İNDİRİM!
İNDİRİM!
TÜM KATEGORİLERİ GÖRÜNTÜLE
TÜM KATEGORİLERİ GÖRÜNTÜLE
1 Yıl Önce
271 Görüntülenme 7 dakika, 46 saniye

Facebook Pazar Yeri Nedir? Nasıl Kullanılır?

Facebook Pazar Yeri Nedir? Nasıl Kullanılır?

Facebook Pazar Yeri, dünya genelinde milyonlarca kullanıcı tarafından kullanılan, sevdikleri ürünleri ve hizmetleri keşfedebilecekleri, alıp satabilecekleri bir platform olarak öne çıkmaktadır. 

Bu benzersiz pazaryerinde, çok çeşitli kategorilerde sunulan ürünler ve hizmetler arasında dolaşırken, alışveriş deneyiminin nasıl yeniden şekillendiğine tanık olunacaksınız.

Bu makalede, Facebook Pazar Yeri'nin işleyişine ve kullanıcılarının yaşadığı avantajlara dikkat çekilecek, böylece siz de bu dijital alışveriş dünyasının içinde kaybolmaya hazır olacaksınız.

Facebook'ta Pazar Yeri Nedir?

Facebook pazarı, alıcıları ve satıcıları birbirine bağlar. Hesabı olan Facebook kullanıcıları, ücretsiz olarak ürün satın alabilir ve satabilir. Hem işletmelerin hem de bireylerin kullanabileceği bir satış kanalıdır. Üstelik ilan vermek ücretsizdir.

Facebook Marketplace (Facebook Pazaryeri), bireylerin ve işletmelerin yerel olarak ürün satmalarına yardımcı olma konusunda uzmanlaşmış, sosyal ağın sınıflandırılmış reklam bölümüdür. Marketplace, Facebook'un; eBay, Amazon ve Craigslist gibi hizmetlerle rekabet etmek için pazarlara genişlemesidir.

Facebook kullanıcılarının genellikle zaten bir hesabı vardır ve başka bir uygulama indirmelerine gerek yoktur. Kullanıcılar, mevcut hesaplarından alım veya satım yapmak için, hızlı bir şekilde kurulum yapabilir. Bu kapasite, insanların Pazar Yerinde nelerin mevcut olduğunu hızlı bir şekilde kontrol etmelerini ve kolay satın almalar yapmalarını kolaylaştırır. 

Bazı durumlarda satışların mevcut hesaplara bağlı olması hesap verebilirliğe yardımcı olabilmesine rağmen, her zaman olduğu gibi alıcının dikkatli olması gerekir. Profil oluşturmanın kolay ve ücretsiz olduğu diğer pazaryeri siteleri gibi, bazı vicdansız kişiler özellikle diğer kullanıcıları dolandırmak için hesaplar açabilir. 

Kullanıcıların iletişim için e-posta adreslerini veya telefon numaralarını vermeleri gerekmediğinden, Marketplace'i Facebook profilleri aracılığıyla kullanmanın doğasında, bir miktar güvenlik vardır.

Bir işletme sahibi, işletmeler için Facebook Marketplace'i kullanabilir. Soruları ve soruları gerçek zamanlı olarak yanıtlayarak, Facebook messenger aracılığıyla hedef kitlenizle gerçek zamanlı iletişim kurmanın avantajını elde edersiniz.

Birçok işletme kategorisi bu platformu kullanabilir. E-ticaret ve perakende, emlak ve otomotiv sektörlerindeki gibi.

Neden Facebook Pazaryeri’nde Satış Yapmalısınız?

Bir Facebook sayfanız varsa, Facebook Marketplace'in işinize yaramasını sağlayabilirsiniz. Pazar yeri ve Facebook'un aylık yaklaşık 3 milyar kullanıcısı vardır. Her şey 2015 yılında yayın hayatına başlayan Alım Satım Grupları ile başladı. Şu anda 70 ülke, Facebook Marketplace kullanıyor.

Facebook Pazaryeri Kullanmanın Faydaları Nelerdir?

Potansiyel Alıcılarla İletişim Kurmanın İyi Bir Yoludur: İşletmeniz, soruları yanıtlamak için Messenger'ı kullanabilir. Veya ürün açıklamalarını değiştirebilir ve WhatsApp veya Instagram Direct için iletişim bilgilerini ekleyebilirsiniz. Her uygulamanın kendine göre avantajları vardır.

