İNDİRİM!
İNDİRİM!
TÜM KATEGORİLERİ GÖRÜNTÜLE
TÜM KATEGORİLERİ GÖRÜNTÜLE
1 Yıl Önce
286 Görüntülenme 6 dakika, 1 saniye

Facebook'ta Paylaşım Yapmak İçin En İyi Zaman Nedir?

Facebook'ta Paylaşım Yapmak İçin En İyi Zaman Nedir?

Sosyal medya dünyasında etkili bir iz bırakmak istiyorsanız, içeriğinizi doğru zamanda paylaşmak büyük önem taşır. Peki, Facebook'ta paylaşım yaparken en etkili sonuçları alabileceğiniz zaman dilimi hangisidir? 

"Facebook'ta Paylaşım Yapmak İçin En İyi Zaman Nedir?" başlığı altında, bu sorunun cevabını arıyor ve sizlere en başarılı paylaşım stratejilerini sunuyoruz. Bu rehber sayesinde, gönderilerinizin erişimini ve etkileşimini artıracak ve sosyal medya dünyasında parlayan bir yıldız olma yolunda ilerleyeceksiniz. Okumaya devam edin ve Facebook'ta zamanlama konusunda bir uzman olmaya hazırlanın!

Facebook'ta Paylaşım Yapmak İçin En İyi Zaman Nedir?

Facebook'ta paylaşım yapmak için "en iyi zamanın" olmadığını ortaya çıkardık. Bunun neden böyle olduğunu öğrenmek için, önce popüler sosyal medya şirketlerinin, Facebook'ta paylaşım yapmak için en iyi zamanı öneren bu istatistiklerine bir göz atalım.

  • Hubspot insanların işyerlerine gitmek için sabah 9'un iyi bir zaman olduğunu analiz etti. Perşembeden Pazara 13:00-15:00 arası ise, bir sonraki yoğun saattir.
  • TrackMaven, Perşembe günü saat 20:00'nin en iyisi olduğunu öne sürüyor.
  • Falcon.io bahsini Çarşamba, Perşembe ve Cuma günleri, öğlen 12 ile akşam 4 arasında koydu.
  • Hootsuite hafta içi öğlen 12 ile akşam 3 arasında paylaşım yapılmasını önerir.
  • Unmetric Perşembe günleri 09:00 ile 14:00 arasındaki zamanı tercih eder.

Facebook'ta paylaşım yapmak için genel olarak en iyi gün, Çarşamba olarak kabul ediliyor.

Hootsuite'in 30.000 sosyal medya gönderisi üzerinden yaptığı araştırmaya göre, Facebook'ta paylaşım yapmak için en uygun zaman, salı ve perşembe günleri sabah 8 ile akşam 12 arasıdır. 

Facebook'ta paylaşım yapmak için neden sabit bir en iyi zamanın olamayacağını anladıktan sonra, aynı şeyi nasıl yapabileceğinizi tartışacağız.

Neden Facebook'ta Paylaşım Yapmak için Evrensel Zaman yok?

Hedef kitleniz diğerlerinden farklıdır. Facebook'ta paylaşım yapmak için en iyi zaman ne zaman sorusunun her pazarlamacı için farklı bir yanıtı vardır. Çalışma saatleri 9'dan 5'e kadar değil de esnek olan bir kitleye hitap ediyorsanız, benzer zamanlarda paylaşım yapmak eskisi kadar etkili olmayacaktır.

CoSchedule tarafından yapılan kurum içi bir araştırma, farklı işletmelerin, farklı zamanlarda etkileşim aldığına dair net bir tablo çiziyor.

Facebook'un iş bloguna göre, bir kişinin Facebook'a her giriş yaptığında, haber akışında ortalama 1500 hikaye görünebilir. Çok sayıda arkadaşı ve sayfa beğenisi olan kişiler için, giriş yaptıklarında 15000 kadar potansiyel hikaye görünebilir.

Bunu göz önünde bulundurarak, belirli bir işletme için gönderi yayınlamak için standart yoğun zaman, diğerleri için en kötü zaman olabilir. Diyelim ki her şirket en iyi evrensel zaman konseptine bağlı kalırsa ve içeriğini aynı saatte sunmaya başlarsa, akıştaki rekabet daha da kötüleşecektir.

Bu nedenle, bu standart zaman çerçeveleri başlamanıza yardımcı olsa da, aşağıda tartışacağımız taktikler gibi, fazla ilgi çekmeyeceklerdir.

Facebook'ta Paylaşım Yapmak İçin En İyi Zamanı Nasıl Bulursunuz?

