takipçi için gönderi başına 100 TL alındığı gibi, söylenmemiş bir kuralı vardır.
10.000-100.000 Takipçisi Olan Influencer’ler Ne Kadar Kazanıyor?
En popüler Influencer ortaklıkları, sponsorlu gönderileri içerir. Bu aralıkta takipçileriniz olduğunda, markalar doğrudan mesaj gönderiyor ve bedava ürünler sunuyor. Hangi sosyal platformda olduğunuz önemli değildir. 6.000 ile 10.000 takipçisi olan mikro Influencer’ler, gönderi başına yaklaşık 500 TL kazanabilir. 50.000 ile 80.000 takipçisi olan bir Influencer, bir gönderi için 5000 TL talep edebilir.
Bir Influencer, 100.000 eşiğe ulaştığında, her bin takipçi için 100 TL kazanabilir.
100.000'den Fazla Takipçisi Olan Influencer’ler Ne Kadar Kazanıyor?
Bir Influencer’ın takipçi sayısı 100.000'e ulaştığında, artık güzel kazançlar başlıyor demektir. 100.000'den fazla takipçisi olan sosyal medya Influencer’ları, bir gönderi için 10.000 TL talep edebilir. Ve bu, hangi sosyal medya platformunda olduğunuza bağlı olarak değişir.
1 Milyondan Fazla Takipçisi Olan Influencer’ler Ne Kadar Kazanıyor?
Mega Influencer’lar, ayda ortalama 250 bin TL’nin biraz üzerinde kazanır. Influencer Marketing Hub'a göre bu, Facebook'ta 350 bin TL ve üzeri anlamına gelir.
Bir Influencer’ın diğer popüler sosyal platformlarda ne kadar ödeme aldığını öğrenmek için okumaya devam edebilirsiniz.
Bir Instagram Influencer’ı Gönderi Başına Ne Kadar Kazanır?
Bir Instagram gönderisi, makro ve mega Influencer’ler için ciddi manada karşılığını verir. Bir gönderi için 10 bin ile 50 bin TL arasında kazanırlar. Bu da bir Instagram hesabına sahip olmak için harika bir neden.
Bir Instagram Influencer’ın maaşı, mega Instagram Influencer’ı için 500 bin TL’ye kadar çıkarken, Nano Influencer’lar için maksimum 3-5 bin TL civarıdır.
Influencer’lar TikTok'ta Gönderi Başına Ne Kadar Kazanıyor?
Tiktok’taki en düşük Influencer pazarlama fiyatları, nano Influencer’lar için gönderi başına 100 TL ile 250 TL arasıdır. Ancak, mega Influencer’lar 50 bin TL ve üzeri kazanıyor. Gelirinizi korumak istiyorsanız, TikTok Topluluk Kuralları’ndan haberdar olun.
Twitter Influencer’lar Gönderi Başına Ne Kadar Kazanıyor?
Twitter hedef kitleniz mi? Buradaki fiyatlandırma modeli, her 1000 takipçi için 2 TL ile 50 TL arasındadır.
Snapchat Influencer’ları gönderi başına 100-500 TL arasında kazanır. Yurt dışında ise bu rakam ortalama 500 $ civarıdır.
Dünyanın En Fazla Kazanan Influencer'leri
Büyük takipçilere sahip ünlü hesaplar, sponsorlu her gönderi için bir milyon dolardan fazla kazanabilir. En çok para kazanan insanlar:
- 1. Cristiano Ronaldo – gönderi başına 1.604.000 dolar – 387 milyondan fazla takipçi
- 2. Dwayne Johnson – gönderi başına 1.523.000 dolar – 287 milyondan fazla takipçi
- 3. Ariana Grande – gönderi başına 1.510.000 dolar – 240 milyondan fazla takipçi
- 4. Kylie Jenner – gönderi başına 1.494.000 dolar – 238 milyondan fazla takipçi
- 5. Selena Gomez – gönderi başına 1.468.000 dolar – 233 milyondan fazla takipçi
- 6. Kim Kardashian – gönderi başına 1.419.000 dolar – 226 milyondan fazla takipçi