  • Bir İtibar Oluşturabilirsiniz: Bu eşler arası platform, işletmeniz ve müşterileriniz arasında güven oluşturur. Kullanıcılarla etkileşim kurmak, hızlı ve kolaydır.
  • En Çok Satanları Takip Edebilme: Facebook Pazaryeri’nin birçok harika özelliği vardır. Platformda bir mağazaya girdiğinizde, ilk olarak karşınıza en çok satan ürünler çıkıyor. Bir satış için ödeme yöntemleri ve varsayılan konumlar için bazı kurallar bulunuyor. Bu kurallara göz atmayı unutmayın.
  • Facebook Marketplace Kullanımının Ücretsiz Olması: Bir Marketplace listesi eklemek için, yalnızca bir Facebook hesabına ihtiyacınız vardır.
  • Kişiselleştirme Araçlarını Kullanabilme: Doğru kitleyi hedeflemek için reklamları kullanın. Herhangi bir kampanya hedefine bu şekilde odaklanın.

Facebook Pazaryeri'nde Nasıl Satış Yapılır?

Facebook, konuyla ilgili adım adım bir kılavuz yayınladı. Çevrimiçi satış yapmak istiyorsanız, pazaryeri simgesine dokunarak başlayabilirsiniz. Talimatlar; bir bölümün, başlığın ve fotoğrafların nasıl seçileceğini açıklıyor. Bir ilanın nasıl düzenleneceğine dair başka ilginç bilgiler de var. Pazar yerinden insanlarla yüz yüze nasıl tanışacağınıza ilişkin ipuçlarını okuyabilirsiniz.

Satıcılar için Facebook Pazaryeri Kategorileri

Facebook Marketplace, bakmanız gereken işletme sayfaları için bazı ürün kategorilerine sahiptir. Mal ve hizmet alıp satmak için ekleyip silebilirsiniz. Aşağıda farklı seçeneklerin bir listesi bulunmaktadır. Bunlar, en popüler olan perakende ürünlere göre listelenmiştir.

  • Elektronik ürünler: Elektronik cihazlar, herhangi bir platformda ve hemen hemen her pazarda popülerdir. Facebook Marketplace'in, Shopify gibi e-ticaret platformlarıyla senkronize edildiğini unutmayın. Facebook Pixel listelerine göz atın.
  • Eğlence ürünleri; Buradaki alt kategoriler; müzik, film ve kitapları içerir. Bu kategorinin diğer pazar yerlerine göre avantajı, kişiselleştirilmiş müşteri deneyimidir.
  • Aile ürünleri: Bu pazar yeri kategorisinde, bebek ve çocuk ürünleri bölümü bulunmaktadır. Biberon gibi eşyaların farklı açılardan fotoğrafları, satılmasına yardımcı olur.
  • Hobi ürünleri; Marketplace, Facebook uygulamasında zaten yerleşik durumda bulunur. Facebook web sitesinden alabilir ve satışa başlayabilirsiniz. Bisikletten otomobil parçalarına ve koleksiyonlara kadar her şeyi, bu bölümde satın alabilirsiniz.
  • Evcil Hayvan malzemeleri; Ürün listeleri, bu pazar yeri bölümü için iyi bir fotoğraf ile tamamlanmalıdır. Kedi, köpek, kuş, balık gibi evcil hayvan besleyenlerin ihtiyaçlarına göre çeşitli ürünler bulunmaktadır.
  • Oyuncaklar ve oyunlar: Alış ve satış grupları da bulunuyor. Bu Facebook Gruplarının, ticaret ilkelerine uyması gerekir. Odaların, sohbetler ve anonim gönderiler gibi bazı özellikleri kısıtlanmıştır. Oyuncak ve Oyunlar, katılabileceğiniz gruplardır. Birkaç isim vermek gerekirse, aile gecesi masa oyunları ve çocuk oyunları gibi öğeler için, bu grupta arama yapabilirsiniz. Yeni bir listeleme ile, kargo seçeneğini göz önünde bulundurmalısınız. 

Facebook Pazaryeri Reklamları Nasıl Yapılır?

Facebook pazarlama reklamları yerleştirmek, e-ticaret işletmeleri için harikalar yaratabilir. Listeleme ücreti yoktur ve yedi gün sonra mağazanızdaki bir listeyi yenileyebilirsiniz. Meta Reklam Yöneticisi'nde bir reklam oluşturursanız, bu reklam, Marketplace'te de görünür.