Nihai "en iyi zaman" olmayabilir, ancak Facebook'ta gönderi paylaşmak için " en iyi " zamanlar olabilir. Gönderi yayınlamak için en uygun zamanı elde etmek ve daha fazla erişim ve etkileşim elde etmek için, iki strateji kullanabilirsiniz.

1. Strateji: En İyi Zamanı Bulmak için Facebook Insights'ı Kullanma

Facebook Analytics, hedef kitlenizin etkileşimi, davranışı ve demografisi hakkında size çok sayıda analiz sağlar.

Meta Business Suite'in içinde, sol taraftaki menüde bir analiz düğmesi göreceksiniz. Üzerine tıkladığınızda, birden fazla Facebook analizinin genel görünümünü gösteren kontrol paneline yönlendirilirsiniz.

Hayranlarınızın En Aktif Olduğu Zamanı Bulun

Facebook'ta paylaşım yapmak için en etkili zamanlar, hedef kitlenizin çoğunluğunun aktif olduğu zamanlardır. Neyse ki, sadece "Etkin süre" grafiğine bakarak, bu zaman aşımını anlayabilirsiniz.

Ama bir sorun var.

Facebook, bağımsız Facebook Analytics aracını kullanımdan kaldırdığı ve onu iş paketiyle birleştirdiği için, birçok eski analizi de kullanımdan kaldırıldı. "Hayranlarınız çevrimiçi olduğunda" bilgisi de listenin bir parçasıdır.

Aktif Hayranlar

Facebook'ta paylaşım yapmak için en iyi günlerinizi ve zamanlarınızı belirlemek için, her iki analizi birleştirin.

Önceki Başarılı Gönderilerinizi inceleyin

Meta Business Suite'in içindeki "Tüm İçerik" bölümü, bireysel gönderinizin performansını değerlendirmek için, çok sayıda bilgilendirici bölüme sahiptir. Şunlar hakkında bilgi edinebilirsiniz;

  • Gönderinin yayınlanma tarihi ve saati
  • Yayınlanan gönderi türü
  • Organik ve ücretli erişim
  • Beğeni ve tepkiler

Belirli zamanlarda gönderebileceğiniz en iyi içerik türü hakkında bazı bilgiler edinmek için, biraz manuel araştırma yapmanız gerekir.

Bu Verilerden Elde Ettiğimiz Bulgular Nelerdir?

Gönderilerimizin daha önce olduğu gibi aynı zaman dilimlerinde, yani 13:00-16:00 aralığında daha fazla erişim ve etkileşim elde ettiğini görüyoruz. Kitlemiz 

Ancak en iyi tür, gün ve saat hakkında herhangi bir sonuca varmadan önce, çok sayıda değişken üzerinde test yapmak daha iyidir.

2. Strateji: Her Gönderi İçin İlgili Günleri Bulmak

Her içeriğin kendi ilgili zamanı ve anı vardır. Örneğin; bir moda markası, yaz başlangıcında yeni bir kışlık giysi serisi yayınlamaz. Ancak bazen genel içeriğinizde, bazı gizli alakalı zamanlar da olabilir.

Facebook analiz verilerini kullanarak, hedef kitlenize hizmet sunmanın en etkili olduğu zamanı görmek için, aynı içeriği farklı zamanlarda A/B testine başlayabilirsiniz.

Bir Facebook Zamanlama Aracı Kullanarak En İyi Gönderi Zamanlamalarını Test Edin

Artık Facebook'ta gönderi paylaşmak için en iyi zamanı bulduğunuza göre, verilerinizi gerçek dünyada test etme zamanı. 

Gönderinizi zamanından önce planlayarak, bunu yapabilirsiniz. Artık Facebook'ta gönderi paylaşmak için en iyi zamanı bulma efsanesini yıktığımıza göre, odağınızı deneme yapmaya çevirin. Aktif alanları tespit etmek için, kitlenizin belirli davranışlarını derinlemesine inceleyin.

Kendi verilerinizi analiz etmekten daha güvenilir bir şey olmadığından, daha iyi bir gönderi stratejisi oluşturmak için, yukarıda tartışılan taktikleri ve diğer stratejileri kullanın. Bu, daha iyi strateji oluşturmak için, gerçek zamanlı izleyici analizlerini kullanmanız sayesinde başarı getirecektir.

Bu çok önemlidir. Çünkü gönderiler hedef kitlenize doğru zamanda ulaştığında, Facebook algoritması hedef kitlenizle daha iyi ilişki kurduğunuzu anlayacak ve paylaşımlarınızın daha iyi sıralama alması için etkileşimi yükseltecektir.

O yüzden daha fazla beklemeyin ve şimdi paylaşmaya başlayın!