Müşterilerinize en geç iki iş günü içinde yanıt vermeyi unutmayın. Bu, ürünleri iade etmemeniz için size kolaylık sağlayacaktır. Çünkü taleplerine karşılık bulamayan müşteriler, iade talebinde bulunabilirler.

Marketplace için Facebook Uygulamasını Kullanma

Akıllı telefonunuzda, Facebook uygulamasını açarak işe başlayın. Ekranın sağ üst kısmındaki “Diğer” bölümü sizi, Marketplace'e yönlendirecektir.

Unutmayın, Facebook Marketplace için resmi bir başvuru yoktur. Akıllı telefonunuzun yüksek kaliteli fotoğraflar çekebildiğinden emin olun. 

Facebook Pazaryeri’nde Satış Yapmak İçin İpuçları

Facebook, listelemek için herhangi bir ücret ödemeden yerel olarak satış yapmanızı sağlar. İşte bu, Facebook Marketplace'te satış yapmak için aşağıdaki ipuçlarını okumak için iyi bir nedendir.

Fotoğraflar İçin Doğal Işık Kullanın: Facebook Marketplace'te satış yapmak, iyi fotoğraflara sahip olmak demektir. Resimler için doğal ışık kullanmak ve flaş kullanmak en iyisidir. Renkleri bozmak istemezsiniz. Profesyonel bir fotoğrafçı olmanıza gerek yok, ancak stok görüntüleri de kullanmayın.

  • Ölçüleri ve Detayları Unutmayın: Tüm detayların listelenmesi önemlidir. Tüm boyutları listeleyin ve ayrıntılı açıklamalar sağlayın. Buna, herhangi bir çizik, ezik veya kusurun işaret edilmesi de dahildir. Şeffaflık, listeleme ayrıntılarının bir parçası olmalıdır.
  • Facebook Reklamlarını Kullanmayı Düşünün: Ürünlerinizi, 2,6 milyar potansiyel müşterinin önüne çıkarmak için güzel bir özellik. Facebook reklamlarını kullanırsanız, rakiplerinizin birkaç adım önüne geçebilirsiniz.
  • Fiyatları Rekabetçi Hale Getirin: Ürünlerinize fiyat belirlerken, piyasa araştırması yapmayı unutmayın. Belirlediğiniz fiyatlar, rakiplerinizle rekabet edebileceğiniz düzeyde olmalıdır.
  • Etiketleri Unutmayın: Her listeye, en fazla 20 etiket ekleyebilirsiniz. Ürününüzle alakalı 20 etiket, sizi ön plana çıkaracaktır.

Facebook Pazaryeri Kullanmak Ücretsiz mi?

Listeleme ücreti yoktur. Ama bir satış ücreti ödemeniz gerekiyor. Bir şey sattığınızda bu, otomatik olarak ortaya çıkıyor. Bu ücret de bir gönderide % 5'tir. 

Facebook Pazaryeri Kullanmak Güvenli mi?

Evet. Ancak kullanırken birkaç önlem almak iyi bir fikirdir. Satış yaparken deneyiminizi güvende tutmak için birkaç öneri vermek istiyoruz;

Kişisel telefon numaraları gibi özel bilgileri ifşa etmeyin.

Halka açık bir yerde buluşmak iyi bir fikirdir. Marketler veya benzin istasyonları ya da park yerleri iyi seçeneklerdir.

Son olarak, yerel bankalara bağlı kalmaya çalışın. Bu, ödeme alırken dolandırılma olasılığınızı azaltır.

BENZER BLOG BAŞLIKLARI
Facebook'ta Paylaşım Yapmak İçin En İyi Zaman Nedir?

Facebook'ta paylaşım yapmak için en iyi zamanı keşfedin! Gönderilerinizin erişimini ve etkileşimini artırarak sosyal medyada daha başarılı olun.

1 Yıl Önce
Facebook Messenger Chatbot Faydaları Nelerdir?

Facebook Messenger Chatbot kullanmanın birçok faydası vardır! Faydalarını keşfedin.

1 Yıl Önce
Facebook Hesabı Nasıl Kapatılır?

"Facebook Hesabı Nasıl Kapatılır hakkında merak ettiğiniz tüm bilgiler burada! Hesabınızı kapatma adımlarını basit ve anlaşılır şekilde anlatıyoruz."

12 Ay Önce